Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Big Data: Wielka niewiadoma wyjaśniona

Opublikowano: 23-08-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 2:40 min

Nie istnieje jedna, odgórnie ustalona definicja dla terminu „Big Data”. Eksperci w branży dość intuicyjnie określają tym mianem tendencję nakierowaną na poszukiwanie, zbieranie, gromadzenie oraz przetwarzanie danych, udostępnianych w Sieci. W najprostszym ujęciu możemy mówić więc o legalnym sposobie zbierania z różnych źródeł informacji o użytkownikach, które następnie wykorzystywane są do celów reklamowych. W jaki sposób? Zgromadzone dane są analizowane, a na podstawie otrzymanych wniosków, marketerzy dostosowują profil kampanii marketingowych do profilu konsumenta.

 

 

Źródło: YouTube

 

Skąd mają moje dane!?


Gromadzone i przetwarzane informacje w ramach Big Data marketing pozyskiwane są zgodnie z prawem, co więcej  często zgodnie z naszą zgodą! Tak, dobrze przeczytaliście. Przeszukując Internet, biorąc udział w konkursach w Sieci, publikując posty na popularnych profilach portali społecznościowych udzielamy czujnym marketerom wiele informacji na swój temat.

 

Przypomnijcie sobie, jak często wyrażaliście zgodę na różnego rodzaju działania poprzez akceptowanie  regulaminu strony, zgadzając się na przesyłanie mailowo newslettera, czy instalując aplikację mobilną na smartfonie.

 

To wszystko właśnie pracuje na korzyść analityków. Pozyskują podstawowe dane o lokalizacji, o godzinach wejścia, długości trwania sesji, zainteresowaniach konkretnymi stronami, krótko ujmując – to my sami zapewniamy prawdziwą skarbnicę wiedzy do stworzenia profilu konsumenta, wszystkim którzy uważnie przeglądają dostępne dane.

 

 

Źródło: Giphy.com

 

 

Baza danych kluczem do sukcesu reklamowego?


Na to wygląda. Fundamentalne znaczenie w Big Data marketingu ma zbudowanie i aktualizowanie wiarygodnego źródła wiedzy, gdzie znajdują się wszystkie dane, najlepiej wykazujące między sobą powiązania uszeregowane w zrozumiały i uporządkowany sposób. Pozwala to na optymalne wykorzystanie informacji o klientach i przeprowadzenie dogłębnej analizy profilu konsumenta. Cechą charakterystyczną Big Data marketingu jest duży nacisk na „aktualność”, a wiele stosowanych  w tym obszarze rozwiązań reklamowych jest realizowanych w czasie rzeczywistym.

 

Źródło: Giphy.com

 

Wyzwania i możliwości Big Data marketing


Jednym z największych wyzwań Big Data marketing jest okiełznanie ogromnej liczby zróżnicowanych danych, spływających z wielu źródeł. Wymaga to coraz większej specjalizacji coraz szerszego grona osób, zaś z drugiej strony otwiera drogę dla opracowywania nowych rozwiązań technologicznych, dzięki którym dane o klientach docierałyby w bardziej uszeregowany sposób.

 

Możliwości Big Data marketing są naprawdę ogromne.Informacja jest bowiem obecnie bardzo pożądanym dobrem wśród marketerów. Big Data wykorzystywane w przemyślany i optymalnie zaplanowany sposób pozwala na:

 - kreowanie zachowań konsumentów poprzez precyzowanie potrzeb klienta i oferowanie mu rozwiązań idealnie do niego dostosowanych;

 - zbudowanie większego zaufania i związanie klienta z marką,

 - obranie kierunku rozwoju firmy, czy rozbudowy oferty, z uwzględnieniem oczekiwań konsumentów,

 - poprawę efektywności przekazu reklamowego, który jest budowany od podstaw z uwzględnieniem profilu i potrzeb konsumenta.

 

Źródło: YouTube

W XXI wieku futurystyczna wizja George'a Orwella spełnia się w nieoczekiwany dla nas sposób. Samodzielnie udostępniamy informacje o tym, gdzie się znajdujemy, jak się czujemy, co nas łączy z konkretnymi osobami, jaką muzykę, filmy, literaturę lubimy. Zdaje się, że Wielki Brat, którym straszono nas jeszcze w XX wieku, przemieni się w XXI wieku Big Data, której sami podamy niemal wszystkie dane o sobie, dostając w zamian skrojone na miarę reklamy.

 

 

Źródła: Marketer+, LaurensCoster, Alterweb, Nowy Marketing, RP pl, Tech WP

Autor
Magdalena Drajkowska
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się