Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Social commerce, czyli sprzedaż w mediach społecznościowych

Opublikowano: 03-07-2015

Nowe oblicze Instagrama
Przyczynkiem do podjęcia tematu social commerce stała się nowa funkcjonalność Instagrama. Do tej pory kojarzył się przede wszystkim ze zdjęciami. Dzięki nim też zyskał wyjątkową popularność. Prostota obsługi zagwarantowała doskonałe warunki użytkownikom. Kwestią czasu było wykorzystanie narzędzia do nowych zadań. Ogromny potencjał postanowiono spożytkować w branży e-commerce. Możliwość reklamowania się poprzez Instagram istniała już od października 2013 roku, jednak ograniczona była do kręgu dużych graczy. Obecnie opcję poszerzono w taki sposób, aby korzystać z niej mogli wszyscy sprzedawcy – bez względu na wielkość firmy.

 

 

Źródło:Noix

 

Reklama na Instagramie w dotychczasowym kształcie była uboga. Pozwalała na pozyskanie informacji dotyczących płci, wieku oraz pochodzenia użytkownika. Dzięki zespoleniu działań platformy z  Facebookiem możliwe stało się pozyskanie dodatkowych informacji o użytkownikach, w szczególności w zakresie ich zainteresowań. Przeprowadzone dotychczas testy wskazały na słuszność prowadzonych działań. Na lipiec przewidziane zostało rozszerzenie obszaru działań i otwarcie platformy na większą liczbę marek. Ostatecznym krokiem na drodze do zawiązania korzyści reklamowych obu serwisów będzie integracja. Oznacza to, że dokonując zakupu na Facebooku możliwe będzie również zakupienie reklamy na Instagramie. Zmiany mają poprawić użyteczność reklamy i zagwarantować większy komfort w zakresie zakupów.

Dinozaury social commerce
Ciągle jeszcze ogromne znaczenie na płaszczyźnie social media odgrywa Facebook, choć coraz więcej zwolenników zyskuje Twitter, Instagram oraz pojawiające się nowe platformy. Większość użytkowników social media posiada konto na więcej niż jednym portalu. Facebook oferuje możliwość przeprowadzenia kampanii reklamowych. Inwestor w momencie wdrażania reklam określa także grono potencjalnych odbiorców. Portal pozyskuje dane o użytkownikach na bazie informacji udzielanych podczas przeglądania innych kont na portalu, klikania polubień oraz danych przekazywanych przez reklamodawców.
Facebook pozwala także na stworzenia sklepu. Dzięki czemu możliwe jest robienie zakupów bez opuszczania ulubionego serwisu społecznościowego. Dodatkowym atutem jest możliwość pozyskania nowych Klientów. Ogromny ruch na serwisie pozwala na dotarcie do zupełnie nowych odbiorców.

 

 

Źródło:Branded3

 

Media społecznościowe wsparciem sprzedaży
Zarówno Facebook, Twitter, jak i Instagram oferują nie tylko bezpośrednią możliwość sprzedaży produktów i reklam, ale także stanowią wsparcie dla tych usług. Rzetelnie prowadzony profil przyciąga odbiorców. Oto kilka przydatnych wskazówek, które wskażą działania pożądane w social media i uczynią profil przyjaznym dla użytkowników.

1.Zadbaj o wizerunek
Na zbudowanie dobrego wizerunku składa się szereg działań.W dbałości o wizerunek warto poprosić o pomoc własnych pracowników. Są to osoby dobrze zorientowane w funkcjonowaniu firmy, które mogą dać rzetelne świadectwo o działalności. Podobną recenzję mogą przygotować najbardziej oddani Klienci.

2.Zadbaj o relacje
W biznesie dobre relacje mają niebagatelne znaczenie. Możliwości ich nawiązania oraz podtrzymania jest wiele. Istotne znaczenie ma działanie na zasadzie interakcji. Oznacza to zaangażowanie w prowadzenie profilu. Podstawą dobrych relacji jest szybka reakcja. Nie można pozostawiać pytań Klientów bez odpowiedzi.

3.Zadbaj o wygodę
Uporządkowany przekaz ma dużą siłę. Warto zadbać o porządek na koncie. Chodzi o to, aby użytkownik, który wkracza na nowe konto mógł intuicyjnie się po nim poruszać.

4.Zadbaj o zawartość
Istotne znaczenie ma zawartość profilu społecznościowego. Interesujące konto powinno mieć zamieszczone ciekawe posty i wykorzystywać siłę contentu. Ważne jest także wprowadzenie stosownych zdjęć.

Trend sprzedaży w mediach społecznościowych coraz silniej się personalizuje. Zgodnie z prognozami trendsetterów oznacza to poniekąd powrót do dawnych relacji kupujący-sprzedający, opartych na pogłębionej wiedzy o potrzebach Klienta. Wzbogacone są jednak o prostotę zakupu w trybie online.

Źródła: Livespace, Socjomania, Socjalpress, Ranking Check 

 

 

Autor
Magdalena Drajkowska
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się