Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Twoja firma na Instagramie

Opublikowano: 11-02-2016

Instagram to miejsce dla ludzi lubiących uwieczniać to, co ich otacza. To możliwość do dzielenia się zdjęciami wykonanymi i dopracowanymi w artystycznym ujęciu, oryginalnymi oraz przykuwającymi uwagę odbiorców. Każda marka, która chciałaby zaistnieć na Instagramie, powinna mieć stały dostęp do ciekawych wizualnie treści. Serwis jest zatem doskonałym miejscem do promocji bloga bądź innych form tzw. personal brandingu. Z pewnością odnajdą się tutaj również wszelkie firmy z branży turystycznej, gastronomicznej, modowej, artystycznej, czy produkcji i dystrybucji dóbr luksusowych.

 

Jak prowadzić marketing na Instagramie?

Aby skutecznie promować się za pośrednictwem tego serwisu, należy postawić na zaskakujący content i intrygujące materiały. To doskonałe miejsce do publikowania zdjęć oraz filmów, których użytkownicy internetu nie znajdą nigdzie indziej. Z pewnością sprawdzą się ujęcia kuluarowe, prezentujące wydarzenia firmowe, spotkania, sesje zdjęciowe itp. W doborze odpowiednich treści warto kierować się zasadą, w myśl której na Instagram ma trafić to, czego nie będzie na Facebooku czy Google+. Profil brandu powinien być skoordynowany z pozostałymi serwisami i stanowić ich uzupełnienie. Oznaczanie zdjęć hashtagami pozwoli internautom odnaleźć je nie tylko po nazwie firmy, ale także po tematyce. Skuteczność działań marketingowych zależy również od aktywności osoby prowadzącej profil. Publikowanie treści powinno bowiem iść w parze z kreatywnym komentowaniem i oznaczaniem na profilach innych użytkowników Instagrama. Wówczas zwiększa się szansa na dotarcie do jeszcze szerszego grona potencjalnych użytkowników.

 

 

Źródło: blog.socialapps.pl

 

 

Jakie zdjęcia i filmy publikować?

Popularność brandu budują polubienia. Podpowiadamy, w jaki sposób przygotowywać treści, które zostaną wysoko ocenione przez pozostałych użytkowników. Wnioski pochodzą z badań przeprowadzonych przez firmę Curalate zajmującą się analizą mediów.

 

1. Jasność

Choć ciemne zdjęcia przykuwają uwagę, to właśnie te jasne zdobywają większą ilość „polubień”.

2. Tło

Według analizy zdjęcia posiadające tło zdobyć mogą nawet o 30% „polubień” więcej, niż te bez tła, jak np. makrofotografia.

2. Kolor

Znaczenie kolorystyki jest kluczowe. Dominacja koloru niebieskiego jest bardziej korzystna, niż czerwonego.

3. Nasycenie barw

Badanie wskazało, że większą popularnością wśród użytkowników cieszą się zdjęcia o słabszym nasyceniu.

4. Struktura

Warto wybierać zdjęcia prezentujące strukturę sfotografowanego przedmiotu (duże zbliżenia).

5. Selfie

Im więcej, tym lepiej! To prawdziwy fenomen w zdobywaniu „polubień”.

 

Źródła:

Socialpress.pl

Marketerplus.pl

Autor
Sonia Grzenkowicz
Ocena artykułu
4.50 - (6 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się