Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Jak zawładnąć blogosferą? Kilka kroków do skutecznej kampanii

Opublikowano: 24-08-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 4:50 min

Poniżej przedstawiamy dziesięć kroków do tego, aby odnieść sukces w swojej branży dzięki korzystaniu z publikacji na blogach. Podpowiadamy, jakie aspekty wziąć pod uwagę, aby współpraca z blogerem okazała się efektywna i pozwoliła Wam trafić do jak najszerszej grupy potencjalnych odbiorców.

 

1. Twój cel – ZWIĘKSZENIE ŚWIADOMOŚCI MARKI

 

Właśnie ten cel powinien przyświecać Ci za każdym razem, kiedy przystępujesz do realizacji działań marketingowych. Prowadzenie pozytywnych działań PR-owych sprawi, że nie tylko dotrzesz do szerszej grupy potencjalnych klientów, ale także na długo zapadniesz im w pamięć. Co za tym idzie, z łatwością zrealizujesz także inne cele, takie jak chociażby:

  • zwiększenie sprzedaży,

  • podniesienie pozycji strony w wyszukiwarce,

  • zwiększenie ilości wejść na stronę.

 

Źródło: BRIEF

 

 

2. KREATYWNOŚĆ ponadwszystko

 

Nie od dziś wiadomo, że dobry pomysł jest najlepszym sposobem na to, aby wzbudzić zainteresowanie odbiorcy. Kreatywne rozwiązania intrygują, interesują, nieraz zaskakują, innym razem bawiąbudzą emocje! Stworzenie oddziałującej na odbiorcę reklamy produktu czy usługi to krok w stronę wysokiej efektywności prowadzonych działań promocyjnych!

 

Przykład? Kampania Banków Żywności oraz firmy Uber – twórcy aplikacji mobilnej mającej na celu znajdowanie najlepszych dla Klientów ofert przewozowych. Zorganizowana z okazji Tłustego Czwartku akcja miała na celu wsparcie lokalnych Banków Żywności – słodkości zostawały dostarczane na miejsce wskazane przez klientów, a wydane na nie 10 zł Uber przekazywał na cel charytatywny. Oczywiście cała akcja była promowana w Internecie – za pomocą hashtagu #uberPĄCZKI.

 

 

Źródło: MarketerPlus

 

Równie ciekawym przykładem jest kampania „Nike Auction: Make Your Sweat Count”, która miała zachęcić ludzi do aktywnego trybu życia. Akcja tagowana za pomocą #makeitcount stanowiła swoistą licytację... przebiegniętych kilometrów! Nagrodą była oczywiście wymarzona para znanego na całym świecie obuwia!

 

Źródło: TribalWorldwide

 

3. Liczy się KONTEKST

 

Chcąc zbudować i zwiększyć świadomość marki wśród odbiorców koniecznie trzeba zadbać o to, aby była ona właściwie kojarzona. Osadzenie produktu w realiach domowych może wpłynąć na odbieranie go jako ważnego w każdym mieszkaniu, używanie go podczas wakacyjnego wyjazdu wiąże się z pozytywnymi odczuciami itd.

 

Jak wykorzystać swój produkt na blogu? Wszystko zależy od tego, co to jest. W Internecie często można napotkać m. in. liczne reklamy kosmetyków wypełniające blogi dotyczące dbania o swój wygląd. Przykład? Liczne recenzje preparatów do włosów na blogu Anwen. Nie dość, że znajdują się tu zdjęcia i opisy produktów, to jeszcze są one promowane przez osobę uznawaną przez autorytet w danej dziedzinie.

 

Źródło: Anwen

 

4. A może KONKURS?

 

Bardzo popularnym w blogosferze sposobem na pozyskiwanie potencjalnych klientów są konkursy i tzw. „rozdawki”, czyli umożliwianie czytelnikom otrzymania produktów do przetestowania. Doskonale sprawdzają się one w branżach związanych z modą, urodą, kulinariami, a także z elektroniką.

