Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Nowości w statystykach Google Moja Firma

Opublikowano: 25-08-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 2:00 min

Odwiedzając stronę statystyk w swojej zweryfikowanej wizytówki w Google Moja Firma, masz możliwość przeanalizowania trzech sekcji, takich jak:


- widoczność - która zawiera w sobie informacje na temat wyświetleń, kliknięć, trasy dojazdu oraz połączeń telefonicznych;
- wpisy - obrazujące  zasięg wpisów, działania na wpisach oraz najnowsze i najpopularniejsze wpisy;
- odbiorcy - gdzie znajduje się liczba obserwatorów oraz ich podział według kraju i płci oraz wieku.

 

Jedną ze zmian, którą ostatnio możemy zaobserwować w sekcji „Widoczność”, jest udoskonalenie statystyk wyświetlenia, dzięki którym osoby mające konto w Google Moja Firma mogą sprawdzić, w jaki sposób potencjalni Klienci odnajdują informacje o ich działalności w wyszukiwarce.


W jaki sposób użytkownicy znajdują informacje o Twojej firmie?


Każdego rodzaju interakcje, zachodzące pomiędzy użytkownikiem a wizytówką firmy na Mapach, są odnotowywane i przynoszą jej właścicielowi wiele przydatnych informacji. Właściciele firm logujący się na swoje konto, mają od teraz możliwość zobaczenia nie tylko łącznej liczby wyświetleń informacji o swojej firmie, ale także statystyki obrazujące, ile wejść pochodzi z wyszukiwarki Google, a ile z samych Map Google

 

Źródło: Google Small Business


Niektórzy użytkownicy szukają informacji o danej działalności wpisując nazwę konkretnej firmy. Są jednak i takie osoby, które szukają interesujących ich informacji, kierując się bardziej ogólnymi kryteriami, wpisując na przykład zapytanie „salon fryzjerski w Poznaniu”. Statystyki Google Moja Firma umożliwiają sprawdzenie, jaki procent użytkowników odwiedziło naszą wizytówkę wpisując nazwę firmy oraz jak to się odnosi do liczby wyświetleń wygenerowanych poprzez wpisanie szerszego zapytania.

 

Źródło: Google Small Business


Dbaj o wygląd swojej firmy w Internecie


Statystyki w Google Moja Firma dostarczają właścicielom wizytówek cennych informacji na temat tego, w jaki sposób użytkownicy odnajdują informacje o ich firmie oraz tego, jakie kryteria wyszukiwania są dla nich najbardziej istotne. Google stale aktualizuje swoje narzędzia, po to aby osoby korzystające z możliwości zaprezentowania swojej firmy na Mapach, mogły jeszcze lepiej poznać zachowania swoich potencjalnych Klientów oraz dowiedzieć się, jakich informacji od nich oczekują. Obserwując zachowania użytkowników szukających informacji na temat firm w Google, można zauważyć jak istotną rolę wizerunkową odgrywa dbanie o wizytówkę swojej firmy w Internecie. Postaraj się, aby wpis o Twojej firmie zawierał aktualne dane na temat godzin pracy, ciekawe zdjęcia, dostępne numery kontaktowe, a także wszelkie pomoce z punktu widzenia użytkowników informacje.

 

Źródła: Google Blog, Pomoc Google Moja Firma

Autor
Monika Jakubowska
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się