Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

YouTube - trendy reklamowe dekady

Opublikowano: 10-07-2015

Przez ostatnie 10 lat mieliśmy okazję obserwować rozwój portalu YouTube, który w krótkim czasie stał się największym serwisem z filmami w sieci. Po przejęciu przez Google stał się także jednym z najciekawszych kanałów reklamowych. Nic dziwnego, że swoje filmy w ciągu ostatniej dekady opublikowały na nim największe marki. Niedawno użytkownicy i reklamodawcy mogli głosować na swoje ulubione reklamy spośród tych, które osiągnęły najwięcej wyświetleń. Przy okazji Google podzieliło się również 10 trendami reklamowymi wykreowanymi od początku istnienia serwisu.


Najlepsi z najlepszych
Użytkownicy portalu YouTube często mogą czuć się wręcz atakowani reklamami. Formatów i miejsc, w których mogą się one wyświetlać wciąż przybywa. Nie wszystkie są interesujące i nie wszystkie utrzymują odpowiedni poziom. Są jednak takie, których użytkownicy szukają sami! To niewątpliwy sukces marek i agencji odpowiedzialnych za kreację takich filmów. Skąd się jednak bierze ich fenomen? Jak stworzyć perfekcyjne wideo? O jakich elementach musimy pamiętać tworząc naszą reklamę? O tym za chwilę. Teraz jednak możecie przyjrzeć się wielkiej piątce, czyli najlepszym reklamom w historii YouTube.

 

>

 

Sekret najlepszych
Wasze ulubione reklamy nie stały się nimi przez przypadek. Miliony wyświetleń to efekt zamierzonych działań, przemyślanej strategii oraz ogromnej dawki kreatywności. Spróbujemy przybliżyć Wam 10 trendów, które królowały na YouTube i według których tworzone były najpopularniejsze wideo w sieci.


1. Autentyczność - w Internecie zwycięża trywialne "bycie sobą", oczywiście w wydaniu ekstra. Doskonale przyjmują się więc mocne, niezwykle inspirujące osobowości, liderzy opinii, trendsetterzy, którzy potrafią opowiadać ciekawie i przekonująco nawet o mało interesujących rzeczach.


2. Interaktywność - na YouTube mamy do czynienia z komunikacją dwustronną pomiędzy reklamodawcą a odbiorcą. To oznacza, że możemy wciągnąć widza do dyskusji na konkretny temat, zachęcić do udostępniania naszych filmów, a wreszcie do zabawy z nimi np. poprzez klikanie w odpowiednie odnośniki.


3. Współpraca z YouTuberami - nie mówimy wyłącznie o właścicielach popularnych kanałów, ale również o sieciach partnerskich i ekspertach znających YouTube od podszewki. Wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że takie połączenie sił zawsze się opłaca.


4. Czas - to oczywiste, że nie każdy przekaz mieści się w 15 czy 30 sekundach. Odpowiednio zrealizowane reklamy mogą przyciągnąć widza na dużo dłużej. Jeśli masz szansę - nie ograniczaj się. Widzowie z pewnością Ci się odwdzięczą za kilka minut rozrywki.


5. "epickość" - enigmatyczne słowo klucz. Łatwo powiedzieć, trudniej zrobić. W skrócie chodzi o to, aby poczuć się raczej jak twórca filmu, a nie jak producent reklamy. Zadbaj więc o odpowiednią fabułę wideo, element dramatyczny, zaskoczenie, emocje. Spraw, żeby widz po obejrzeniu Twojego filmu miał sporo materiału do przemyśleń.


6. Pranki - to słowo powoli przechodzi do zwrotów, których Polacy używają na co dzień. Głównie dzięki Sylwestrowi Wardędze i jego pso-pająkowi. Jest to specyficzny format wideo, w którym po prostu robimy sobie żarty z przypadkowych przechodniów. Oczywiście prank prankowi nierówny i trzeba się mocno wysilić, aby zaskoczyć i rozbawić widzów, a jednocześnie przemycić w filmie swój produkt lub usługę.


7. Wykorzystaj kreatywnie formaty reklam - liczba formatów nie musi być ograniczeniem, wręcz przeciwnie. Odpowiednie wykorzystanie np. 5 sekundowego czasu, w którym reklama nie może być wyłączona czy specyficznej lokalizacji filmu lub obrazu to szansa na zaintrygowanie widza.


8. Memy - to nie tylko obrazki ze śmiesznymi podpisami, to może być również wideo takie jak Harlem Shake czy oryginalne flash moby lub lip duby. Spraw, żeby Twoja reklama stała się memem i daj się jej rozprzestrzenić po sieci. 


9. Real Time Marketing - to już chleb powszedni marketerów internetowych. Tworzenie reklam, a nawet krótkich filmów nawiązujących do elektryzujących ogromną widownię wydarzeń sportowych, takich jak Mistrzostwa Świata w piłce nożnej, Igrzyska Olimpijskie, Super Bowl, jak również rozdań nagród czy premier długo oczekiwanych filmów, jest z pewnością jednym z najskuteczniejszych, a jednocześnie najtrudniejszych sposobów na zdobycie wyświetleń, kciuków w górę i ogólnoświatowej sympatii.


10. Jean-Claude Van Damme - słysząc jego nazwisko w kontekście YouTube od razu przypomina się nam TEN szpagat. Reklama Volvo z gwiazdorem filmowym wpisuje się w większość trendów wypisanych powyżej. Nie musimy chyba pytać czy odniosła sukces.


Z niecierpliwością czekamy na kolejne reklamowe lata na YouTube i kreowanie się wyjątkowych nurtów. Nic bowiem nie wskazuje na to, aby marki miały zrezygnować z promowania się w największym serwisie wideo na świecie.

 

Źródło:

thinkwithgoogle.com

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (3 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się