 

Na stronie Wizaz.pl, w ramach akcji testowania preparatów przez czytelników, często można wygrać kosmetyki znanych marek – w zamian za wypełnienie formularza oceny bądź wykonanie zadania. W ten sposób producent w łatwy sposób wywołuje u potencjalnych klientów miłe skojarzenia, a jednocześnie na długo trafia do ich świadomości.

 

Źródło: Wizaz.pl

 

5. Obserwuj rynek...

 

… i wyciągaj wnioski! Nie powielaj błędów swojej konkurencji, ale wybieraj działania, które będą w stanie przynieść Ci oczekiwane rezultaty. Traktuj blogera jak swojego partnera w dążeniach do wspólnego celu, proponuj odpowiednie wynagrodzenie, dbaj o sprawną komunikację i już na samym początku ustal zasady współpracy (w tym dokonania recenzji).

 

6. Wybór blogera

 

Wybórosoby, która odpowiednio zareklamuje nasz produkt czy usługę, niekiedy nie jest łatwy – trzeba zadbać o to, aby wpisywała się ona w sposób, w jaki chcemy przedstawić się na rynku. Jak znaleźć tego właściwego blogera?

  • szukaj w Google,

  • przejrzyj katalogi blogów,

  • popytaj znajomych,

  • skorzystaj z platform lub agencji blogowych.

 

Co wziąć po uwagę szukając bloga?

  • tematykę,

  • grupę docelową,

  • odpowiadającą Twojej działalności estetykę,

  • statystyki bloga,

  • zaangażowanie odbiorców.

 

7. Dbaj o porządek

 

Stworzenie harmonogramu znacznie ułatwia pracę i niweluje ryzyko ewentualnych spięć między blogerem a zleceniodawcą. Warto, aby zawierał on zarówno termin przedstawienia propozycji i ostateczny termin naniesienia poprawek, jak również by określał oczekiwany czas publikacji treści w Internecie.

 

Źródło: Hrabi

 

8. Przygotuj wytyczne

 

Jeżeli masz własne oczekiwania co do prezentacji wpisu – koniecznie przygotuj wytyczne. Tym samym znacznie ułatwisz blogerowi pracę, a jednocześnie unikniesz ewentualnych rozczarowań. Uwzględnij takie elementy, jak: charakter wpisu (Test? Poradnik? Recenzja? Prezentacja produktów?), forma (kontekst), długość treści, ilość i stylistyka zdjęć, formatowanie i kategoria wpisu. Warto pomyśleć także o dodatkowym promowaniu w mediach społecznościowych czy o stworzeniu akcji z unikalnym hashtagiem.

 

9. Nie zapomnij o umowie

 

Umowa powinna zawierać wszystkie kluczowe kwestie dotyczące poczynionych ustaleń. Należy pamiętać o zasadzie poufności, określić czas trwania umowy, dokładny harmonogram publikacji wpisów (także tych w mediach społecznościowych), a także udokumentować ustalenia dotyczące zawartości wpisu (forma, ilość zdjęć i linków).

 

10. Śledź wyniki!

 

Sprawdź, czy prowadzona kampania pomogła Ci w realizacji postawionych wcześniej celów. Analizuj efekty, wykrywaj błędy i zauważaj atuty – to pozwoli Ci na jeszcze skuteczniejsze działania w przyszłości.

 

 

Dlaczego warto postawić na kampanię w blogosferze?

Ponieważ pozwala ona dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, łatwo jest trafić do określonej grupy docelowej, a jednocześnie taka promocja zapewnia długofalowe rezultaty. Wystarczy wybrać odpowiedni blog i wykazać się pomysłem, aby rezultaty szybko stały się widoczne!

 

 

Źródła: MarketerPlus, SocialPress

Autor
Anna Dubielewska
Ocena artykułu
4.33 - (6 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się