Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Geotargetowanie – przyszłość mobilnego marketingu?

Opublikowano: 23-02-2016

Na pewno nie raz zdarzyła Ci się sytuacja, kiedy po wejściu na jakąś stronę internetową wyświetlił Ci się komunikat informujący, że dany serwis chce użyć informacji o Twoim położeniu. Na podstawie uzyskanego adresu IP witryna ma możliwość określenia Twojej lokalizacji i przedstawienia Ci usytuowania sklepu położonego najbliżej od miejsca, w którym się obecnie znajdujesz.

 

 

Źródło: www.flickr.com

 

Na czym polega geotargetowanie?


Marketing oparty na lokalizacji można zaobserwować również w przypadku urządzeń mobilnych. Telefon komórkowy już dawno stał się urządzeniem codziennego użytku. Nic więc dziwnego, że obecnie stanowi jeden z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do konsumentów.  Właśnie z tego względu firmy coraz częściej wykorzystują geotargetowanie – docierają do osoby odwiedzającej ich stronę internetową poprzez dostarczanie różnorodnych treści w oparciu o jej aktualne miejsce pobytu.

Przykładowo postanawiasz zjeść coś na mieście i szukasz na swoim smartfonie informacji na temat restauracji znajdujących się w pobliżu. W pierwszych wynikach wyszukiwania z pewnością wyświetlą Ci się obiekty znajdujące się najbliżej Twojego położenia. W ten sposób lokale gastronomiczne są w stanie skuteczniej dotrzeć ze swoją ofertą do potencjalnych klientów, dokładnie w miejscu i momencie, w którym chcą zjeść posiłek. Kierowanie geograficzne dotyczy także innych usług oraz produktów konsumpcyjnych,  a firmy uczą się coraz efektywniej z niego korzystać.

 

 

Źródło: searchengineland.com

 

 

Krok przed konsumentem


Marketerzy idą o krok dalej, w  kierunku technologii jaką jest geo-fencing. Jest to jedna z funkcji aplikacji mobilnych korzystających z GPS, której celem jest zarejestrowanie przekroczenia przez nas bariery geograficznej. O co dokładnie chodzi?

 

Być może masz na swoim telefonie aplikację mobilną jakiegoś sklepu czy też lokalu usługowego. W momencie gdy jesteś połączony z siecią i przecinasz ustaloną granicę, w obrębie której znajduje się dany sklep, otrzymujesz od niego komunikat zachęcający Cię do zakupów – mimo że wcale nie odwiedziłeś w tym momencie jego strony internetowej. Powiadomienia o ofertach promocyjnych czy też aktualnych rabatach mają na celu nie tylko wpłynąć na decyzje zakupowe, ale także odciągnąć Twoją uwagę od oferty konkurencji.

 

 

Źródło: searchengineland.com

 

Szukając w urządzeniu mobilnym informacji na temat konkretnego produktu czy też usługi, dajemy firmom sygnał, że jesteśmy o krok od zdecydowania się na zakup. Liczba użytkowników smartfonów stale rośnie, a sami konsumenci są online praktycznie w ciągu całego dnia. Nic więc dziwnego, że przedsiębiorcy coraz częściej korzystają z możliwości jakie oferuje im marketing bazujący na lokalizacji, na stałe włączając go do swoich działań marketingowych.

 

W jakim kierunku zmierza ten trend i czym nas jeszcze zaskoczy? Obserwując prędkość z jaką rozwija się współczesna technika z pewnością przekonamy się o tym już niebawem.

 

Źródła: www.huffingtonpost.com; marketing-automation.pl; en.wikipedia.org; searchengineland.com

Autor
Monika Jakubowska
Ocena artykułu
4.67 - (3 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się