Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Facebook M & Google Now - wirtualni asystenci

Opublikowano: 23-11-2015

Wirtualny asystent - nowoczesne narzędzie w formie aplikacji na telefon komórkowy, działające w dowolnym systemie operacyjnym i pozwalające na łatwy dostęp do informacji, które system uzna za przydatne dla konkretnego użytkownika w danej chwili. Na jakiej podstawie dokonuje takiej oceny? Otóż bazując na informacjach, które znajduje o nas na podstawie naszych działań w Internecie. Oczywiście Google i Facebook to serwisy zupełnie różnego rodzaju, co przekłada się na specyfikę dostarczanych powiadomień.

 

Google - Now

 

Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=ma-DGvCajWM

 

Pierwszy raz zaprezentowane 27 czerwca 2012 roku, współpracuje ze skrzynką Gmail i na podstawie jej zawartości wyświetla nowe karty, wyświetlając na przykład informacje o planowanych podróżach – godziny lotu, śledzenie bagażu, a także proponuje hotele czy restauracje oraz informuje o pogodzie prognozowanej w miejscu, do którego się wybieramy. Posiada również funkcję przypominania o urodzinach oraz o zaplanowanych spotkaniach. Na postawie lokalizacji i używanych map oraz historii wyszukiwań może również  prezentować premiery kinowe, koncerty, spektakle czy inne wydarzenia kulturalne odbywające się w naszej okolicy, a także znajdujące się niedaleko ciekawe, warte odwiedzenia miejsca oraz informacje o korkach ulicznych.

 

Co ciekawe, Google Now może być obsługiwany głosowo, posiada nawet funkcję rozpoznawania piosenek  czy dodawania wydarzeń do kalendarza po wydaniu komendy głosowej. A od 15 maja 2013 reaguje również na polecenia w języku polskim.

 

Facebook - Here (?)

 

Źródło: https://vimeo.com/143581652

 

26 października 2015 zaprezentowana została rozszerzona, spersonalizowana wersja powiadomień - Facebook M - osobisty asystent wewnątrz Messengera , która w sposób oczywisty jest przez wielu porównywana do Google Now.  Facebook posiada wiedzę o naszych znajomych, rodzinie, wie o naszych zainteresowaniach, poglądach, ulubionych filmach czy wydarzeniach (prywatnych i publicznych), w których braliśmy lub zamierzamy wziąć udział. Oczywiście na tyle, na ile mu na to pozwolimy, udostępniając więcej lub mniej informacji  o sobie.

 

W tym miejscu portalu, gdzie użytkownicy szukają polubień i komentarzy będą prezentowane również informacje dotyczące ważnych dat naszych znajomych, wyników sportowców czy rozgrywek drużyn, których jesteśmy fanami, wydarzeń, w których bierzemy udział. Jeśli udostępnimy Facebookowi dodatkowe wiadomości o naszych działaniach oraz pozwolimy na dostęp do historii lokalizacji w aplikacji mobilnej, pozwoli mu to powiadamiać nas o wydarzeniach dziejących się w naszej okolicy, ze szczególnym uwzględnieniem tych, które wzbudziły zainteresowanie naszych znajomych. Proponuje również newsy i wiadomości lokalne, prognozy pogody dla miejsca, w którym się znajdujemy, a także repertuar pobliskich kin i ofertę lokali gastronomicznych, łącząc od razu z recenzjami na ich Facebookowym profilu. Serwis oferuje oczywiście pełną dowolność w doborze rodzajów powiadomień, których otrzymywaniem jesteśmy zainteresowani. Rozszerzenie dostępne jest w tej chwili tylko na terenie Stanów Zjednoczonych, możemy jednak spodziewać się, że wkrótce trafi również do Polski.

Informacje obiektywne vs subiektywne

 

Jak zauważają niektórzy komentatorzy, chociaż powiadomienia proponowane przez aplikacje obu serwisów do pewnego stopnia mogą się pokrywać, jest między nimi istotna różnica. Wiadomości podpowiadane przez Google Now są obiektywne i zdecydowanie bardziej praktyczne, podczas gdy te prezentowane przez Facebook M mają bardziej „rozrywkowy” charakter i są ze względów społecznościowych bardziej dla nas interesujące.


Każda z tych firm ma zatem, ze względu na charakter prowadzonych serwisów, dostęp do wiedzy na temat odrębnych, i w znacznej mierze wykluczających się obszarów naszej aktywności, dzięki czemu oferta ich wirtualnych asystentów nie musi się wykluczać, a wręcz przeciwnie, mogą one stanowić wzajemne uzupełnienie. Przy czym oba oczywiście mogą być atrakcyjnym sposobem promowania produktów i usług, które odpowiadają profilowi konkretnego użytkownika.

 

 

Żródła:

Wikipedia

Newsroom FB

TechCrunch

Antyweb

Komórkomania

Dobre Programy

Autor
Monika Olszańska
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się