Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Licencja na teksty piosenek - Google i LyricFind podejmują współpracę

Opublikowano: 29-06-2016

Pod koniec czerwca w USA weszło w życie porozumienie Google z LyricFind, dotyczące licencji na wyświetlanie tekstów piosenek od ponad 4000 wydawców w wynikach wyszukiwania i w Google Play Music. Oznacza to, że od tej pory twórcy i wydawcy otrzymają zapłatę za każde wyświetlenie tekstu w wynikach wyszukiwania oraz z poziomu aplikacji muzycznej.

Android Police


Mimo że już wcześniej można było znaleźć w Google teksty piosenek, aby dotrzeć do całego tekstu należało przejść na stronę Google Play i tam poszukać interesujących nas treści. Ewentualnie - wybrać coś z wyników organicznych, trafiając najczęściej na którąś z przepełnionych reklamami stron, zajmującą się tą tematyką. Nie da się ukryć, że nawiązanie współpracy z Lyric Find jest szczególnie ważne dla wydawców i autorów - im więcej odsłon doczeka się dany tekst w wynikach wyszukiwania oraz w aplikacji muzycznej, tym większa ilość pieniędzy z licencji trafi do najbardziej zainteresowanych.

 

CT101


Choć licencja obowiązuje na obszarze Stanów Zjednoczonych bardzo prawdopodobnym jest, że zacznie działać globalnie. CEO LyricFind ogłosił, iż trwają prace nad udostępnieniem tekstów piosenek jak największej grupie użytkowników, w jak najbardziej efektywny sposób.


Źródła: The SEM Post, Hypebot

Autor
Aldona Talarczyk
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się