Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Wpis firmy w Mapach Google: FAQ

Opublikowano: 25-03-2015

 

Dla firm skupiających się na działalności lokalnej Mapy Google (zaraz obok optymalizacji mobilnej) stają się jednym z najważniejszych źródeł dotarcia do Klientów, kupujących offline. Coraz częściej szukamy sklepu w naszej okolicy za pomocą smartfona, czy tabletu, odpalając np. aplikację Google Maps.

 

Obecność w Mapach Google staje się więc koniecznością.

 

Pomimo wysiłków Google, zmierzających do uproszczenia sposobu tworzenia i optymalizacji wpisu swojej firmy, wciąż pojawia się mnóstwo pytań związanych z tym procesem.

 

Poniżej przedstawiamy krótką listę najczęściej zadawanych pytań, jakie przewijają się w rozmowach dotyczących Map Google. Mamy nadzieję, że to krótkie FAQ rozjaśni podstawowe zagadnienia, a w rezultacie pomoże lepiej poznać tę usługę… i ułatwi nam codzienną współpracę z firmami lokalnymi!

 

 

Pytanie 1: Kto stworzył wpis mojej firmy w Mapach Google? Nic mi o tym nie wiadomo!

 

Są 2 możliwości:

- wpis został stworzony przez Google na podstawie danych przesłanych przez użytkowników (np. za pomocą Kreatora Map) - taki wpis można stosunkowo łatwo przejąć, bez konieczności kontaktu z pracownikami Google,

- wpis został stworzony przez firmę zewnętrzną/poprzednią firmę pozycjonerską/pracownika naszej firmy/inną osobę - przejęcie takiego wpisu jest nieco bardziej czasochłonne: należy dokładnie wykonać czynności opisane w tym wątku pomocy Google.

 

 

Pytanie 2: Mam wpis w Mapach Google i stronę Google+ - czy można je połączyć?

 

Tak. Wystarczy wykonać czynności opisane w pomocy Google w temacie: Łączenie strony z Mapami Google.

 

 

Pytanie 3: Dlaczego nie mogę połączyć strony Google+ z wpisem w Mapach Google?

 

Najczęściej dzieje się tak, ponieważ stworzony został profil Google+ (przeznaczony dla osób fizycznych), a nie strona Google+ (przeznaczona dla firm). Różnice pomiędzy profilami i stronami opisane są w pomocy Google.

 

 

Pytanie 4: Dlaczego nie mogę wpisać kategorii, odpowiadającej działalności mojej firmy?

 

Niestety, ilość kategorii w Google jest ograniczona. Dlatego trzeba dobrać taką, która jest najbardziej zbliżona do profilu działalności firmy. W skrajnych przypadkach jesteśmy zmuszeni wybrać tak ogólną kategorię, jak „Firma”, czy „Producent”.

 

Warto też co jakiś czas wracać na swój profil i szukać nowych kategorii – Google co jakiś czas aktualizuje dostępną listę.

 

 

Pytanie 5: Jak usunąć wpis mojej firmy?

 

Teoretycznie proces jest bardzo prosty - stronę lokalną usuwa się w ustawieniach.

 

Natomiast praktycznie nawet po usunięciu wpisu z naszego konta, firma może dalej wyświetlać się w Mapach Google. Dlatego warto dodatkowo odwiedzić Mapy Google, odszukać naszą firmę i "zaproponować zmianę", wybierając odpowiednią opcję .

 

 

Pytanie 6: Jak usunąć duplikat wpisu mojej firmy?

 

Wykorzystując opcję zgłaszania zmian, dostępną bezpośrednio w widniejącym wpisie w Mapach Google (opisaną powyżej). W takim przypadku warto w uwagach podać adres URL właściwej, oryginalnej wizytówki.

 

 

Pytanie 7: Jak dodać zdjęcia mojej firmy?

 

Google udostępnia znakomity, bardzo przejrzysty panel do zarządzania zdjęciami swojej firmy (również logo i zdjęciem profilowym). W zależności od rodzaju zdjęcia, różne są wytyczne dotyczące ich minimalnych rozmiarów. Szczegóły znajdują się w artykule: „Minimalne wymiary zdjęć w Google Moja Firma”.

 

 

Pytanie 8: Czy mogę ukryć dokładny adres siedziby firmy?

 

Tak. Wystarczy wykonać czynności opisane w pomocy Google. Trzeba jednak pamiętać, że opcja ta przeznaczona jest dla firm, obsługujących klientów w ich lokalizacjach/działających w terenie, a więc np. hydraulików, taksówkarzy etc.

