Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Ikona 00:00 min Ikona 23.02.2016

Na pewno nie raz zdarzyła Ci się sytuacja, kiedy po wejściu na jakąś stronę internetową wyświetlił Ci się komunikat informujący, że dany serwis chce użyć informacji o Twoim położeniu. Na podstawie uzyskanego adresu IP witryna ma możliwość określenia Twojej lokalizacji i przedstawienia Ci usytuowania sklepu położonego najbliżej od miejsca, w którym się obecnie znajdujesz.

 

Na czym polega geotargetowanie?

 

Marketing oparty na lokalizacji można zaobserwować również w przypadku urządzeń mobilnych. Telefon komórkowy już dawno stał się urządzeniem codziennego użytku. Nic więc dziwnego, że obecnie stanowi jeden z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do konsumentów.  Właśnie z tego względu firmy coraz częściej wykorzystują geotargetowanie – docierają do osoby odwiedzającej ich stronę internetową poprzez dostarczanie różnorodnych treści w oparciu o jej aktualne miejsce pobytu.

Przykładowo postanawiasz zjeść coś na mieście i szukasz na swoim smartfonie informacji na temat restauracji znajdujących się w pobliżu. W pierwszych wynikach wyszukiwania z pewnością wyświetlą Ci się obiekty znajdujące się najbliżej Twojego położenia. W ten sposób lokale gastronomiczne są w stanie skuteczniej dotrzeć ze swoją ofertą do potencjalnych klientów, dokładnie w miejscu i momencie, w którym chcą zjeść posiłek. Kierowanie geograficzne dotyczy także innych usług oraz produktów konsumpcyjnych,  a firmy uczą się coraz efektywniej z niego korzystać.

 

 

Geotargetowanie – przyszłość mobilnego marketingu?

 

Marketerzy idą o krok dalej, w  kierunku technologii jaką jest geo-fencing. Jest to jedna z funkcji aplikacji mobilnych korzystających z GPS, której celem jest zarejestrowanie przekroczenia przez nas bariery geograficznej. O co dokładnie chodzi?

Być może masz na swoim telefonie aplikację mobilną jakiegoś sklepu czy też lokalu usługowego. W momencie gdy jesteś połączony z siecią i przecinasz ustaloną granicę, w obrębie której znajduje się dany sklep, otrzymujesz od niego komunikat zachęcający Cię do zakupów – mimo że wcale nie odwiedziłeś w tym momencie jego strony internetowej. Powiadomienia o ofertach promocyjnych czy też aktualnych rabatach mają na celu nie tylko wpłynąć na decyzje zakupowe, ale także odciągnąć Twoją uwagę od oferty konkurencji.

Szukając w urządzeniu mobilnym informacji na temat konkretnego produktu czy też usługi, dajemy firmom sygnał, że jesteśmy o krok od zdecydowania się na zakup. Liczba użytkowników smartfonów stale rośnie, a sami konsumenci są online praktycznie w ciągu całego dnia. Nic więc dziwnego, że przedsiębiorcy coraz częściej korzystają z możliwości jakie oferuje im marketing bazujący na lokalizacji, na stałe włączając go do swoich działań marketingowych.

W jakim kierunku zmierza ten trend i czym nas jeszcze zaskoczy? Obserwując prędkość z jaką rozwija się współczesna technika z pewnością przekonamy się o tym już niebawem.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 03.03.2016 Treści reklamowe stanowią nieodłączny element każdego przekazu medialnego - filmu, informacji, komunikacji. Każdego dnia mamy więc kontakt z różnego rodzaju materiałami graficznymi, dźwiękowymi czy video, których celem jest przekonanie nas o zaletach jakiegoś produktu, usługi czy firmy. Osoby dorosłe często nie zwracają na te treści uwagi, coraz częściej są odporne na taki przekaz lub potrafią świadomie i skutecznie selekcjonować informacje ze względu na ich użyteczność oraz wiarygodność. Inaczej wygląda to jednak w przypadku dzieci. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 09.03.2016 Tworzenie wartościowego contentu w Sieci to temat maglowany przez środowiska marketerów i copywriterów od dłuższego czasu. Powtarzane jak zaklęcie "Content is King!" powoli faktycznie oczarowuje rynek. Nadawcy widzą w nim skuteczne narzędzie promocji w Internecie, odbiorcy zaś otrzymują konkretne informacje, często pomocne poradniki bądź po prostu dobry artykuł promocyjny. O symbiotycznym oddziaływaniu tekstu w relacji nadawca-odbiorca decyduje w bardzo dużym stopniu zrozumienie znaczenia PERSONY. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 17.02.2016 W dzisiejszych czasach odgórne i linearne narracje (telewizja, radio, prasa) coraz bardziej tracą na znaczeniu przy interaktywnym charakterze Internetu. Przyzwyczajonemu do możliwości wywierania wpływu na przebieg wydarzeń odbiorcy warto więc zapewnić wrażenie, że to on decyduje o tym, jakie treści przegląda. Nawet jeśli nie do końca tak jest. W jaki sposób ten trend można przekuć w sukces marketingowy? Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700