Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Zadbaj o skuteczność Twojej reklamy wideo

Opublikowano: 09-06-2015

Jak wykorzystać rosnące znaczenie reklamy wideo w sieci? Jak sprawić, aby emisja naszych materiałów przyniosła zwrot z inwestycji? Jak zadbać o to, aby filmy docierały do jak największej grupy potencjalnych klientów? To pytania, które zadają sobie marketerzy na całym świecie. Wykorzystanie trendu reklam wideo w Internecie jest niezwykle istotne, zwłaszcza w momencie gdy bariery stojące na drodze ich publikacji znikają.


Istnieje 5 elementów, na które należy zwrócić uwagę, chcąc podnieść skuteczność swojej reklamy w Internecie. Najważniejszym elementem jest zadbanie o widoczność reklam. Co przez to rozumiemy? Zgodnie z definicją Media Rating Council oraz Interactive Advertising Bureau wideo jest widoczne jeśli przynajmniej 50% jego pikseli internauta jest w stanie obserwować przez minimum 2 sekundy.


#1 Widoczność - istotne dane
Podczas tworzenia strategii marketingowej, która opierać się będzie między innymi na reklamie wideo, należy pamiętać o tym, że taka forma spotów charakteryzuje się ponad 54-procentową widocznością wśród internautów, biorąc pod uwagę cały Internet. Jeszcze lepiej te dane przedstawiają się w przypadku reklam emitowanych bezpośrednio w YouTube. Tam widoczność przekracza 91%! Trzeba również pamiętać o tym, że często internauci nie widzą naszych reklam, ale je… słyszą. To także bardzo istotna informacja dla reklamodawców.


#2 Urządzenia
O rewolucji mobilnej mówi się już od wielu lat, jednak dopiero teraz statystyki dotyczące skuteczności reklam emitowanych na urządzeniach przenośnych, zaczynają jasno potwierdzać te opinie. Jeśli chodzi o widoczność wideo w sieci, zdecydowaną przewagę mają smartfony i tablety. Na urządzeniach stacjonarnych jest to ok. 50%, natomiast na urządzeniach przenośnych jest to już ponad 80%. Co ciekawe, na samym YouTube już ponad połowa widocznych reklam była wyświetlana właśnie w mobile. 


#3 Zrozumieć, dlaczego internauci nie widzą Twoich reklam
Wideo, które nie było widoczne dla odbiorców nie utrzymało ich uwagi przez przynajmniej 2 sekundy, było wyświetlane w tle bądź szybko przewijane. Do większości z nich internauci w ogóle nie dotarli. To dane, które pokazują jak istotne jest uważne dobieranie miejsc, w których publikujemy reklamy, a także dbanie o ich atrakcyjność wizualną i dźwiękową.


#4 Rozmiar wideo ma znaczenie
Wydaje się to być oczywiste, jednak przez wielu reklamodawców fakt ten jest czasem pomijany. Zgodnie ze statystykami dostarczanymi przez Google najlepiej w sieci sprawdzają się duże rozmiary wideo, a wśród nich najpopularniejszym jest 848 x 477. W mniejszych formatach najlepiej sprawdza się rozmiar 300 x 250. Dlatego też przed publikacją materiału wideo warto zweryfikować jego rozmiar i to, w jaki sposób spot będzie prezentowany odbiorcom.


#5 Lokalizacja
Również rozmieszczenie naszych reklam na stronach internetowych jest bardzo ważne. Pozycje, które pozwalają zdobyć uwagę widzów znajdują się przede wszystkim na środkowym pasie strony i w górnych jej rejonach. Im dalej na boki i w dół tym mocniej widoczność reklam spada. Konieczne jest więc zatroszczenie się o to, aby ekspozycja naszego spotu maksymalizowała jego widoczność, a co za tym idzie również skuteczność.

 

Źródło: Thinkwithgoogle.com

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (3 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się