Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Google Analytics 360 Suite

Opublikowano: 30-03-2016

Czy rzeczywiście Google Analytics 360 Suite to kompleksowe wsparcie marketingowca? Tak zdaje się sądzić Google, które, uruchamiając nowy zestaw narzędzi 15 marca tego roku, ogłosiło wprowadzenie: „an enterprise-class solution for a multi-screen world” – co w wolnym tłumaczeniu można rozumieć jako „lek na wszystkie bolączki nowoczesnego marketingowca”.

 

Google Analytics 360 Suite – co to takiego?

Mówiąc najprościej to nowoczesne, zintegrowane narzędzia pomiarowe, które jednocześnie są bardzo łatwe w użyciu. Korzystając z nich mamy otrzymać pełny obraz ścieżki zakupowej klientów – a więc nie tylko więcej danych, ale przede wszystkim dogłębny wgląd i wartościowe wnioski wynikające z tych danych. Zestaw narzędzi od Google ma docelowo zapewnić jeszcze precyzyjniejsze kierowanie swojej oferty i swojego przekazu w najlepszym z możliwych momentów, przy jednoczesnym zwiększeniu zaangażowania użytkowników - odbiorców naszych treści.

 

Jak tego dokonamy?

Za pomocą 6 narzędzi, wchodzących w skład zestawu, z których aż 4 są zupełnie nowe:

 

 

1. Analytics 360

współpracujące m. in. z AdWords, AdSense, czy DoubleClick błyskawicznie przetwarza gigantyczną ilość informacji (wyświetlane dane mają zaledwie 4 godziny!) i pozwala poznać kompletną ścieżkę zakupową

 

2. Tag Manager 360

wspiera nie tylko tagi Google ale również innych dostawców, świetnie sprawdzający się w przypadku śledzenia konwersji, remarketingu, analityki strony i innych celów – a przy tym prosty w użyciu

 

3. Optimize 360

nowy sposób na testowanie nowych rozwiązań na stronie z jednoczesnym błyskawicznym pomiarem efektów wprowadzanych zmian (dzięki integracji z Analytics 360) – jeden z pierwszych kroków w kierunku zupełnie zindywidualizowanego podejścia do odbiorcy – „one size does not fit all”

 

4. Attribution 360

jeszcze dokładniejszy pomiar wydatków na marketing – również z uwzględnieniem działań użytkowników offline; ujednolica i analizuje wszystkie dostępne źródła danych

 

5. Audience Center 360

to platforma do zarządzania danymi (korzystająca m. in. z analyticsa, wyszukiwarki, mailingu, mediów społecznościowych, kampanii displayowych, CRM i wielu innych źródeł) ułatwiająca zrozumienie swoich odbiorców oraz określenie np. najlepszej częstotliwości wyświetlania reklam

 

6. Data Studio 360

narzędzie ubierające dostępne dane w przystępne dla oka wykresy i inne formy raportowania

 

Czego nie wiemy?

Niestety Google nie ujawniło jeszcze ani harmonogramu wdrożenia nowych narzędzi, ani nie podało choćby przybliżonej daty zakończenia fazy testów. Nie wiadomo również ile taka przyjemność będzie kosztować.

 

 

Podsumowanie

Z pewnością wyróżnikiem Google Analytics 360 Suite jest integracja niemal ze wszystkimi serwisami, z których chcielibyśmy czerpać dane – nie tylko tymi ze stajni Google. Otrzymamy w rezultacie jeszcze pełniejszy obraz naszych odbiorców, będziemy mieli okazję sprawdzić jak pracują nasze pieniądze zainwestowane w marketing (również te w promocję offline) oraz odpowiednio dostosować prowadzone działania aby zmaksymalizować osiągany efekt.

 

Jednocześnie tych 6 zintegrowanych narzędzi może stać się pierwszą, rzeczywiście skuteczną platformą, pozwalającą nam we względnie prosty sposób dostosować swój przekaz i swoją kampanię do „mikromomentów” – a więc dotrzeć do odpowiedniego odbiorcy, w odpowiednim momencie z odpowiednio przygotowanym przekazem.

 

Potencjał jest więc duży, żeby nie powiedzieć gigantyczny. Czy jednak Google Analytics 360 Suite spełni pokładane w nim nadzieje?

 

Źródła: Google Analytics Solutions; Google Analytics 360 Suite; TheSEMPost

Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
4.50 - (2 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się