Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Przyczyny zaniżonej oceny firmy w Mapach Google

Opublikowano: 30-05-2016
Czas potrzebny do przeczytania: 1:40 min

Opinie internautów w Mapach Google mają niebagatelne znaczenie dla właściwie wszystkich firm – zarówno dla tych prężnie działających w Internecie, jak i tych nieśmiało wkraczających w świat promocji online. Nic więc dziwnego, że reagujemy alergicznie na wszelkie niezgodności i błędy Google w tym zakresie.

 

Jednym z częstszych zarzutów właścicieli firm jest zaniżona ich zdaniem ocena firmy w Google. Wszyscy użytkownicy wystawili notę 5 gwiazdek, podczas gdy ich średnia daje… np. 4.6. Skąd ta rozbieżność?

 

Odpowiedź jest prosta: Booking.com…

…i inne serwisy z ocenami, które zdobyły zaufanie Google. Jak się okazuje ocena firmy to nie tylko informacje przekazane przez internautów bezpośrednio z poziomu map czy wyszukiwarki. Dodatkowe informacje czerpane są również z innych zaufanych stron, co może mocno zmienić ogólną ocenę danego przedsiębiorstwa.

 

Co więcej, ostatnio w ramach testów Google zaczęło wyświetlać w USA w lokalnych wynikach wyszukiwania opinie z innych stron: Booking.com, Agoda.com oraz priceline.com (być może z innych też).

 

Źródło: The SEM Post

 

To co teraz będzie?

Należy dbać o swój wizerunek w całej sieci, nie ograniczając się tylko do wpisów w mapach. Oprócz Booking.com z pewnością warto również rzucić okiem np. na Yelp.com, TripAdvisor.com, czy choćby nasze Opineo.pl.

Oczywiście nie wiemy, czy Google wykorzystuje opinie akurat z tych serwisów. Koniecznie trzeba więc sprawdzić inne, podobne portale funkcjonujące w naszej branży.

 

W skrócie

Google, wykorzystując nie tylko opinie o firmach dodane z poziomu konta Google, ale także umieszczane na innych serwisach (np. booking.com), zmusza właścicieli firm do pełniejszego spojrzenia na swoją obecność w Internecie. Niezbędne jest zarządzanie naszymi wizytówkami, czy profilami na innych portalach z opiniami, które mogą zaszkodzić naszej nieposzlakowanej opinii w Sieci.

 

Ale oczywiście wszystko zaczyna się od świetnej obsługi Klienta – i sprzedaży doskonałych produktów!

 

Źródła: serptests.com, The SEM Post

Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
5.00 - (3 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się