Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

STOP hejterstwu – YouTube podejmuje konkretne działania

Opublikowano: 22-07-2016

Temat cyberprzemocy był wielokrotnie podejmowany - m.in. przez dziennikarzy TVP. Wyraźnie podkreślili oni "wszędobylskość" hejterów – praktycznie są wszędzie! Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, fora internetowe… Wydaje się, że nie ma dla nich granic ani jakichkolwiek barier.

 

Źródło: hindustantimes.com

 

CO Z TYM HEJTEM?


Oczywiście zjawisko hejtu kojarzymy przede wszystkim z przestrzenią publiczną. Bardzo rzadko mówi się o tym zjawisku w odniesieniu do biznesu, strategii marketingowych w internecie, a nawet strategii wizerunkowych. A przecież może to być element nieuczciwej konkurencji!

 

Jednak oczywiście najpoważniejszym problemem nadal pozostaje wyrastająca na gruncie hejtu cyberprzemoc, która zaciera granice między światem wirtualnym, a rzeczywistym. Staje się poważnym zagrożeniem – tak dla dzieci, nastolatków, przedstawicieli świata show-biznesu, jak i przeciętnych użytkowników, którzy po prostu wypowiedzieli się w internecie w niewłaściwym miejscu i czasie, a tym samym przykuli uwagę hejterów.

 

Źródło: marketwatch.com

 

YOUTUBE MÓWI STOP!


Za nami już wiele kampanii zwiększających świadomość konsekwencji hejtowania. Także zmiana ustaw i dostosowanie prawa do nowych zjawisk przemocy miało w minionych latach ogromne znaczenie dla skuteczności walki z tą formą cyberprzemocy. To jednak wciąż za mało. Ale… może czeka nas przełom?

 

To chyba ważny moment, bo jeden z najpopularniejszych portali społecznościowych – YouTube – podejmuje drastyczne kroki i wyraźnie sprzeciwia się rozrastającej fali hejtu. Wykorzystuje w tym celu jedno z najlepszych narzędzi – reklamy!

 

Przedstawiane przez YouTube dane wskazują, że nawet ponad 95% użytkowników przełącza reklamy, pomija je lub wyłącza. Ale – od teraz nie wszyscy będą mogli sięgnąć po takie udogodnienie. Hejterzy nie zobaczą bowiem aktywnego przycisku „SKIP” – zostaną ukarani przez YouTube koniecznością oglądania reklam bez możliwości ich przewijania. Jak to działa? Wszystko wyjaśnia poniższy filmik – sam zobacz…

 

 

Czy jest to rozwiązanie skuteczne i rzeczywiście przyniesie oczekiwane rezultaty w postaci większej kultury wypowiedzi w internecie? Trudno powiedzieć – czas oceni. Ważne jest jednak to, że YouTube wyraźnie określa swoje stanowisko wobec hejterstwa i daje przykład pozostałym. Może w najbliższym czasie czekają nas również drastyczne zmiany na Facebooku, Twitterze czy Instagramie? A może po prostu warto być idealistą i zamiast snuć wizję rygorystycznych kar, to po prostu uwierzyć w to, że ludzie zmądrzeją?

 

Źródła: TVP, NowyMarketing, Gadzetomania, Barbarzynca

Autor
Magdalena Jaroń
Ocena artykułu
3.67 - (3 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się