Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Ikona 00:00 min Ikona 15.03.2016

Wykorzystaj siłę… leniwego mózgu

Człowiek potrafi wejść na najwyższą górę świata i w ciągu kilku godzin przemieścić się o tysiące kilometrów. Postawiliśmy nogę na Księżycu, niedługo pewnie pojawimy się na Marsie, a może nawet w końcu odkryjemy, że jednak nie jesteśmy sami w kosmosie (co dla każdego porządnego fana Star Wars jest raczej oczywiste!). Wciąż jednak jest pewien obszar, który, choć każdemu jest bliski, wciąż przynajmniej częściowo pozostaje tajemnicą. To właśnie mózg jest jedną z najbardziej zagadkowych części ciała, a to, jak działa, cały czas jest badane – jak się okazuje, również przez osoby zainteresowane marketingiem.

 

Co nieco o magii w reklamie

 

Jeśli spytamy przeciętnego konsumenta, dlaczego właściwie kupuje dany produkt, najprawdopodobniej usłyszymy, że kieruje się przede wszystkim przydatnością, ceną albo też wygodą. Jednak przeprowadzone badania sugerują coś zupełnie odwrotnego. Okazuje się bowiem, że decyzje zakupowe często podejmowane są na poziomie podświadomości, a na dodatek kierujemy się wtedy przede wszystkim emocjami i wspomnieniami. I to właśnie wykorzystała choćby marka Sony, tworząc reklamę, którą do dzisiaj kojarzy wielu:

 

Firma Sony w tym samym czasie stworzyła jeszcze dwie inne reklamy swoich produktów, ale wybrana została właśnie ta. Dlaczego? Bo mózg przeciętnego konsumenta powiedział, że właśnie ona wywołuje najbardziej pozytywne emocje. W efekcie zwykła reklama – z charakterystyczną wyskakującą z rynny żabą (tak, podobno był to zupełny przypadek!) – do dzisiaj tworzy pozytywny obraz marki.

Jest to jeden z przykładów na wykorzystanie neuromarketingu w promocji firmy. Wydawanie milionów na kiepskie reklamy nie podoba się wielu znanym na całym świecie markom. Dlatego właśnie doceniły one wagę badań neuromarketingowych. Zamiast tradycyjnych sondaży, obserwacji czy ankiet, coraz częściej decydują się sprawdzać, jak nasz mózg reaguje na poszczególne bodźce marketingowe, a przede wszystkim, jaki ma to wpływ na efekty sprzedaży.

 

Czym jest neuromarketing?

 

Badania neuromarketingowe mają za zadanie przeanalizować reakcje psychofizjologiczne konsumentów poprzez kilka podstawowych metod, takich jak eye-tracking czy elektroencefalografia. Badają one prawdziwe odczucia konsumentów, ich nawyki zakupowe oraz to, dlaczego właściwie decydują się na kupno danego produktu, a z innego, być może nawet lepszego, rezygnują.

 

Co więcej, stworzenie kampanii reklamowej, która spodoba się mózgowi konsumenta jest to świetny sposób na zbudowanie pozytywnego stosunku do danej marki, a co za tym idzie zwiększenia sprzedaży. Badania neuromarketingowe wykorzystywane są również przez projektantów stron internetowych, którzy dzięki nim potrafią odpowiednio dostosować czcionkę, kolory czy układ treści na danej stronie internetowej. Dzięki temu osoba dana strona wywołuje pozytywne skojarzenia, a potencjalny klient ma ochotę ją przejrzeć.

 

Dlaczego warto?

 

Nasz mózg, choć może wydawać się inaczej, ma bardzo leniwą naturę i generalnie nie lubi się wysilać. Z tego względu, często nie zdając sobie z tego sprawy, odbieramy różne obrazy czy dźwięki w podobny sposób. Dlatego właśnie z pomocą badań neuromarketingowych można w dużym stopniu określić preferencje danej grupy docelowej i w ten sposób w znacznym stopniu zwiększyć efektywność kampanii reklamowych, sprzedaż jakiegoś produktu czy też wpłynąć na ruch na stronie internetowej.

 

Nakłady na badania neuromarketingowe cały czas wzrastają. Dlaczego? Bo coraz więcej osób zdaje sobie sprawę, że kto pierwszy zacznie z nich korzystać, ten zdobędzie przewagę nad innymi, a co za tym idzie – zwiększy sprzedaż.

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 18.03.2016 Tradycyjna, niezmieniona w swojej formie od lat reklama skierowana do kobiet, w dzisiejszych czasach znacząco traci na sile swojego oddziaływania. Stereotypowe obrazy Matki-Polki szykującej rodzinny obiad, prasującej mężowi koszulę lub sterczącej nad stertą prania nie są tym, z czym utożsamiają się coraz silniejsze i świadome siebie kobiety z pokolenia Y. Komunikacja ze współczesną kobietą wymaga zatem zupełnie nowego podejścia, które weźmie pod uwagę zarówno kierunek zachodzących zmian, jak również drzemiący w każdej kobiecie potencjał. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 22.03.2016 Okazuje się, że to, gdzie patrzymy, nie do końca zależy od naszej woli. Dlatego właśnie coraz częściej w marketingu, zarówno tradycyjnym, jak i tym internetowym, wykorzystuje się metodę nazywaną eye-tracking. Właśnie dzięki niej możemy dowiedzieć się, w którą stronę tak naprawdę w pierwszej kolejności kierujemy wzrok, a także gdzie patrzymy najdłużej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 14.03.2016 Hejter – postać znana i hałaśliwa, której oddech czujesz na swoim ramieniu za każdym razem, gdy włączasz internet na komputerze lub w telefonie. Chcesz się od niego uwolnić, zamykasz kartę w przeglądarce i włączasz inną stronę internetową. Okazuje się jednak, że był tam przed tobą. Potem wchodzisz na Fejsa, dodajesz zdjęcie z wakacji i... O nie, nie tym razem! Czy można zniszczyć hejtera? Nie do końca, ale sposobów na walkę z nim jest co najmniej kilka... Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700