Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Czy Twój blog ma szansę na sukces?

Opublikowano: 16-02-2016

Źródło: jarekguc.pl

 

Sukces blogerek modowych to tylko przykład na to, jak w dobry sposób rozwijać swój talent przez internet. Zaczynały od pisania blogów jakich wiele, a dziś są to już rozbudowane portale z tysiącami aktywnych użytkowników, reklamodawcami i całym zapleczem ludzi odpowiedzialnych za ich prowadzenie. Za sukcesem blogowania stoi kilka ważnych zasad.

 

1. Indywidualizm

Autor bloga w tekście wyraża siebie. Obok dobrego stylu ważne są interesujące treści, które zaskoczą czytelnika. Zawsze należy szukać sposobu na zaitrygowanie odbiorcy, nawet jeśli opisywany temat pojawia się już w setkach postów w sieci.

 

2. Grupa docelowa

Znajdź i obmyśl profil przeciętnego odbiorcy Twoich tekstów. To pomoże Ci skuteczniej dobierać tematykę treści i z pewnością ułatwi pisanie.

 

3. Dobre nagłówki

Naucz się redagować nagłówki postów tak, aby zachęcały do wejścia na stronę i czytania tekstów.

 

4. Systematyczność

To podstawa w pisaniu bloga. Regularne wstawianie postów zachęci czytelników do stałego odwiedzania strony. Jeżeli masz słomiany zapał, blog nie jest zajęciem dla Ciebie.

 

5. Relacje z odbiorcami

Odpowiadaj na komentarze i bądź aktywnym czytelnikiem innych blogów. Rozbudowana sieć internetowych relacji zwiększy popularność Twojej strony.

 

6. Zachęta do komentowania

Pisz tak, aby zachęcać odbiorców do dzielenia się z Tobą swoimi uwagami, pomysłami lub poglądami. Zapraszaj do dyskusji.

 

7. Linkowanie słów kluczowych

Korzystaj z opcji podlinkowywania słów kluczowych w treści wpisu. W ten sposób pozwolisz czytelnikowi przenosić się na inne podstrony Twojego bloga. Poprawisz linkowanie wewnętrzne i zwiększysz ilość wyświetleń.Serwis „Jemerced” Jessiki Mercedes Kirschner zajął 1. miejsce w rankingu blogów o modzie przeprowadzonym przez miesięcznik „Press”. Źródło: Press.pl

 

Pisanie bloga powinno sprawiać autorowi przyjemność. Opisywanie czegoś co wynika z pasji, przychodzi z łatwością i sprawia satysfakcję. Z pewnością docenią to odbiorcy. Im popularniejszy blog, tym większe szanse na zainteresowanie nim potencjalnych reklamodawców. Tak naprawdę blog nie powinien być pisany wyłącznie z myślą o zarabianiu pieniędzy, a przede wszystkim o zadowoleniu czytelnika. Pamiętajmy, że nieodpowiednia polityka zarządzania stroną (np. umieszczanie nieprzemyślanych reklam lub postów promocyjnych) może skutecznie zniechęcić odbiorcę. A bez niego żaden blog nie przetrwa.

 

Źródła:

Press.pl
Progrupa.webd.pl

 

 

Autor
Sonia Grzenkowicz
Ocena artykułu
4.40 - (5 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się