Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Reklamy dostosowane do aktywności użytkowników

Opublikowano: 27-04-2015

Platforma Spotify zdobywa popularność w niezwykłym tempie, proponując użytkownikom możliwość darmowego odsłuchiwania najlepszej muzyki. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się playlisty, komponowane zarówno przez serwis, jak i samych użytkowników – można znaleźć propozycje na drogę do pracy, do śniadania, do biegania oraz wiele innych, dostosowanych tematycznie do aktualnych preferencji użytkowników. Okazuje się, że dzięki playlistom można obserwować aktywność użytkowników, co platforma postanowiła wykorzystać do kierowania kampanii reklamowych do odpowiednich grup odbiorców.

 

W serwisie jest zapisanych 1,5 mld składanek o różnej tematyce i na tej podstawie narzędzie będzie czerpało dane dotyczące użytkowników. Pozwoli to firmom na docieranie do zainteresowanych nie tylko na podstawie ich wieku, płci czy miejsca zamieszkania, ale przede wszystkim ich aktywności, co jest najskuteczniejszym sposobem na trafienie do najbardziej zaangażowanej grupy odbiorczej.

 

Kierowanie kampanii opierające się na znajomości aktywności i preferencji użytkowników Spotify może więc przynieść spore zyski, szczególnie z tego względu, że serwis jest dostępny już w 58 krajach. Liczba unikalnych użytkowników platformy przekracza już 60 mln, co daje ogromne pole dla firm szukających zainteresowanych odbiorców.

 

Playlist Targeting to część pakietu Spotify for Brands, stworzonego dla firm. Oferuje on komunikaty graficzne, dźwiękowe oraz reklamy wideo, które są dostosowane do aktualnie przeprowadzanej kampanii. Komunikaty wykorzystują wiele platform, dzięki czemu skutecznie docierają do wybranych użytkowników.

 

Nowe narzędzie będzie przyjazne także użytkownikom usługi Spotify Free, którzy do tej pory musieli słuchać losowych reklam pomiędzy wybieranymi przez nich utworami – teraz komunikaty będą dobierane według ich preferencji, a więc mogą liczyć na informacje o wiele dla nich ciekawsze.

 

Przychód z reklam serwisu wzrósł w tym roku o 53% na komputerach domowych oraz o 380% na urządzeniach mobilnych.

 

Źródło:

www.wirtualne media.pl

www.telix.pl

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (5 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się