Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Przekonująca historia = zainteresowanie i działanie czytelników

Opublikowano: 28-06-2016

Pamiętaj o tym, aby pisać przekonująco. Łatwo powiedzieć? Na szczęście jest to umiejętność, którą możesz wypracować - i to nawet w odniesieniu do trudnych, czy też mało interesujących tematów. Znajdź niszę, udostępnij treści, które będą przydatne dla użytkowników, a szybko przekonasz się, że inne strony internetowe lub blogi zaczną linkować do Twoich treści uznając je za pewne źródło informacji.

 

Chcesz wiedzieć w jaki sposób możesz tego dokonać? Poniżej krok po kroku został opisany proces, który może zaowocować zwiększeniem ruchu na Twojej stronie, pojawieniem się linków przychodzących oraz większą liczbą subskrybentów.

 

 

Krok 1 – Identyfikacja i opis problemu

 

Przede wszystkim przed rozpoczęciem tworzenia treści musisz postawić się na miejscu czytelnika i  zadać sobie pytanie czy historia, którą masz zamiar opublikować jest ogólnie interesująca. I nie chodzi tutaj tylko o sam temat ale również a może przede wszystkim sposób w jaki go przedstawiono.

 

Nie zawsze to co jest ciekawe i zrozumiałe dla nas będzie tak samo odebrane przez inne osoby. Istnieją dwa miejsca, od których możesz zacząć tworzenie treści:
- uchwycenie problemu, który zamierzasz rozwiązać,
- skupienie się na swoich czytelnikach.

 

Im więcej informacji posiadasz o swoich odbiorcach, tym bardziej jesteś w stanie dopasować do nich tworzone przez Ciebie treści. Warto zadać sobie kilka kluczowych pytań na ich temat, takich jak na przykład:


Jaki jest ich największy problem?
Jakie są ich pasje?
Czym się zajmują?
Dlaczego odwiedzają moją stronę?


No dobrze, ale w jaki sposób uzyskać odpowiedzi na te pytania? Dobór metody w dużej mierze zależy do specyfiki grupy docelowej. Możesz na przykład przygotować ankietę dla swoich najbardziej zaangażowanych odbiorców lub zorganizować dla nich czat. Wszystko zależy od Twojej kreatywności oraz możliwości którymi dysponujesz.


Jeżeli poznałeś już swoich czytelników musisz zidentyfikować problem. Ważne aby pokazać, że rozumiesz ich sytuację, a co więcej – posiadasz rozwiązanie, które jest w stanie im pomóc. Swój tekst zacznij od zobrazowania problemu, pokazania że doskonale zdajesz sobie sprawę z czym może się on wiązać. Jeżeli już to zrobisz możesz przejść do następnego kroku.

 

Krok 2 – Przejście do istoty problemu

 

Tak naprawdę dopiero w tym momencie zaczynasz Tworzyć właściwą treść. To co musisz teraz zrobić to bardzo dokładnie opisać istotę problemu oraz wszystko co się z nim wiąże. Chodzi o wzmocnienie siły problemu, mające na celu zaniepokojenie czytelników. A następnie pokazanie im, że wiesz w jaki sposób możesz im pomóc, a co więcej – znasz odpowiedzi na ich pytania, które pomogą w całkowitym rozwiązaniu problemu.

 

W jaki sposób dokonać tego przejścia? Po pierwsze podaj swoje rozwiązanie problemu, a następnie umieść w tekście optymistyczne przykłady, będące dowodem na to, że masz rację.

 

 

Krok 3 – Stwórz narrację

 

Tym sposobem przechodzimy do kluczowego punktu naszej narracji. Po podaniu swojego sposobu na rozwiązanie danego problemu, przechodzisz do argumentacji i tłumaczysz czytelnikom, dlaczego właśnie Twoja metoda jest najbardziej skuteczna. Postaraj się podać szczegółowe przykłady, które wpłyną na to, że Twoja historia stanie się bardziej interesująca i wiarygodna.

 

Krok 4 – Przekonaj czytelników


Sama historia, a nawet znajdujące się w niej rozwiązanie nie gwarantuje tego, że Twoi odbiorcy po przeczytaniu tekstu podejmą jakiekolwiek działania. Użytkownicy Internetu potrzebują dowodów, takich jak referencje, studium przypadku, wiarygodne dane, czy też przytoczone badania oraz osobiste przykłady.

 

Im więcej „dowodów” tym mniej wątpliwości w głowach czytelników, a co za tym idzie - większe prawdopodobieństwo, że dojdzie do interakcji.

 

Krok 5 – Inspirowanie do działania


Na tym etapie właściwie już zakończyłeś budowaną przez siebie narrację. To co zrobiłeś do tej pory można przedstawić w następujący sposób:


- opisałeś problem,

- zaoferowałeś pomoc w jego rozwiązaniu,
- podałeś szczegółowe rozwiązanie,
- poparłeś je konkretnymi przykładami i wiarygodnymi danymi.


Pamiętaj, że zakończenie tekstu własnym wnioskiem, wzywa czytelnika do działania, a co za tym idzie – może zwiększyć współczynnik konwersji, który przez potencjalnych odbiorców jest odbierany jako dowód na przydatność  strony oraz znajdujących się na niej treści. A o to przecież chodzi prawda?

 

 

Wniosek


Rzecz, którą musisz zapamiętać: jedynie wiarygodne i przekonujące treści są w stanie zainspirować czytelnika do działania. Postawienie się w sytuacji odbiorców oraz pomoc w rozwiązywaniu ich problemów, pomaga w uzyskaniu zwiększonego ruchu na Twojej stronie. Korzystając z powyższych 5 kroków będziesz w stanie zaciekawić swoich czytelników oraz znajdziesz się na dobrej drodze do stania się dla nich ekspertem w konkretnej dziedzinie.

 

Źródła: Quicksprout

Autor
Monika Jakubowska
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się