Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Nie być nudnym – optymalizacja kampanii Google AdWords

Opublikowano: 30-06-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 1:20 min
Sieć nie jest nudna. Internauci stają się coraz bardziej wybredni i kreatywni, dlatego oferty powinny ewoluować wraz z wymaganiami potencjalnych klientów. W przypadku linków jest to stosunkowo proste za sprawą rozbudowanej możliwości ciągłej optymalizacji kampanii. Działania obejmują dostosowywanie poszczególnych elementów konta, aby wyświetlana reklama była maksymalnie skuteczna. Jest to więc między innymi:
  • całościowa reorganizacja kampanii;
  • jeszcze ściślejsze kierowania na języki i lokalizacje;
  • dookreślenie czasu i pozycji wyświetlania reklam;
  • edycja słów kluczowych;
  • edycja tekstu reklamy;
  • organizacja grup reklam według poszczególnych fraz, odzwierciedlających część oferty;
  • zmiana cen ofertowych;
  • korzystanie z opcji dopasowania słów kluczowych;
  • wybór stron docelowych;
  • edycja witryny pod kątem płynności i trafności.
Optymalizacja umożliwia poprawę Wyniku jakości reklam, a co za tym idzie – pożądanej skuteczności. Raz ustalona forma kampanii z czasem może się dezaktualizować. Dynamiczna reakcja na zmiany w Sieci to znamię nowoczesnego reklamodawcy. Aby wiedzieć, które elementy kampanii wymagają odświeżenia, warto:
  • spojrzeć na witrynę z perspektywy użytkownika, czyli szczerze odpowiedzieć sobie na pytanie, na ile jest ona spójna, czytelna i zachęcająca;
  • poprzez analizę statystyk sprawdzić skuteczność poszczególnych słów kluczowych i reklam w różnych kampaniach na koncie;
  • przyjrzeć się konkurencji – zawsze to dobra podpowiedź.
Jak wyciągnąć wnioski i jaki zrobić z nich użytek? Od tego są specjaliści.
Autor
Maciej Jurek
Ocena artykułu
4.00 - (1 głos)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się