Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Ikona 02:50 min Ikona 03.07.2015

Social commerce, czyli sprzedaż w mediach społecznościowych

 

Nowe oblicze Instagrama

 

Przyczynkiem do podjęcia tematu social commerce stała się nowa funkcjonalność Instagrama. Do tej pory kojarzył się przede wszystkim ze zdjęciami. Dzięki nim też zyskał wyjątkową popularność. Prostota obsługi zagwarantowała doskonałe warunki użytkownikom. Kwestią czasu było wykorzystanie narzędzia do nowych zadań. Ogromny potencjał postanowiono spożytkować w branży e-commerce. Możliwość reklamowania się poprzez Instagram istniała już od października 2013 roku, jednak ograniczona była do kręgu dużych graczy. Obecnie opcję poszerzono w taki sposób, aby korzystać z niej mogli wszyscy sprzedawcy – bez względu na wielkość firmy.

Reklama na Instagramie w dotychczasowym kształcie była uboga. Pozwalała na pozyskanie informacji dotyczących płci, wieku oraz pochodzenia użytkownika. Dzięki zespoleniu działań platformy z  Facebookiem możliwe stało się pozyskanie dodatkowych informacji o użytkownikach, w szczególności w zakresie ich zainteresowań. Przeprowadzone dotychczas testy wskazały na słuszność prowadzonych działań. Na lipiec przewidziane zostało rozszerzenie obszaru działań i otwarcie platformy na większą liczbę marek. Ostatecznym krokiem na drodze do zawiązania korzyści reklamowych obu serwisów będzie integracja. Oznacza to, że dokonując zakupu na Facebooku możliwe będzie również zakupienie reklamy na Instagramie. Zmiany mają poprawić użyteczność reklamy i zagwarantować większy komfort w zakresie zakupów.

 

Dinozaury social commerce

 

Ciągle jeszcze ogromne znaczenie na płaszczyźnie social media odgrywa Facebook, choć coraz więcej zwolenników zyskuje Twitter, Instagram oraz pojawiające się nowe platformy. Większość użytkowników social media posiada konto na więcej niż jednym portalu. Facebook oferuje możliwość przeprowadzenia kampanii reklamowych. Inwestor w momencie wdrażania reklam określa także grono potencjalnych odbiorców. Portal pozyskuje dane o użytkownikach na bazie informacji udzielanych podczas przeglądania innych kont na portalu, klikania polubień oraz danych przekazywanych przez reklamodawców.

Facebook pozwala także na stworzenia sklepu. Dzięki czemu możliwe jest robienie zakupów bez opuszczania ulubionego serwisu społecznościowego. Dodatkowym atutem jest możliwość pozyskania nowych Klientów. Ogromny ruch na serwisie pozwala na dotarcie do zupełnie nowych odbiorców.

 

Media społecznościowe wsparciem sprzedaży

 

Zarówno Facebook, Twitter, jak i Instagram oferują nie tylko bezpośrednią możliwość sprzedaży produktów i reklam, ale także stanowią wsparcie dla tych usług. Rzetelnie prowadzony profil przyciąga odbiorców. Oto kilka przydatnych wskazówek, które wskażą działania pożądane w social media i uczynią profil przyjaznym dla użytkowników.

1.Zadbaj o wizerunek

Na zbudowanie dobrego wizerunku składa się szereg działań.W dbałości o wizerunek warto poprosić o pomoc własnych pracowników. Są to osoby dobrze zorientowane w funkcjonowaniu firmy, które mogą dać rzetelne świadectwo o działalności. Podobną recenzję mogą przygotować najbardziej oddani Klienci.

2.Zadbaj o relacje

W biznesie dobre relacje mają niebagatelne znaczenie. Możliwości ich nawiązania oraz podtrzymania jest wiele. Istotne znaczenie ma działanie na zasadzie interakcji. Oznacza to zaangażowanie w prowadzenie profilu. Podstawą dobrych relacji jest szybka reakcja. Nie można pozostawiać pytań Klientów bez odpowiedzi.

3.Zadbaj o wygodę

Uporządkowany przekaz ma dużą siłę. Warto zadbać o porządek na koncie. Chodzi o to, aby użytkownik, który wkracza na nowe konto mógł intuicyjnie się po nim poruszać.

4.Zadbaj o zawartość

Istotne znaczenie ma zawartość profilu społecznościowego. Interesujące konto powinno mieć zamieszczone ciekawe posty i wykorzystywać siłę contentu. Ważne jest także wprowadzenie stosownych zdjęć.

Trend sprzedaży w mediach społecznościowych coraz silniej się personalizuje. Zgodnie z prognozami trendsetterów oznacza to poniekąd powrót do dawnych relacji kupujący-sprzedający, opartych na pogłębionej wiedzy o potrzebach Klienta. Wzbogacone są jednak o prostotę zakupu w trybie online.

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Zdjęcia sponsorowane na Instagramie Ikona 02:00 min 21.07.2015 Odkąd Mark Zuckeberg rozpoczął proces monetyzacji Facebook’a, wchodząc na portal od razu dostrzegamy dużą ilość reklam. Od lat mówi się też o konieczności spieniężenia potencjału Instagrama – będącego aktualnie jednym z najchętniej używanych serwisów – ale jego założycielom nie spieszy się do sprzedania miejsca reklamodawcom. Wręcz przeciwnie: portal stawia wymogi markom dotyczące jakości zdjęć i ich merytorycznej zawartości.   Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na początku było #zdjęcie, a później #reklama Ikona 03:50 min 18.09.2015 Znane marki mogą od niedawna korzystać z nowej opcji sprzedawania produktów na Instagramie. Do tej pory „lajkowanie” umieszczanych przez nie zdjęć nie miało przełożenia na wskaźniki sprzedaży. Dzięki narzędziom Like-2-Buy oraz LikeAndBuy.It marki takie jak Nike, Sephora czy Nordstom cieszą się wymiernymi rezultatami z foto-reklamy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Sto lat, YouTube! Ikona 01:30 min 25.05.2015 18 maja minęło 10 lat od momentu, kiedy serwis YouTube został udostępniony użytkownikom. Historia założonego przez trójkę byłych pracowników PayPala serwisu zaczęła się od filmiku pod tytułem „Me at the ZOO”, w którym jeden z współzałożycieli opowiada o słoniach w parku zoologicznym w San Diego. Internauci szybko dostrzegli potencjał nowej platformy, która pozwalała im swobodnie wrzucać i oglądać nagrania z całego świata. Dzisiaj z YouTube korzysta już miliard użytkowników, dzięki czemu stał się on największym źródłem zainteresowanych odbiorców. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700