Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Content a wyniki sprzedaży w sklepach internetowych

Opublikowano: 21-04-2016

W zwiększaniu sprzedaży produktów lub usług przez internet pomaga połączenie dwóch istotnych aspektów: prezentacji oferty i treści przydatnej dla użytkownika sieci. Pamiętajmy, że unikalny tekst realizujący założenia SEO pomoże w odpowiednim wypozycjonowaniu strony sklepu w wynikach wyszukiwania Google. Dlatego nie warto iść na łatwiznę kopiując teksty pomiędzy podstronami lub co gorsza, z innych sklepów.

 

Bądź indywidualistą

Przyjrzyj się konkurencji. Sprawdź, jakie mają treści na swoich stronach. Zastanów się, co byś w nich zmienił lub poprawił. Pamiętaj, że liczy się unikalność! Nawet jeżeli prowadzisz sklep o szerokim i podzielonym na wiele kategorii asortymencie, warto abyś zainwestował czas i środki w stworzenie oryginalnych treści, realizujących założenia SEO. Możesz spróbować napisać je sam bądź zlecić firmie zewnętrznej.

 

 

Odpowiadaj na potrzeby klientów

Aby treści prezentujące asortyment były rzeczywiście użyteczne dla odwiedzających sklep potencjalnych klientów, powinny udzielać odpowiedzi na najczęściej zadawane przez nich pytania. Spróbuj określić, czego mogą oczekiwać osoby kupujące w Twoim sklepie? Jakie mają pytania i wątpliwości? Wbrew pozorom, nie jest to takie trudne. Działaj intuicyjnie.

 

W sklepie odzieżowym można zatem zamieścić artykuły poradnikowe na temat doboru kreacji do okazji, a w sklepie ze zdrową żywnością na temat zasad zbilansowanego odżywiania. Oczywiście, jako że sieć jest pełna podobnych tekstów, powinny być one jak najwyższej jakości i przygotowane z pomysłem. Wysoką wartość merytoryczną treści warto wzbogacić o zdjęcia i krótkie filmiki prezentujące produkty.

 

Co zyskujesz?

Przykładając większą wagę do publikowanych w sklepie opisów i tekstów zwiększasz swoje szanse na:

- poprawę ruchu na stronie, a co za tym idzie wzrost sprzedaży,

- lepszą ocenę strony przez Google i osiągnięcie wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania,

- wyróżnienie spośród wielu podobnych firm,

- zbudowanie wizerunku eksperta w branży, w której działa sklep,

- osiągnięcie efektu marketingu wirusowego, tj. polecania Twojej strony wśród internautów,

- zbudowanie lojalności klienta.

 

 

 

Źródło: ekomercyjnie.pl

Autor
Sonia Grzenkowicz
Ocena artykułu
4.50 - (8 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się