Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Right content + Right person + Right time = Context Marketing

Opublikowano: 25-02-2016

Detronizacja króla?


Zasadniczo content, jak i context marketing odnoszą się do pracy w takim kierunku, który uczyni stronę internetową wartościową, edukacyjną i atrakcyjną z punktu widzenia odbiorcy. Tym, co zasadniczo różni te dwie strategie jest zastosowanie w context marketingu indywidualnego podejścia w obszarze komunikacji. Jego zadanie jest bardziej skonkretyzowane, gdyż koncentruje się na dostarczeniu:

 

właściwej treści - właściwemu odbiorcy - we właściwym czasie.

 

Nie oznacza to detronizacji content marketingu. Jego celem jest bowiem realizowanie długofalowej strategii, która ma na celu budowanie zaufania. W moim przekonaniu context marketing stanowi wsparcie dla content marketingu, gdyż pozwala zwiększyć jego atrakcyjność w przypadku pojedynczych, indywidualnych odbiorców.

 

 

Źródło: ptools

 


Jak wykorzystać kontekst?


Jak najlepiej! Context marketing wymaga poznania odbiorcy i zrozumienia jego potrzeb, a nawet przyzwyczajeń. Znajomość grupy docelowej oraz jej aktualnych potrzeb daje okazję do zwiększenia trafności przekazu.

 

Dla osiągnięcia takiego poziomu konieczne jest:

 - solidne opracowanie persony - a więc zbudowanie obrazu odbiorców na podstawie jak najbardziej szczegółowych informacji o zainteresowaniach, pasjach, potrzebach, zachowaniach.

 - analizowanie postępowania odbiorców na różnych portalach społecznościowych, forach, czy na firmowej stronie internetowej lub w sklepie internetowym.

 

To pozwoli sprawdzić np. w którym momencie zostaje podjęta inicjatywa zakupowa bądź czemu został przerwany proces zakupów.

 

Jednym z pierwszych i fundamentalnych działań, jakie można podjąć jest dopasowanie rodzaju treści (długość, słownictwo, itp.) do kanału transmisji. W context marketingu stosuje się często e-mailowe powiadomienia o pozostawionych w koszyku artykułach bądź wiadomości o dostępnych podobnych produktach w ofercie, opinie i rekomendacje innych Klientów o artykułach kupionych lub oglądanych przez Klientów, informacje o aktualnej nowej ofercie producentów wyrobów, których przedmioty Klienci już wcześniej kupili.

 

 

Źródło: You Tube

 


Czy context daje większe korzyści niż content?


Context i content marketing powinny iść ze sobą w parze. Poprzez skupianie się na znaczeniu oraz kontekście, poprzez przekazanie treści na każdym etapie procesu marketingowego, angażowanie uwagi i jej pielęgnowanie można dostarczyć odpowiednie treści. Daje to możliwość osiągnięcia celów biznesowych i zainteresowania potencjalnych Klientów ofertą.

 

W przeciwieństwie do reklamy kontekstowej, z którą często jest mylony, context marketing w odmienny sposób dopasowuje treść. Dany tekst jest dopasowany do użytkownika, zaś w przypadku reklamy kontekstowej przekaz dostosowany zostaje do kontekstu i treści na stronie internetowej. Dzięki takiemu podejściu context marketing lepiej trafia do odbiorców, którzy coraz częściej i z premedytacją ignorują reklamy. Spersonalizowany przekaz lepiej oddziałuje na indywidualnych użytkowników.

 

 

Żródło: You Tube

 

 


Źródła: Nowy Marketing, Marketing dla ludzi, Contentking.pl, Bussines2Community.com, Brief

 

 

Autor
Magdalena Drajkowska
Ocena artykułu
4.00 - (3 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się