Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Etsy.com – alternatywa dla najpopularniejszych portali sprzedażowych.

Opublikowano: 05-02-2016

Prowadząc przedsiębiorstwo lub firmę handlową, warto rozważyć poszerzenie rynku zbytu i zdecydować się na dystrybucję za granicę. Obecnie, w sieci funkcjonuje wiele portali pozwalających na dotarcie do interesujących nas grup konsumentów, bez konieczności spełnienia niejednokrotnie absurdalnych warunków oraz zapłacenia wysokich opłat związanych z korzystaniem z usług serwisu.


Jednym z takich miejsc jest Etsy.com. To interesująca opcja, która nastawiona jest dość przyjaźnie do mniejszych sprzedawców, szczególnie tych, którzy mają do zaoferowania dobra lub usługi niszowe.

 

Źródło: etsy.com

 

Rękodzielnicy, krawcy, artyści wszelkiej maści, a także wytwórcy mebli, elementów dekoracyjnych i biżuterii, graficy, dostawcy półproduktów, surowców, tkanin, antykwariusze oraz wielu innych – z łatwością można znaleźć ich wszystkich na Etsy.


Jakie zalety ich przyciągają?


•    Niewysokie opłaty za wystawienie produktu (listing fee), wynoszące 0,20$ za każdą sztukę.
•    Raz wystawiony przedmiot jest widoczny dla kupujących aż przez 4 miesiące (lub do momentu sprzedaży).
•    Brak miesięcznej opłaty stałej za korzystanie z serwisu oraz ograniczeń związanych z podziałem na zwykłych użytkowników oraz tych z kontem typu PRO (nie wprowadzono takiej funkcjonalności).
•    Niska prowizja od sprzedaży, na poziomie 3,5%.
•    Płatności PayPal – czyli szybkie i bezpieczne transakcje.
•    Statystyki sprzedaży przedstawione w ciekawy sposób.

 

 

Źródło: etsy.com


•    Opcja zamówienia indywidualnego (custom order).
•    Możliwość wystawienia usługi lub produktu na zamówienie, realizowanego dopiero po złożeniu zamówienia przez klienta.
•    Prosta obsługa, liczne kategorie, możliwość sprzedaży swoich wyrobów za kwoty znacznie wyższe, niż w kraju.

 

Źródło: etsy.com


Należy oczywiście wziąć pod uwagę, że Etsy, w przeciwieństwie do najpopularniejszego, internetowego portalu tego typu, nie pozwala na sprzedaż wszystkiego. Dozwolone są:


•    handmade goods – przedmioty wytwarzane ręcznie, rękodzieło artystyczne,
•    vintage – produkty retro, czyli stylowe starocie i przedmioty kolekcjonerskie,
•    craft supplies – półprodukty i surowce.

 

 

Źródło: etsy.com


W rzeczywistości, są to kategorie dość elastyczne, co sprawia, że bez problemu znajdziemy masowo produkowane przez chińskie firmy, ogromne suknie ślubne, wykonane z kilometrów tiulu, w cenie 250$ za sztukę, co jest odrobinę deprymujące. Dość ciężko też przebić się do potencjalnych klientów, poszukujących materiałów rękodzielniczych, przez konkurencyjne ceny najpopularniejszych półproduktów i surowców sprzedawanych przez Azjatów – w tej dziedzinie obecnie nie mają sobie równych, zaś to, czego akurat nie sprzedają, znajdziemy w sklepach amerykańskich.


Ogromne znaczenie mają zdjęcia – wyraźne, szczegółowe oraz estetyczne. Podawanie swoich produktów w eleganckiej oprawie, przyjemne dla oka logo, duży wybór sprzedawanego towaru, to również droga do sukcesu.

 

 

Źródło: etsy.com


Kwestią kluczową jest też wysyłka – nie może być zbyt droga, dla własnego spokoju lepiej, aby posiadała numer nadania (tracking number). List polecony priorytetowy jest tu najbardziej ekonomicznym rozwiązaniem i dość szybkim. Do Stanów z Polski dociera z reguły w około 10 dni roboczych, do innych krajów europejskich w 4-7, a do Australii i Azji w dwa lub trzy tygodnie. Ma on jednak ograniczone gabaryty, a delikatniejsze przedmioty mogą ulec zniszczeniu. Koszty przesyłki podajemy od razu w trakcie wystawiania przedmiotu, warto skorzystać z opcji automatycznego ustawiania wcześniej zaprogramowanych kwot.

 

Źródło: etsy.com


Warto też pamiętać o tym, że mimo iż Etsy obecnie oferuje dość wygodne przeliczniki walut, sprzedając za granicę warto przestawić się od razu na dolary i w tej właśnie walucie podawać ceny w sklepie oraz kwoty za przesyłkę. W przeciwnym wypadku, opłaty związane z transferem pieniędzy zdecydowanie negatywnie odbiją się na opłacalności.


Jest to portal posiadający swoją specyfikę, dzięki której pozwolił na wybicie się wielu lokalnym firmom, szczególnie tym zlokalizowanym w Stanach Zjednoczonych. Również Polacy coraz chętniej wykorzystują Etsy do sprzedaży swoich wyrobów, poszerzając rynki zbytu oraz wypracowując sobie markę. Założenie sklepu wymaga niewiele wysiłku, wystawienie przedmiotu z czasem wykonujemy już automatycznie (warto przygotować sobie szablony opisów i mieć je pod ręką). A co najważniejsze, mimo dużej ilości sprzedających, tak naprawdę każdy może znaleźć tam swoje miejsce.

 

 

Źródło: etsy.com

 

Źródła: etsy.com

Autor
Aldona Talarczyk
Ocena artykułu
4.86 - (7 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się