Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Marketing filmowy przenosi się do Internetu

Opublikowano: 23-07-2015

Lato to okres, w którym budowane jest napięcie filmowe. Swoje premiery mają pierwsze z głośnych hitów, pojawiają się również zapowiedzi kolejnych blockbusterów, które w kinach pojawią się jesienią i zimą. Wszystko wskazuje na to, że jesteśmy u progu filmowej gorączki. Wybieramy tytuły, które będziemy chcieli zobaczyć w najbliższym czasie, jednak niezbędnych informacji poszukujemy dziś w Internecie, a nie w telewizji czy gazetach. To fakt, który mocno zmienił światowy przemysł filmowy i wymusił na producentach oraz specjalistach od marketingu modyfikację swoich działań reklamowych.


Źródło: think.storage.googleapis.com


Pierwszy fakt: tylko w tym roku obejrzano już ponad 35 milionów godzin trailerów na YouTube i to wyłącznie na urządzeniach mobilnych! Informacji na temat filmów, które chcemy obejrzeć poszukujemy w Google. Tam też możemy znaleźć oficjalne strony internetowe i profile społecznościowe danych produkcji czy aktorów. Oglądamy przede wszystkim zapowiedzi wideo, a także ekskluzywne zajawki z filmów. Działania marketingowe obejmują jednak coraz więcej elementów, takich jak zdjęcia z planu, wywiady z aktorami, ujęcia "od kuchni", gry, ciekawe aplikacje, konkursy i wiele więcej. Gros z tych elementów znajdziemy właśnie w Internecie.

Co ciekawe aż 56% zapytań związanych z biletami do kina pochodzi z urządzeń mobilnych. To również cenna informacja dla marketerów i osób odpowiedzialnych za promocję filmów. Smartfony i tablety to ogromna siła i należy umożliwić ich użytkownikom nie tylko dotarcie do aktualności związanych z filmem, ale także ułatwić zakupienie biletów na seans.

81% osób, które obejrzały w Internecie trailer filmu, zrobiło to za pośrednictwem YouTube. W stosunku do ubiegłego roku liczba wyświetleń zapowiedzi na tym portalu pochodzących z urządzeń mobilnych wzrosła o… 88%! Spośród osób, które obejrzały zajawki ponad połowa deklaruje, że woli obejrzeć je w Internecie niż w telewizji, a 69% z nich potwierdza, że oglądając różne trailery decyduje o tym, na który film chce pójść w danym okresie.

Rośnie również oglądalność tzw. movie recap videos, a więc wideo mających na celu streszczenie fabuły i zaprezentowanie fragmentów filmu. Obserwujemy również konsekwentny wzrost zapytań nie dotyczących bezpośrednio filmów, ale mocno z nimi powiązanych i pojawiających się w okolicach premiery danego hitu. Pojawiają się np. takie zapytania jak "gdzie kręcono Jurassic Park", czy "gdzie kupię tic taci z Minionkami". To również dane, o których nie wolno zapominać.

 

Źródło:

think.storage.googleapis.com

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (4 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się