Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Jak zostać omnibusem sprzedaży?

Opublikowano: 08-02-2016

 

Źródło:YouTube

 

Wszystkie drogi prowadzą do… tej samej oferty
Istota omnichannel polega na interakcji między konsumentem a sprzedawcą przy wykorzystaniu wielu kanałów. Koordynacja takich działań może obejmować różnorodne nośniki – poczynając od stron internetowych, poprzez rozwiązania dla urządzeń mobilnych, konsole do gier, mailing, call center, a kończąc na tradycyjnych formach sprzedaży.

 

Celem działań w obszarze omnichannel jest podarowanie Klientowi niemal nieograniczonych możliwości zakupów. Zwiększenie możliwości Klienta oznacza także zwiększenie liczby kanałów dotarcia do niego po stronie sprzedających. Daje to pole do popisu na wielu płaszczyznach i pozwala wpłynąć na decyzję Klienta przy wykorzystaniu różnych technik i wieloma drogami.

Apetyt rośnie w miarę… rozwoju rynku
Klienci stają się coraz bardziej wymagający, a przy tym coraz bardziej świadomi. Poszukują informacji, przyglądają się materiałom, zwracają uwagę na parametry i porównują. Zestawiają produkty oraz usługi spełniające ich oczekiwania. Często też udają się do punku sprzedaży stacjonarnej, aby sprawdzić „na własne oczy”, jak wygląda produkt w rzeczywistości, sprawdzają opinie innych użytkowników i dopiero na tej podstawie podejmują decyzję o konkretnym produkcie.

 

To jednak dopiero początek.

Znając już dokładny model przedmiotu rozpoczynają analizę ofert sprzedaży online i offline. Zestawiają nie tylko cenę, ale także dostępne rodzaje płatności, stan magazynowy, możliwość zwrotu, opcje reklamacji, możliwe rodzaje dostawy, czas oczekiwania na przesyłkę. Przeszukują wiele kanałów. Jednak wymagania rosną wraz z rozwojem technologii, rozwiązań informatycznych – po prostu: wraz z rozwojem handlu. Obecnym konsumentom nie wystarcza już wszechkanałowość, oczekują ścisłej siatki połączeń między nimi oraz natychmiastowej relacji. Klient pragnie otrzymać informację od razu, niezależnie z jakiego kanału korzysta. I to informację wysokiej jakości. Odwiedzając sklep chce otrzymać kompleksowe i aktualne wiadomości dotyczące produktu. Ponadto nie chce stać w kolejkach.

Jak Cię widzą… tak kupują
Nie ma jednej skutecznej recepty. Omnichannel wymaga indywidualnego dopasowania do własnej działalności i możliwości oraz potrzeb i socjodynamiki grupy docelowej. Pewne jest, że wszechkanałowość już się dzieje i rozwija zarówno w strefie offline, jak i online.

 

Tworzenie skutecznej kampanii omnichannel wiąże się nie tylko z obecnością oferty w wielu różnych kanałach, ale również z ich integracją. Dobrze zorganizowana strategia musi wypływać z dobrze zorganizowanej struktury w obrębie samej firmy. Wszystkie działy powinny doskonale znać ofertę, zarówno kierownictwo, jak i marketing, obsługa klienta. Nie może to dotyczyć tylko i wyłącznie osób bezpośrednio zaangażowanych w planowanie strategii.

 

Omnichanel w ogromnej mierze bazuje na komunikacji nie tylko między klientem i sprzedawcą, ale także między poszczególnymi pracownikami w jednej firmie. Kompletna integracja działań i zaplanowana strategia sprzedaży, opierająca się na komunikacji płynnej i spersonalizowanej, to punkt wyjścia dla stworzenia efektywnej strategii omnichannel.

 

 

Źródło: YouTube

 

Źródła: Fact Finder, Puls Biznesu, Wirtualne media, Dziennik Internautów

Autor
Magdalena Drajkowska
Ocena artykułu
5.00 - (3 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się