Ikona 00:00 min Ikona 14.03.2016

Pamiętaj, że walka z hejterem nigdy nie jest równa – zwykle ma nad tobą przewagę. Wie o tobie więcej i nie cofnie się przed niczym, by każdą słabość wykorzystać przeciwko tobie. I to nawet wtedy, gdy pozornie jest to niemożliwe, bo hejter potrafi też obrócić przeciwko tobie twój własny sukces. I nagle zwycięstwo okazuje się klęską, szczęście zmienia się w rozpacz, a najlepsze wakacje w twoim życiu stają się zmarnowanym czasem w taniej spelunie i nad brudną wodą. Dlatego z hejterem nie wchodzi się w polemikę, bo im więcej słów, tłumaczeń i pytań, tym większa uciecha twojego przeciwnika. Krótko, zwięźle i błyskotliwie – tylko tak można zawstydzić hejtera.

Zripostuj hejtera

 

Przykład można brać z tych, którzy sami codziennie wystawiają się na ataki, a więc z osób publicznych, firm albo instytucji. Nie brakuje wśród nich mistrzów ciętej riposty, przy których najwięksi nawet krzykacze milkną i wyłączają komputer. Jak ripostować? Eksponując swoją siłę, szukając słabości u przeciwnika, a może po prostu go wyśmiewając?

Hejt Stop i inne kampanie

 

Jednak cięta riposta i samodzielna krucjata przeciw hejterom to walka z wiatrakami, a jak wiadomo w grupie łatwiej i skuteczniej. Nie dziwią więc inicjatywy, takie jak HEJTstop, która umożliwia zgłoszenie hejtu, gdy wyraźnie przekroczone zostały granice dobrego smaku. W kampanii udział wziął między innymi Jarosław Kuźniar, narażony na wyjątkowo częste ataki internetowych napastników. Jego spot został nazwany „Ryj Kuźniara”, a zawarto w nim część negatywnych komentarzy rzuconych pod kątem dziennikarza, który… zmienia pod ich kątem charakteryzację twarzy. Warte zobaczenia:

 

Inną inicjatywą podjętą w walce z hejterami jest #StopMowieNienawisci, gdzie każdy z nas może powiedzieć „stop!” brutalności w sieci. Bardzo ciekawą inicjatywą jest też Przytul Hejtera, która sugeruje nam między innymi całkowite zignorowanie oponenta i przede wszystkim zachowanie spokoju, bo to on zwykle ratuje nas w chwilach pełnych negatywnych emocji.

Skuteczna walka? To możliwe!

 

Nie musimy oczywiście angażować się w wymianę zdań i nie musimy też akceptować tego, że ktoś nas obraża. Według Fundacji Stop Hejterom jest kilka innych sposobów:

– zgłoszenie obraźliwego wpisu administratorowi strony, który zgodnie z art. 14 ustawy z dnia 18 lipca 2002 o świadczeniu usług drogą elektroniczną jest zobowiązany do usunięcia lub modyfikacji takiego komentarza,

– zgłoszenie się do administratora strony lub sądu o udostępnienie IP hejtera,

– skoro można zdobyć czyjeś IP, hejter przestaje być anonimowy – można mu to zasugerować, co często okazuje się skuteczne w powstrzymaniu danej osoby przed kolejnymi komentarzami,

– wszczęcie postępowania cywilnego lub karnego.

Mamy narzędzia, więc możemy walczyć. Jeśli nie w interesach innych, to chociażby swoich własnych.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 15.03.2016 Okazuje się, że dokonania naukowe mogą mieć ogromny wpływ na działania marketingowe. Nasz mózg, jakże tajemniczy, a jednocześnie strasznie leniwy jest badany przez osoby specjalizujące się w neuromarketingu. Efektem przeprowadzonych analiz są diametralne zmiany w sposobie reklamowania produktów i firm, kreowania pozytywnego wizerunku marki, a także tworzenia efektywniejszych, przyjaznych dla użytkwonika stron internetowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 18.03.2016 Tradycyjna, niezmieniona w swojej formie od lat reklama skierowana do kobiet, w dzisiejszych czasach znacząco traci na sile swojego oddziaływania. Stereotypowe obrazy Matki-Polki szykującej rodzinny obiad, prasującej mężowi koszulę lub sterczącej nad stertą prania nie są tym, z czym utożsamiają się coraz silniejsze i świadome siebie kobiety z pokolenia Y. Komunikacja ze współczesną kobietą wymaga zatem zupełnie nowego podejścia, które weźmie pod uwagę zarówno kierunek zachodzących zmian, jak również drzemiący w każdej kobiecie potencjał. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 09.03.2016 Tworzenie wartościowego contentu w Sieci to temat maglowany przez środowiska marketerów i copywriterów od dłuższego czasu. Powtarzane jak zaklęcie "Content is King!" powoli faktycznie oczarowuje rynek. Nadawcy widzą w nim skuteczne narzędzie promocji w Internecie, odbiorcy zaś otrzymują konkretne informacje, często pomocne poradniki bądź po prostu dobry artykuł promocyjny. O symbiotycznym oddziaływaniu tekstu w relacji nadawca-odbiorca decyduje w bardzo dużym stopniu zrozumienie znaczenia PERSONY. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700