Ikona 00:00 min Ikona 06.04.2016

Wydawałoby się, że za wejście w wirtualną rzeczywistość trzeba słono zapłacić. Jeśli na rynku pojawia się nowy model okularów VR (ang. virtual reality), zaraz okazuje się, że wciąż pozostaje on w zasięgu naszych marzeń. Cena opiewająca na kilkaset dolarów skutecznie odstrasza. Także wizyta w salonie wirtualnej rzeczywistości wciąż w dużej mierze pozostaje jedynie ciekawostką, a nie regularną rozrywką, która na stałe wpisze się w nasze kalendarze tak jak np. kino.

 

VR – zrób to sam

 

Dla fanów technologii VR i DIY (ang. do it yourself – zrób to sam) Google przygotował nie lada gratkę. Z pomocą gogli Google Cardboard do samodzielnego wykonania, smartfona z systemem Android lub iOS oraz specjalnych aplikacji z Google Play wirtualna rzeczywistość staje się dostępna na wyciągnięcie ręki.

Oczywiście osoby, które uważają, że nie mają zdolności manualnych, mogą zdecydować się na zakup gotowych gogli z certyfikatem Works with Google Cardboard. Nakładka z kieszonką na smartfona dostępna jest już za niecałe 15$.

 

Lista zakupów gogli Cardborad

 

Samodzielnie wykonanie gogli Cardboard może sprawić nam wiele radości i satysfakcji, dlatego warto pokusić się o skompletowanie kilku niezbędnych przedmiotów i zapoznanie się z instrukcją Google. Niestety instrukcja dostępna jest jedynie w języku angielskim.

Do wykonania gogli Cardborad potrzebne są:

1.    arkusz tektury falistej (fala E) 2.    gumka recepturka (min. długość: 8cm) 3.    pierścieniowy magnes neodymowy (średnica ok. 19mm; grubość ok. 3mm) 4.    pełny magnes ceramiczny (średnica ok. 19mm; grubość ok. 3mm) 5.    2 soczewki (długość ogniskowa 45mm) 6.    2 kawałki rzepu samoprzylepnego (ok. 20mm x 30mm)

Oczywiście, jak to w przypadku DIY, podczas pracy nie musimy trzymać się sztywno reguł. Możemy puścić wodze fantazji i ozdobić nasze gogle rysunkiem, czy też dorobić im okulary wykorzystując do tego papier samoprzylepny. Ograniczeniem jest jedynie nasza wyobraźnia i fundusze, które chcemy przeznaczyć na ten cel.

 

Mam gogle. Co dalej?

 

Po ściągnięciu odpowiednich aplikacji, Cardboard pozwala oglądać zdjęcia i filmy sferyczne, grać w gry VR, poznawać nowe miejsca z Google Expeditions, a od teraz także ćwiczyć swoje umiejętności oratorskie (aplikacja Public Speaking for Cardboard)!

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 07.04.2016 Okazuje się, że sposób, w jaki nasze oczy widzą wyniki wyszukiwania, również uległ znaczącej zmianie. Przeprowadzone dwa lata temu badania eye-trackingowe udowadniają, że Google Golden Triangle przestaje obowiązywać, a my coraz więcej czasu poświęcamy na przeglądanie wyświetlających się stron internetowych. Powodów takiego stanu rzeczy jest kilka, między innymi zmiany w samym sposobie wyświetlania wyników w SERP. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 19.04.2016 Lokowanie produktu jest dzisiaj niezwykle popularnym narzędziem marketingowym, którym promuje się wszystko – począwszy od przypraw, przez telefony i samochody, a skończywszy na olejach silnikowych. Każdy z nas, podczas oglądania filmu czy serialu, wielokrotnie zwrócił uwagę na wyeksponowaną nazwę znanego producenta czy nachalne reklamowanie produktu przez jednego z bohaterów. I pewnie na twarzy każdego z nas choć raz pojawił się w takiej sytuacji delikatny grymas, który był wyrazem niezadowolenia albo zażenowania. Bo product placement to narzędzie doskonałe, ale tylko w dobrych rękach. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 24.03.2016 Nie ma w tym żadnej tajemnicy, że kochamy social media. Już od wielu lat zastępują nam one nie tylko wiele tradycyjnych metod komunikacyjnych, ale również prywatne dzienniki czy pamiętniki. Coraz częściej wykorzystujemy je do tego, by po prostu PAMIĘTAĆ. A co? Chociażby ulubiony film, którego recenzją możemy się podzielić, czy też tytuł serialu, który zamierzamy obejrzeć, ale na razie przyjemność tę musimy odłożyć w czasie… Nie brakuje więc portali, które rejestrują naszą kulturalną aktywność, ani też takich, które pomagają nam uporządkować plany treningowe i stworzyć dopasowany harmonogram ćwiczeń na siłowni. Co jednak z tymi, którzy… kochają tradycyjny, relaksujący sposób odpoczynku z ulubiona książką w ręce? Czy social media pamiętają o książkoholikach? Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.8 / 5. Vote count: 13

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700