 

 

Pytanie 9: Dlaczego wprowadzone przeze mnie zmiany się nie wyświetlają?

 

Google rezerwuje sobie zawsze kilka dni na sprawdzenie poprawności/jakości wprowadzonych informacji, stąd czasami nie wyświetlają się one od razu.

 

 

Pytanie 10: Jak sprawdzić, czy moje dane dostępowe pozwalają na zarządzanie istniejącym wpisem?

 

Aby sprawdzić, czy dane konto Google jest powiązane z naszą wizytówką, należy:

- zalogować się z wykorzystaniem swojego loginu i hasła do konta Google,

- odwiedzić URL istniejącej strony Google+, powiązanej z wpisem w Mapach Google,

- u góry ekranu powinien pojawić się czarny pasek z napisem „Jesteś menedżerem tej strony” i niebieskim przyciskiem „Zarządzaj stroną”.

 

 

Główny panel zarządzania swoją firmą można znaleźć odwiedzając jeden z poniższych adresów:

- https://plus.google.com/dashboard/

- https://www.google.pl/mojafirma

 

 

Pytanie 11: Czy mogę założyć 2 wpisy w Mapach Google, jeśli posiadam 2 domeny, poświęcone różnym obszarom działalności mojej firmy?

 

Według wytycznych Google każda firma może założyć tylko 1 wpis w Mapach Google pod 1 adresem fizycznym. Dlatego też nawet jeśli jedna firma oferuje nawet bardzo różne usługi/produkty, może posiadać tylko jeden wpis w Mapach Google.

 

Naturalnie, jeśli firma posiada kilka adresów fizycznych, pod którymi obsługuje Klientów, dla każdego z nich można stworzyć osobny wpis, prowadzący do różnych domen. Warto także skorzystać z możliwości umieszczania adresów URL w opisie działalności swojej firmy.

 

 

Pytanie 12: Czy mogę założyć wpis na adres biura wirtualnego?

 

Nie. Jedynym wyjątkiem jest sytuacja, w której biuro wirtualne będzie również obsługiwać Klientów naszej firmy w określonych godzinach i dniach tygodnia.

 

 

Pytanie 13: Jak być wyżej w wynikach wyszukiwania w Mapach Google?

 

Korzystając z porad, opisanych w artykule na naszym blogu.

 

Podsumowanie

 

Powyższa lista z pewnością nie wyczerpuje wszystkich pytań i wątpliwości, jakie pojawiają się podczas tworzenia i zarządzania obecnością swojej firmy w Google. Jest jednak formą „pierwszej pomocy” w przypadku najczęściej pojawiających się trudności.

 

Zachęcamy też do korzystania z naprawdę bogatego źródła informacji, jakim jest Centrum pomocy Google Moja Firma.

 

 

Źródła: Centrum pomocy Google Moja Firma, Centrum pomocy YouTube, Mapy Google

Pytanie 1: Kto stworzył wpis mojej firmy w Mapach Google? Nic mi o tym nie wiadomo!
Odpowiedź:
Istnieją 2 możliwości:
- wpis został stworzony przez Google na podstawie danych przesyłanych przez użytkowników (np. za pomocą Kreatora Map) - taki wpis można stosunkowo łatwo przejąć, bez konieczności kontaktu z Google,
- wpis został stworzony przez firmę zewnętrzną/poprzednią firmę pozycjonerską/pracownika naszej firmy - przejęcie takiego wpisu jest nieco bardziej czasochłonne: należy dokładnie wykonać czynności opisane w tym wątku pomocy Google (LINK!!).

Pytanie 2: Mam wpis w Mapach Google i stronę Google+ - czy można je połączyć?
Odpowiedź:
Tak. Wystarczy wykonać czynności opisane w pomocy Google w temacie: Łączenie strony z Mapami Google (LINK!!!)

Pytanie 3: Dlaczego nie mogę połączyć strony Google+ z wpisem w Mapach Google?
Odpowiedź:
Najczęściej dzieje się tak, ponieważ firmy tworzyły swoje profile Google+, przeznaczone dla osób fizycznych, a nie strony Google+, przeznaczone dla firm. Szczegółowo, różnice pomiędzy profilami i stronami opisane są w pomocy Google. (LINK!!!)

Pytanie 4: Dlaczego nie mogę wpisać kategorii, odpowiadającej działalności mojej firmy?
Odpowiedź:
Niestety, ilość kategorii w Google jest ograniczona. Dlatego trzeba dobrać taką, która jest najbardziej zbliżona do profilu działalności firmy. W skrajnych przypadkach należy wybrać tak ogólną kategorię, jak „Firma”, czy „Producent”.
Warto też co jakiś czas wracać na swój profil i szukać nowych kategorii – Google co jakiś czas aktualizuje dostępną listę.

