Ikona 00:45 min Ikona 25.02.2016

Right content + Right person + Right time = Context Marketing

Detronizacja króla?

 

Zasadniczo content, jak i context marketing odnoszą się do pracy w takim kierunku, który uczyni stronę internetową wartościową, edukacyjną i atrakcyjną z punktu widzenia odbiorcy. Tym, co zasadniczo różni te dwie strategie jest zastosowanie w context marketingu indywidualnego podejścia w obszarze komunikacji. Jego zadanie jest bardziej skonkretyzowane, gdyż koncentruje się na dostarczeniu:

właściwej treści – właściwemu odbiorcy – we właściwym czasie.

Nie oznacza to detronizacji content marketingu. Jego celem jest bowiem realizowanie długofalowej strategii, która ma na celu budowanie zaufania. W moim przekonaniu context marketing stanowi wsparcie dla content marketingu, gdyż pozwala zwiększyć jego atrakcyjność w przypadku pojedynczych, indywidualnych odbiorców.

 

Jak wykorzystać kontekst?

 

Jak najlepiej! Context marketing wymaga poznania odbiorcy i zrozumienia jego potrzeb, a nawet przyzwyczajeń. Znajomość grupy docelowej oraz jej aktualnych potrzeb daje okazję do zwiększenia trafności przekazu.

Dla osiągnięcia takiego poziomu konieczne jest:

 – solidne opracowanie persony – a więc zbudowanie obrazu odbiorców na podstawie jak najbardziej szczegółowych informacji o zainteresowaniach, pasjach, potrzebach, zachowaniach.

 – analizowanie postępowania odbiorców na różnych portalach społecznościowych, forach, czy na firmowej stronie internetowej lub w sklepie internetowym.

To pozwoli sprawdzić np. w którym momencie zostaje podjęta inicjatywa zakupowa bądź czemu został przerwany proces zakupów.

Jednym z pierwszych i fundamentalnych działań, jakie można podjąć jest dopasowanie rodzaju treści (długość, słownictwo, itp.) do kanału transmisji. W context marketingu stosuje się często e-mailowe powiadomienia o pozostawionych w koszyku artykułach bądź wiadomości o dostępnych podobnych produktach w ofercie, opinie i rekomendacje innych Klientów o artykułach kupionych lub oglądanych przez Klientów, informacje o aktualnej nowej ofercie producentów wyrobów, których przedmioty Klienci już wcześniej kupili.

 

Czy context daje większe korzyści niż content?

 

Context i content marketing powinny iść ze sobą w parze. Poprzez skupianie się na znaczeniu oraz kontekście, poprzez przekazanie treści na każdym etapie procesu marketingowego, angażowanie uwagi i jej pielęgnowanie można dostarczyć odpowiednie treści. Daje to możliwość osiągnięcia celów biznesowych i zainteresowania potencjalnych Klientów ofertą.

W przeciwieństwie do reklamy kontekstowej, z którą często jest mylony, context marketing w odmienny sposób dopasowuje treść. Dany tekst jest dopasowany do użytkownika, zaś w przypadku reklamy kontekstowej przekaz dostosowany zostaje do kontekstu i treści na stronie internetowej. Dzięki takiemu podejściu context marketing lepiej trafia do odbiorców, którzy coraz częściej i z premedytacją ignorują reklamy. Spersonalizowany przekaz lepiej oddziałuje na indywidualnych użytkowników.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:30 min 26.02.2016 W obecnych czasach reklama ma być tylko bodźcem, który zachęci zainteresowanego do jeszcze głębszej eksploatacji danego zagadnienia i do szukania innych materiałów, które umożliwią poszerzenie wiedzy na temat danego produktu, usługi czy zjawiska. Właśnie ze względu na to każdy marketingowiec w swoich działaniach powinien zadbać o wartościowy i ciekawy content, ponieważ to właśnie on jest kluczem do rozbudzenia realnego zainteresowania. Warto zatem sięgnąć po sprawdzone narzędzia, które pozwolą odnieść sukces na polu reklamy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:30 min 29.03.2016 Nic się nie dzieje. Nuda. Zastój. Hop hop! Czy jest tam kto? Czy ktoś w ogóle tu zagląda? Strona bez ruchu – to może prowadzić do frustracji. Tym bardziej, jeśli głęboko wierzysz, że już wszystkie asy z rękawa zostały wyjęte, a skutek twoich działań jest opłakany. A teraz szczerze! Czy zrobiliście wszystko? Wykorzystaliście content marketing do zwiększenia konwersji? Sprawdźcie proste rozwiązania o dużej sile oddziaływania. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:50 min 16.02.2016 Jeszcze kilka lat temu autorki blogów o modzie nazywane były pogardliwie szafiarkami. Dziś te internetowe dzienniki działają prężnie jako rozbudowane serwisy o tematyce dobrego stylu, a na cześć samych autorek ukuto nawet profesjonalny termin: blogerka modowa. Jessika Mercedes, Julia Kuczyńska (znana bliżej jako Maffashion), Tamara Gonzalez Perea (Macademian Girl) czy Magda Samborska – między innymi te nazwiska poznaliśmy dzięki ich blogom. Co trzeba zrobić, aby pasję przekuć w dochodowy biznes? Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700