Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Ikona 02:30 min Ikona 10.01.2017

Follow me! Influencer marketing przyszłością reklamy

Zarówno magazyn Inc., jak i Forbes okrzyknęły rok 2017 rokiem influencerów. Na czym polega ten sposób reklamowania się w internecie?

 

Chcąc skutecznie sprzedać produkt, należy sięgnąć po wsparcie osoby zaangażowanej w promocję, cieszącej się sporym zaufaniem społecznym oraz popularnością. Obecnie, by stać się takim wpływowym działaczem, należy posiadać konto w serwisach społecznościowych oraz sporą liczbę followersów. To właśnie ci ludzie decydują o trendach, wyznaczają kierunek promocji oraz tendencje zakupowe.

 

Lepszy blog niż spot

 

Zgodnie z najnowszymi badaniami dotyczącymi reklamy w internecie, ponad 70 proc. potencjalnych kupców szuka informacji o produktach, korzystając z mediów społecznościowych i blogów. Tradycyjne reklamy sprawiają natomiast, że coraz więcej surfujących po internecie osób sięga po skuteczne systemy blokujące wyskakujące i grające spoty, jak na przykład AdBlock. Większe nadzieje pokładają w rekomendacjach niż markach.

 

Inne badania sugerują, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy marketingowcy zaczną prężnie rozwijać promocję produktów w oparciu o influencerów. Zdaniem serwisu tapinfluence.com w ten sposób działać będzie ponad 60. proc amerykańskich marek. Google Trends wskazuje natomiast, że polskie firmy coraz przychylniej przyglądają się temu zjawisku, obmyślając zapewne strategie marketingowe z udziałem lidera opinii.

Nie dziwi zatem, że coraz bardziej pożądany staje się influencer, swoisty ambasador wybranej marki. Nie powinien on jednak działać jak dotychczas, czyli wyłącznie jednokierunkowo. Opinia staje się bardziej wartościowa, gdy może zostać skomentowana i skonsumowana – a temu służą przede wszystkim serwisy społecznościowe.

 

Na czym polega siła influencera?

 

Serwisy społecznościowe stają się nośnikiem treści, które z obu stron wydają się wiarygodne. Przekaz stworzony przez lidera opinii staje się autentyczny, a co za tym idzie, bardziej przekonujący. Do tego skutecznie angażuje – grupa odbiorców poszerza się z każdym kolejnym komentarzem, twittem czy polubieniem.

 

Influencera nie trzeba szukać daleko. Będzie to znany YouTuber, wpływowa fashionistka prowadząca bloga, vloger posiadający masę followersów na Instagramie, Snapchacie czy Facebooku. To właśnie ci ludzie stają się obecnie skutecznym narzędziem marketingowym i coraz chętniej zapraszani są do wyrażania swojej opinii – dokładnie wcześniej, jak wiadomo, przemyślanej.

 

Podsumowując – czego się spodziewać?

 

Czy rok 2017 rzeczywiście stanie pod znakiem influencerów? Sporo w tym temacie już się wydarzyło. Wystarczy wspomnieć o zeszłorocznych akcjach marketingowych sieci Play, by spostrzec, że gwiazdy internetu wyszły ze swych kryjówek i stały się widoczne. Podobne plany ma również IKEA, zapraszając do współpracy Jessicę Mercedes czy Maffashion. Kampania ruszyła w sierpniu 2016 roku i zaplanowana została na 12 miesięcy.

 

Wygląda na to, że wspólnie z influencerami będziemy podejmować najbliższe decyzje zakupowe. Warto więc uważniej przyglądać się ich poczynaniom.

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 03:00 min 16.01.2017 Świat, w którym komputery i roboty zaczynają zastępować człowieka w myśleniu czy wykonywaniu podstawowych czynności kiedyś należały jedynie do świata filmów science fiction. Ale czy nadal tak jest? Coraz większe zastosowanie sieci neuronowych, czyli rodzaju sztucznej inteligencji sprawia, że fantastyczne wizje reżyserów mogą stać się… rzeczywistością. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 03:00 min 25.01.2017 Nie od dziś wiadomo, że aby skutecznie docierać do swoich odbiorców, należy mówić ich językiem. Dziś nie wystarczy jednak być na bieżąco z najnowszymi trendami językowymi. W Internecie niepodważalnie królują emoji, które w social mediach niemalże wyparły klasyczne emotikony automatycznie zastępując odpowiednie ciągi znaków przypisanym im symbolem. Czym są więc emoji i jak je wykorzystać do ocieplenia wizerunku firmy w sieci? Zapraszamy do lektury! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:30 min 27.12.2016 Jeszcze łatwiejszy dostęp do interesujących nas informacji, a także coraz sprawniejsza komunikacja. Gboard czyli nowsza wersja klawiatury od Google, tym razem dostępna jest także na Androida. Poza dotychczasowymi udogodnieniami aplikacja posiada kilka nowości m.in. wbudowaną wyszukiwarkę Google oraz bardzo praktyczną funkcję pisania w kilku językach na raz. Czym jeszcze zaskoczy nas Gboard? Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700