Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Reklamy AdWords w Mapach Google

Opublikowano: 29-04-2016

Dotarcie do odbiorców za pośrednictwem reklam Google jest coraz powszechniejszym sposobem na rozpędzenie swojego biznesu. Dotychczas jednym z niewielu miejsc względnie „wolnych” od treści reklamowych były wyniki wyszukiwania w Mapach Google (oczywiście pomijając testy, które były prowadzone w ostatnich miesiącach).

 

Jednak od ok. 18 kwietnia również i w tym miejscu możemy przyciągnąć uwagę internauty i zachęcić go do skorzystania z oferty naszej firmy, a nawet – do bezpośrednich odwiedzin w naszej placówce. W końcu Mapy Google to przede wszystkim serwis lokalny, stworzony dla użytkowników poszukujących informacji o pobliskich sklepach, muzeach, restauracjach i innych interesujących ich miejscach.

Reklamy w Mapach Google - stacjonarneJak to działa?

Reklamy będą się wyświetlać zarówno w wersji mobilnej, jak i tej przeznaczonej na komputery. Co ciekawe, nasza reklama będzie widoczna na liście wyników wyszukiwania oraz w widoku mapy (w formie fioletowego znacznika).

 

Reklamy w Mapach Google - komórkoweIle to kosztuje?

Sposób rozliczania za reklamę jest oparty na systemie CPC (ang. cost-per-click). W przypadku Map Google zapłacimy za kliknięcia w:

- „pobierz informacje o lokalizacji”,

- „pokaż trasę”,

- „kliknij, aby połączyć” (na telefonach komórkowych).

 

W skrócie: zapłacimy za każdą akcję wykonaną na naszej reklamie przez internautę.

 

Jak zacząć promocję?

Przede wszystkim konieczne jest włączenie rozszerzeń lokalizacji oraz odpowiednia optymalizacja kampanii: pod kątem lokalizacji (dostosowanie stawek do danej lokalizacji) oraz fraz kluczowych.

 

Przy okazji warto zadbać o prawidłową optymalizację samej wizytówki firmy w mapach (zgodnie z aktualnymi wytycznymi Google) wraz z regularną aktualizacją wyświetlanych tam informacji. W końcu nie chcemy, aby Klienci dzwonili pod stary numer telefonu lub odwiedzali poprzednią siedzibę naszej firmy!

 

Ponadto atrakcyjny wizualnie wpis na pewno lepiej zaprezentuje naszą firmę internaucie, a przecież pierwsze wrażenie jest często kluczowe.

 

Podsumowując – czy warto?

Zdecydowanie tak! Jest to kolejna forma dotarcia do odbiorców, pozwalająca jeszcze precyzyjniej docierać do Klientów, poszukujących naszych usług lub produktów w naszej okolicy! Taka reklama może więc przełożyć się jeszcze lepiej nie tylko na konwersje online, ale również (a kto wie czy nie przede wszystkim) offline.

 

Źródło grafik i informacji: AdWords - pomoc

Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
4.00 - (4 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się