Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Google coraz bardziej aktywne w sektorze e-commerce

Opublikowano: 13-05-2015

Firma Google coraz aktywniej udziela się na rynku e-commerce. W grudniu The Wall Street Journal podał informację, że koncern z Mountain View planuje wprowadzić do usługi Google Shopping przycisk „Kup”, umożliwiający szybkie dokonywanie transakcji. Rozwiązanie ma przypominać amazonowską opcję „one-click ordering” i oczywiście byłoby jej bezpośrednią konkurencją. Oprócz tego, w planach pojawił się także system szybkich 2-dniowych dostaw.  Teraz przyszedł czas na kolejny krok.  Google zamierza zmienić nieco charakter współpracy z firmami z branży modowej. Doskonale obrazują to  słowa Lisy Green, szefowej działu mody i towarów luksusowych Google:

„Chcemy być dla marek poważnym konsultantem, a nie tylko partnerem od sprzedawania reklam”

 

Jakie działania Google ma zamiar podjąć? Przede wszystkim koncern  zaczął tworzyć raporty, w których wskazane zostaną dominujące trendy w świecie modowym oraz artykuły budzące największe zainteresowanie wśród Internautów. To nie koniec. W raporcie znajdują się także informacje dotyczące miejsca zamieszkania osób zainteresowanych konkretnymi produktami.  Dzięki danym opublikowanym przez Google możemy się między innymi dowiedzieć, że zainteresowanie tiulowymi spódniczkami wzrosło w USA od 2014 do 2015 roku aż o 34%.

 

 

Źródło: Raport Google Fashion Trends

 

Co to oznacza dla branży modowej? Przede wszystkim dane te pozwalają się lepiej dopasować do oczekiwań rynku, a tym samym planować skuteczniejsze działania marketingowe, ukierunkowane na konkretne rejony.

 

Źródła:

Raport Google Fashion Trends

wsj.com

wirtualnemedia.pl

Autor
Anna Bumbar
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się