Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Od słowa do... większej skuteczności sprzedaży

Opublikowano: 18-11-2015

Dla wielu przedsiębiorców wystarczającą alternatywą dla tradycyjnej ekspozycji na sklepowej półce jest fotografia produktowa. Fakt – nie pozostaje ona bez znaczenia, jednak trudno ją uznać za narzędzie w pełni wystarczalne. Odbiorcy poszukujący konkretnych produktów oczekują od sprzedających rzetelności, doskonałej znajomości produktu, a więc również i ciekawej oraz merytorycznej… ekspozycji słownej.

 

W praktyce jej cele są dokładnie takie same jak cele merchandising. Po pierwsze – przyciągnąć uwagę klienta, po drugie – zatrzymać go przy produkcie, po trzecie – przedstawić atuty produktu, po czwarte – skłonić klienta do zakupu. Jeżeli więc prowadzisz sklep internetowy to zadaj sobie pytanie: czy opisy produktów, które wzbogacają Twoją ofertę są w stanie sprostać tym wyzwaniom?

 

Źródło: 2.bp

 

JAK PRZYGOTOWAĆ SŁOWNĄ EKSPOZYCJĘ?

 

Pamiętaj – opis produktu to nie tylko krótka informacja o jego specyfikacji technicznej oraz zakresie zastosowania. To również coś więcej niż błahe „zachęcamy do zakupu”. To przede wszystkim medium kontaktu z Klientem. Dobrze skrojony opis produktu lub usługi zastępuje sprzedawcę – musi więc trafnie wychodzić naprzeciw oczekiwaniom odbiorców. To, w jaki sposób zostanie przygotowany stanowi część strategii odpowiadających za budowanie wizerunku marki, jak również czytelność prezentowanej oferty. Warto więc dostosować się do trzech fundamentalnych wskazówek.

 

1. Twórz jednolite opisy.

Mając na stronie internetowej swojego sklepu kilkadziesiąt, a czasem nawet kilkaset produktów z jednej grupy – zadbaj o taki content, który pomoże użytkownikowi dokonać wyboru. Przygotowując opisy według przyjętego szablonu pozwolisz mu na samodzielne porównywanie produktów zgodnie z przyjętym kryterium.

 

2. Bądź konkretny.

Szanuj czas swoich klientów. Czy w kontakcie bezpośrednim zdecydowałbyś się na opowiadanie im o historii Twojej firmy, jej wieloletniej tradycji oraz wszechstronności oferty? Daj swojemu klientowi konkretne informacje na temat produktu, którego poszukuje. Jeżeli będzie chciał dowiedzieć się więcej o Twojej działalności – na pewno znajdzie takie informacje na osobnej podstronie (o nas/ o firmie).

 

3. Zadbaj o język

Skoro już decydujesz się wykorzystać słowo, jako źródło marketingowego przekazu – dołóż wszelkich starań, aby nie okazało się ono mieczem obosiecznym. Tworząc opisy niepoprawne językowo, infantylne, nasycone błędami bądź też wręcz odwrotnie – purystyczne w swej poprawności, sztywne w leksyce oraz niezrozumiałe w znaczeniu dla przeciętnego odbiorcy – zaszkodzisz swojej marce.

 

 

Twoim zadaniem jest odnalezienie arystotelesowskiego „złotego środka”, czyli wykorzystanie takich konstrukcji zdaniowych, które z jednej strony oddadzą to, co najważniejsze dla danego produktu (np. wskażą na istotne kwestie techniczne), z drugiej - pozostaną zrozumiałe, czytelne i ciekawe dla szerokiego grona odbiorców o różnych kompetencjach kulturowych.

 

Pamiętaj, że wygląd oraz zawartość Twojej strony internetowej ma decydujący wpływ na efektywność sprzedaży!

 

Źródło: NowyMarketing

Autor
Magdalena Jaroń
Ocena artykułu
5.00 - (4 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się