Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Wyszukiwanie pod wpływem chwili

Opublikowano: 05-05-2015

Jak bardzo zmieniło się nasze życie dzięki smartfonom i innym urządzeniom mobilnym? Przede wszystkim mamy dostęp do informacji niemal 24 godziny na dobę. Kiedy usłyszymy jakieś pytanie, jesteśmy w stanie znaleźć na nie odpowiedź w kilka chwil, wyciągając telefon z kieszeni i wpisując dane zagadnienie do wyszukiwarki. Jest to trend, który ma również ogromny wpływ na nasze decyzje konsumenckie. Jak firmy i marketerzy są w stanie wykorzystać rosnącą popularność wyszukiwania pod wpływem chwili?
Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez zespół Google jednym z wiodących trendów, który jednocześnie ma największy potencjał są wyszukiwania "I-want-to-go moments", a więc te dotyczące miejsc, do których chcemy się udać w danej chwili.


W Stanach Zjednoczonych wyszukiwania z dodanymi adnotacjami "w pobliżu" czy "niedaleko" notują w ostatnich latach ogromny wzrost. Jest to następstwo rewolucji mobilnej, a jednocześnie coraz mocniej rozwijającego się marketingu mobilnego, nastawionego na lokalne wyszukiwania. To oznacza, że coraz częściej, łatwiej, a przede wszystkim szybciej po wpisaniu zapytań o najbliższe restauracje, sklepy, siłownie czy punkty komunikacji miejskiej, jesteśmy w stanie znaleźć dokładnie to czego szukamy. Wyszukiwania z dodanymi "w pobliżu", "niedaleko", itp. są dziś 34 razy bardziej popularne niż w 2011 roku i 2 razy częściej wpisywane niż w roku poprzednim. Potrzebne informacje są w zasięgu ręki i nie chodzi tutaj wyłącznie o telefony, ale również o coraz bardziej powszechne tablety, smartwatche, smartbandy czy czekające w kolejce okulary. Dla firm i marketerów rozumiejących nowoczesny marketing mobilny wykorzystanie tych danych powinno być naturalne.


Jak podaje zespół Google w USA ok. 50% osób, które poszukiwało konkretnego sklepu w pobliżu udało się do niego, a 18% z nich dokonało zakupu. Podobnie sytuacja ma się w momencie wyszukiwania restauracji i kawiarni. Wszystko wskazuje na to, że trend ten będzie jeszcze silniejszy, zwłaszcza wśród pokolenia Y, czyli dzisiejszych 20-latków. Kolejne badania wskazują również ciekawą prawidłowość. Mianowicie, osoby odwiedzające restaurację lub kawiarnię często wyszukują informacji na temat tego, co aktualnie jedzą lub piją. Dla przykładu w USA w ostatnim miesiącu wśród najpopularniejszych wyszukiwań mobilnych były zarówno "kawa w pobliżu", jak i "macchiato kalorie".


Współczesny konsument chce być doskonale poinformowany o tym co kupuje i chce znaleźć dla siebie możliwie najlepszą ofertę. Właśnie w tym momencie z pomocą przychodzi wyszukiwanie mobilne pod wpływem chwili. Internauci oczekują natychmiastowej i rzeczowej odpowiedzi na zadane pytanie. Zadaniem marketerów jest dać Im te informacje i zachęcić do skorzystania ze swojej oferty.


Jak to zrobić? Przede wszystkim niezbędne jest zastanowienie się w jakich momentach, o jakich porach dnia i w jakich sytuacjach nasi potencjalni klienci mogą nas szukać. Częściej wyszukiwania z dodatkowym "w pobliżu" zdarzają się kiedy jesteśmy w podróży. Ich popularność wzrasta również w okresie świątecznym i noworocznym. Zauważalna jest również prawidłowość, według której wyszukiwania lokalne pod wpływem chwili mają większą moc w weekendy. "Restauracja w pobliżu", "śniadanie niedaleko", "kawa 15 minut od…", "butik kilometr z…" - te i inne zapytania niosą ze sobą niezwykły potencjał marketingowy, który należy wykorzystać. Warto również zwrócić uwagę, że w ten sposób wyszukujemy również mniej oczywistych miejsc czy specjalistów, w tym między innymi dermatologów, hydraulików, sklepów z meblami, krawców czy jubilerów.


Musisz więc zadbać o to, aby dostarczyć potencjalnym klientom jak najwięcej wartościowych informacji na swój temat i dopasować się jak najlepiej do ich zapytań. Wykorzystaj wszelkie dostępne narzędzia, pomocne z pewnością okażą się Google My Business, Google Trends i inne. Pokaż internautom jak do Ciebie dotrzeć, jaką masz ofertę i ceny, zadbaj o profesjonalną prezentację na urządzeniach mobilnych. Znajdź swoją indywidualną ścieżkę do klienta, zachęć go do zakupów, a jednocześnie buduj świadomość swojej marki. Same korzyści!

 

Źródło:

www.thinkwithgoogle.com

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się