Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Product placement – jak tego nie robić

Opublikowano: 19-04-2016

Za przykład tego, jak zepsuć potencjalną reklamę produktu posłużą mi, a jakże, polskie filmy i seriale, bo to prawdziwa kopalnia marketingowych „diamentów”. Wyobraźmy sobie sytuację, w której główni bohaterowie naszego ulubionego serialu spotykają się na rodzinnej uroczystości. Porywające dialogi, ciekawe zwroty akcji i popisy gry aktorskiej naszych ulubieńców, aż nagle... Pani domu prosi jednego z członków rodziny o podanie tej „smacznej przyprawy”, którą ostatnio odkryła. Zbliżenie kamery i już widzimy znane opakowanie, które codziennie wpatruje się na nas ze sklepowej półki. Pani domu przyprawia swoją zupę, po czym prezentuje całej rodzinie opakowanie mówiąc „tanie, zdrowe i naprawdę wyśmienite!”. Urocze? Niekoniecznie.

 

To oczywiście wymyślony przykład, ale poniższe przykłady uzmysłowią Wam, że lokowanie produktu może być... jeszcze bardziej natarczywe.

 

1. Smakowita Pajda, „Klan”

Źrodło: Youtube

 

2. Kompilacja, "Pierwsza Miłość"

Źródło: Youtube

 

3. Kompilacja, "Operacja Samum"

Źródło: Youtube

 

4. Ubezpieczenia, "Ojciec Mateusz"

Źródło: Youtube

 

Jeśli nie tak to jak?

 

Badania pokazują, że product placement jest znakomitym narzędziem – zarówno do zwiększania sprzedaży, jak i poprawy wizerunku marki czy produktu. Jednak musi być wykorzystany subtelnie, a odbiorca powinien odnieść wrażenie, że pojawienie się na ekranie produktu jest zupełnie naturalne i wręcz przypadkowe. Kilkusekundowe prezentowanie kadru z produktem, jak w przypadku „Operacji Samum” czy jego nachalne zachwalanie, jak w przypadku „Klanu” i Smakowitej Pajdy to błędnie obrana droga, która może przynieść więcej szkód niż korzyści. Z drugiej jednak strony nie można zapominać o powszechnie znanej zasadzie w branży reklamowej, że nie jest ważne jak mówią – byleby mówili...

 

Jak lokować? Może z pomysłem? Genialny przykład z jednej z tych filmowych scen, których zdecydowanie nie sposób zapomnieć...

 

 

Źródła: NaEkranie, Bankier

Autor
Maciej Wiśniewski
Ocena artykułu
4.50 - (8 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się