Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:45 min Ikona 15.12.2010

2010 pod znakiem Google

Tuż przed sylwestrowo-noworocznym czasem podsumowań i planów, również tych biznesowych, warto  krótko przypomnieć, co takiego wydarzyło się w branży marketingu internetowego, a dokładniej co serwował nam niekwestionowany lider wyszukiwarek przez ostatnie, jeszcze niecałe – 12 miesięcy, i co w trawie piszczy, jeśli chodzi o rok 2011…

Najistotniejszym wydarzeniem minionego roku było zapewne zakończenie prac nad nową, zaktualizowaną wersją przeglądarki Google – Caffeine, o czym Google powiadomiło na swoim blogu w sierpniu. Kofeina jest szybsza i dokładniejsza, analizuje sieć w mniejszych częściach oraz aktualizuje dane na bieżąco i globalnie.

Wrzesień przyniósł nam Google Instant, czyli wyszukiwanie dynamiczne określane mianem „wyszukaj zanim wpiszesz”. W oknie wyszukiwarki pokazują się podpowiedzi, które są najbardziej prawdopodobnym zakończeniem, tego co internauta chce wyszukać. Celem jest oczywiście ułatwienie i przyspieszenie wyszukiwania.

W listopadzie pojawiło się z kolei Google Instant Previews, czyli natychmiastowy podgląd stron w wynikach wyszukiwania. Obok nagłówka strony pokazuje się symbol lupy, który po najechaniu kursorem, umożliwia miniaturowy podgląd strony bez konieczności wchodzenia na nią.
Uwaga właściciele stron – wygląd ma znaczenie!

Najwięcej zamieszania w wynikach wyszukiwania przyniosło zapewne pojawianie się w nich wyników lokalnych – Google rozpoznaje naszą lokalizacje i wzbogaca listę wyszukiwania o wyniki z naszego regionu. Co ciekawe ma to być jeden z kierunków, w którym Google będzie podążał właśnie w roku 2011.

Biorąc pod uwagę tegoroczne zmiany należy postawić sobie pytanie, czy również przyszły rok upłynie nam pod znakiem Google, nie można bowiem zapomnieć, że po piętach depcze mu Bing, który na pewno będzie dążył do zdobycia pokaźniejszej części rynku, warto więc bacznie obserwować jego poczynania, szczególnie pod kątem polskiego rynku, o który na pewno prędzej czy później będzie chciał zawalczyć.

Źródła: SearchEngineWatch

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55