Ikona 01:50 min Ikona 13.04.2016

Sieci jeszcze bardziej społecznościowe

Na świecie żyje około 38 milionów osób niewidomych oraz prawie 250 milionów słabowidzących. Obecnie mają możliwość nie tylko czytania książek i czasopism w alfabecie Braille’a, ale również wiele kin organizuje seanse z audiodeskrypcją. Na podobnej zasadzie działają strony internetowe. Dzięki czytnikowi ekranu możliwe jest odsłuchanie zapisanej na witrynie treści, włącznie z opisami pod zdjęciami. Dlatego istotnym jest, aby każda fotografia miała swój opis alternatywny (alt), dzięki czemu możliwe jest zapoznanie się z pełną zawartością strony. To zresztą jedna z wytycznych, jakie przedstawia Web Content Accessibility Guidelines – dokument, którego celem jest dostosowanie witryn, aby były w pełni dostępne dla osób niepełnosprawnych.

 

Facebook

 

Polityka Facebooka od początku była nastawiona na znoszenie barier między ludźmi, niezależnie od szerokości geograficznej, koloru skóry czy też orientacji seksualnej. Na początku kwietnia specjalny zespół zwiększający dostępność niebieskich stron dla osób niepełnosprawnych – The Facebook Accessibility Team – przedstawił swoje najnowsze dzieło.

 

Automatic Alternative Text

 

Automatic Alternative Text to narzędzie pozwalające na generowanie opisu do fotografii. Do tej pory użytkownicy czytników ekranów dowiadywali się tylko o tym, że jakaś osoba dodała zdjęcie. Dzięki nowemu rozwiązaniu możliwe jest zapoznanie się z jego zawartością, na podstawie kilku rzeczowników charakteryzujących fotografię. Na tę chwilę opcja działa na urządzeniach z systemem iOS i w języku angielskim. Kiedy rozwiązanie się przyjmie, zostanie rozszerzone na kolejne wersje językowe.

 

Twitter

 

Również Twitter stał się bardziej dostępnym narzędziem dla osób niewidomych. Jeszcze wcześniej niż Facebook pozwolił użytkownikom na dodawanie opisów do udostępnianych zdjęć. W odróżnieniu do swojego największego konkurenta, nie są one generowane przez sztuczną inteligencję, ale tworzone przez samych użytkowników – do 420 znaków włącznie.

 

 

Czy nowe rozwiązania się przyjmą? Czas pokaże. Z pewnością potrzebują wielu dopracowań. W przypadku Facebooka kilkuwyrazowe opisy nie oddadzą zawartości żadnego zdjęcia. Za to powodzenie Twitterowego rozwiązania zależy w dużym stopniu od samych użytkowników. Czy będzie im się chciało opisywać każde zdjęcie? Chciałoby się wierzyć, że tak. Z pewnością byłaby to znacznie skuteczniejsza pomoc niż lajkowanie czy udostępnianie różnego rodzaju łańcuszków internetowych.

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing na Snapchacie? Ikona 05:40 min 19.05.2016 Snapchat początkowo był aplikacją mobilną, przeznaczoną do tworzenia, personalizowania i przesyłania innym użytkownikom zdjęć czy krótkich filmików. Obecnie to również komunikator internetowy i portal społecznościowy. Co go wyróżnia na tle innych? Przede wszystkim ulotność przekazywanych treści - nie ma tu możliwości przesłania wcześniej wykonanych i obrobionych zdjęć, a tylko takie zrobione tu i teraz. Poza tym znikają one niemal natychmiast po odtworzeniu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Reklama na FB – koniec zasady 20% Ikona 03:50 min 15.06.2016 Kilka dni temu pojawiła się zaskakująca informacja na temat zmian dotyczących grafik reklamowych wyświetlanych w portalu Facebook. Do tej pory obowiązywała prosta, wydawałoby się, reguła "20%" (tyle maksymalnie powierzchni grafiki mógł zajmować umieszczony na niej tekst), która jednak powodowała sporo zamieszania i w praktyce była dla reklamodawców raczej kłopotliwa. Nic więc dziwnego, że zapowiadana rezygnacja z tak jednoznacznie sformułowanego ograniczenia spowodowała spore poruszenie wśród osób prowadzących kampanie reklamowe na Facebooku. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Pierwsze reakcje na Facebook Reactions Ikona 05:10 min 12.04.2016 W roku 2009 Facebook wprowadził przycisk, który pozwalał użytkownikom za pomocą jednego kliknięcia informować o zainteresowaniu opublikowanymi przez osobę lub markę treściami. Po 7 latach udostępnionych zostało więcej opcji - Reakcji, skierowanych do zwolenników poglądu, że właściwie nie wszystko da się lubić. Jakie były pierwsze reakcje na ich wprowadzenie i jak wygląda ich stosowanie po ponad miesiącu? Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.1 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700