Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Jak tekst może pomóc w zwiększeniu konwersji?

Opublikowano: 29-03-2016

Nie ignoruj siły artykułu!


Konwersja ma swój początek w artykule. Liczy się dobra treść oraz przejrzystość. Jeśli coś prezentuje się schludnie na pierwszy rzut oka, zachęca do bliższego poznania. Nie warto przeładowywać strony grafiką, czy kolorystyką. Złotą zasadą jest umiar. Nadmiar wzbudzać może irytację, zaś niedomiar ogranicza zaufanie. Właśnie dlatego należy wyważyć proporcje i umieścić tylko naprawdę ważne i przydatne dla użytkowników elementy na stronie, mniej istotne można ukryć (np. stworzyć rozwijalne menu zamiast statycznej, długiej listy). Czytelnik nie powinien się gubić.


Na równi z wizualnie dobrym pierwszym wrażeniem stoi sama treść. Pragnąc osiągnąć efekt zwiększonej konwersji powinna być ona przyjazna pod kątem SEO. Dobrze wypozycjonowana strona, znajdująca się wysoko w naturalnych wynikach wyszukiwania, wpływa na poprawę ruchu. Większość użytkowników Sieci swoje poszukiwania ogranicza do pierwszych dwóch stron wyników wyszukiwania. Jeśli twoja strona znajdzie się na tej liście, istnieje duże prawdopodobieństwo, że zwiększy się ilość odwiedzin oraz wydłuży średni czas trwania sesji.


Aby osiągnąć ten rezultat należy jednak włożyć trochę wysiłku w  zdobycie miejsca w top 10. Strona powinna być odpowiednio zoptymalizowana pod kątem technicznym oraz merytorycznym. Treści odgrywają tu bardzo dużą rolę. Powinny być oryginalne, zawierać unikalne i przydatne dla użytkowników informacje. Nie mogą być przeładowane danymi i zbyt długie. Cenne wskazówki dotyczące tworzenia treści znaleźć można na stronie Pomocy Google. Nie należy zapominać też o samym języku. Dostosowany do grupy odbiorców gwarantuje pełniejsze zrozumienie i większe zainteresowanie.

 

 

Źródło: YouTube

 

Buduj relację ze swoim odbiorcą!


W swoich założeniach content marketing ma na celu budowanie długotrwałych relacji między marką a klientami. Aby zbudować takie relacje konieczne jest stworzenie odpowiedniego fundamentu, czyli zaufania. Pozyskuje się je poprzez:


 - wiarygodny opis – opowiedz o swojej firmie, usłudze, produkcie prawdę. Nie koloryzuj. Nie fantazjuj. Nie używaj na siłę określeń „wysoka jakość”, „wyjątkowy”, „niesamowity”. Przeładowanie treści takimi „wypełniaczami” może zadziałać w przeciwnym kierunku i zasiać ziarno niepewności u odbiorcy. Skoncentruj się na tym, co wyjątkowego masz do zaoferowania. Nie obawiaj się pisać o możliwych zagrożeniach, np. pisząc artykuł o naturalnych kosmetykach poinformuj o unikalnych składnikach. Jeśli produkt może mieć właściwości uczulające, nie zatajaj tego! Możesz dodać, że w przypadku skóry szczególnie wrażliwej takie reakcje są prawdopodobne, dlatego zalecasz uprzednie wypróbowanie kosmetyku na niewielkim fragmencie skóry. To uwiarygodni cię i sprawi, że klient zwiększy swoje zaufanie wobec strony.


 - błyskawiczny kontakt – nie pozostawiaj komentarzy bez odpowiedzi. Twój artykuł może budzić pozytywne, jak i negatywne emocje. W dobrym tonie jest podziękowanie za te dobre opinie, a koniecznością jest ustosunkowanie się do negatywnego komentarza, nawet jeśli uznajecie go za bezzasadny. Interakcja pokazuje zaangażowanie oraz wskazuje na zainteresowanie opinią klienta, a wykształcenie takiej myśli w świadomości odbiorcy buduje zaufanie.


 - zachętę do działania -  nie obawiaj się działań  CTA (call to action). Czytający twój artykuł bardzo często chcą podjąć działanie, ale zwyczajnie mogą nie wiedzieć jak to zrobić. Używaj haseł oraz przycisków z przekierowaniami, które jednoznacznie wskażą co jeszcze może zrobić, np. zachęć do obejrzenia twojego portfolio, skieruj go na stronę ze sprzedażą produktu, naprowadź na ofertę promocyjną.

 

 

Źródło: YouTube

 

Źródła: The Nets, Nowy Marketing, Nowoczesna Firma, Content Standard

Autor
Magdalena Drajkowska
Ocena artykułu
4.25 - (4 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się