Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Jak tworzyć efektywną reklamę wideo w Internecie?

Opublikowano: 06-07-2016

Wydaje się, że reklama wideo powinna być zawsze taka sama – mieć jakieś 30 sekund i promować dany produkt (w sposób mniej lub bardziej ciekawy). Jednakże okazuje się, że w dzisiejszych czasach, kiedy użytkownicy coraz częściej korzystają nie z telewizji, a z portali społecznościowych, które pochłaniają ich wolny czas, również spoty reklamowe uległy znaczącej zmianie. Mamy do czynienia z nowym typem promocji zarówno jeśli chodzi o filmy wideo, jak i reklamy tekstowe czy obrazkowe.

 

 

Reklama kiedyś a dziś

 

W ciągu kilkudziesięciu lat zmieniły się media, a razem z nimi forma reklam. Kiedyś wyglądało to mniej więcej tak:

 

 

W tamtych czasach reklamodawcy chcieli dotrzeć do ludzi oglądających telewizję w salonach, siedząc wygodnie w fotelu. W dzisiejszych czasach, przy wykorzystaniu takich portali jak YouTube, Facebook czy Snapchat należy wziąć pod uwagę, że potencjalny odbiorca może znajdować się w najróżniejszych miejscach o rozmaitych godzinach, wliczając w to autobus czy pracę. Co więcej, reklama może pojawić się obok różnego typu postów. Dlatego należy skupić się na tym, aby po pierwsze, przyciągnąć uwagę użytkownika, a po drugie zatrzymać ją jak najdłużej.

 

Jakie reklamy sprawdzą się na portalach społecznościowych?

 

Przede wszystkim, jeżeli chcemy użyć spotu wideo, warto wziąć pod uwagę, że aż 85% filmów na Facebooku jest odtwarzanych bez dźwięku. Z kolei na YouTube 94% użytkowników omija reklamę już po 5 sekundach oglądania. Dlatego właśnie tego typu reklamy muszą w sporej mierze różnić się od spotów, jakie puszczane są w telewizji. Należy tutaj wziąć pod uwagę kilka podstawowych zasad:

 

  1. Stwórz wideo bez dźwięku i spraw, aby było równie zrozumiałe, np. dodaj napisy czy slogany.
  2. Szybko przykuj uwagę potencjalnego odbiorcy – postaraj się, by już na początku spot przyciągnął uwagę scenami akcji czy udziałem znanych osób.
  3. Umieść nazwę firmy na samym początku reklamy.
  4. Pamiętaj, że wielu odbiorców będzie oglądać reklamę na urządzeniach mobilnych – upewnij się, że będzie on dostosowany do mniejszych ekranów.

 

A przede wszystkim – bądź kreatywny! Nie walcz z ograniczeniami, a postaraj się je wykorzystać, tak jak zrobiono to choćby w poniższej reklamie – najważniejsze informacje pojawiły się już w pierwszych pięciu sekundach reklamy:

 

Wykorzystaj siłę Facebooka

 

Spraw, by potencjalni klienci poznali twoją firmą i produkty poprzez portal społecznościowy. Producenci zwykłego sosu do mięs udowodnili, że kreatywnym można być w każdej branży:

 

 

Efektywność = wyobraźnia

 

Okazuje się, że w dzisiejszych czasach czasami wystarczy dobry pomysł, by zaistnieć w świadomości odbiorców. Ciekawa, przyciągająca uwagę reklama może sprawić, że przy stosunkowo niskim nakładzie kosztów wypromujemy daną markę i dotrzemy do tysięcy nowych klientów.

 

Źródła: Moz.com; Facebook Business

Autor
Marta Boniecka
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się