Pytanie 5: Jak usunąć wpis mojej firmy?
Odpowiedź:
Teoretycznie proces jest bardzo prosty - stronę lokalną usuwa się w ustawieniach (LINK!!!).
Praktycznie, nawet po usunięciu wpisu z naszego konta, firma może dalej wyświetlać się w Mapach Google. Dlatego warto dodatkowo odwiedzić Mapy Google, odszukać naszą firmę i zgłosić zmiany, wybierając odpowiednią opcję (SCREEN!!!).

Pytanie 6: Jak usunąć duplikat wpisu mojej firmy?
Odpowiedź:
Wykorzystując opcję zgłaszania zmian, dostępną bezpośrednio w widniejącym wpisie w Mapach Google. W takim przypadku warto w uwagach dodać adres URL właściwej, oryginalnej wizytówki.

Pytanie 7: Jak dodać zdjęcia mojej firmy?
Odpowiedź:
Google udostępnia znakomity, bardzo przejrzysty panel do zarządzania zdjęciami swojej firmy, również logo i zdjęciem profilowym. W zależności od rodzaju zdjęcia, różne są wytyczne dotyczące ich minimalnych rozmiarów i „wagi” przesyłanego pliku. Szczegóły znajdują się w artykule: „Minimalne wymiary zdjęć w Google Moja Firma”. (LINK!!!)

Pytanie 8: Czy mogę ukryć dokładny adres siedziby firmy?
Odpowiedź:
Tak. Wystarczy wykonać czynności opisane w pomocy Google (LINK https://support.google.com/business/answer/3038163). Trzeba jednak pamiętać, że opcja ta przeznaczona jest dla firm, obsługujących klientów w ich lokalizacjach, działających w terenie, a więc np. hydraulików.

Pytanie 9: Dlaczego wprowadzone przeze mnie zmiany się nie wyświetlają?
Odpowiedź:
Google rezerwuje sobie zawsze kilka dni czasu na sprawdzenie poprawności/jakości wprowadzonych informacji, stąd czasami nie wyświetlają się one od razu.

Pytanie 10: Jak sprawdzić, czy moje dane dostępowe pozwalają na zarządzanie istniejącym wpisem?
Odpowiedź:
Aby sprawdzić, czy dane konto Google jest powiązane z naszą wizytówką, należy:
- zalogować się z wykorzystaniem swojego loginu i hasła do konta Google,
- odwiedzić URL istniejącej strony Google+, powiązanej z wpisem w Mapach Google
W tym przypadku u góry ekranu powinien pojawić się czarny pasek z napisem „Jesteś menedżerem tej strony” i niebieskim przyciskiem „Zarządzaj stroną”
(SCREEN!!!)

Główny panel zarządzania swoją firmą można znaleźć odwiedzając jeden z poniższych adresów:
https://plus.google.com/dashboard/
https://www.google.pl/mojafirma

Pytanie 11: Czy mogę założyć 2 wpisy w Mapach Google, jeśli posiadam 2 domeny, dotyczące różnych obszarów działalności mojej firmy?
Odpowiedź:
Według wytycznych Google każda firma może założyć tylko 1 wpis w Mapach Google pod 1 adresem fizycznym. Dlatego też nawet jeśli jedna firma oferuje nawet bardzo różne usługi/produkty, może posiadać tylko jeden wpis w Mapach Google.
Naturalnie, jeśli firma posiada kilka adresów fizycznych, pod którymi obsługuje Klientów, dla każdego z nich można stworzyć osobny wpis, prowadzący nawet do różnych domen.
Warto także skorzystać z możliwości umieszczania adresów URL w opisie działalności swojej firmy.

Pytanie 12: Czy mogę założyć wpis na adres biura wirtualnego?
Odpowiedź:
Nie. Jedynym wyjątkiem jest sytuacja, w której biuro wirtualne będzie również obsługiwać Klientów naszej firmy w określonych godzinach i dniach.

Pytanie 13: Jak być wyżej w wynikach wyszukiwania w Mapach Google?
Odpowiedź:
Korzystając z porad, opisanych w artykule z naszego bloga (LINK!!!).

Podsumowanie
Powyższa lista z pewnością nie wyczerpuje wszystkich pytań i wątpliwości, jakie pojawiają się podczas tworzenia i zarządzania obecnością swojej firmy w Google. Jest jednak formą „pierwszej pomocy” w przypadku najczęściej pojawiających się trudności.
Zachęcamy też do korzystania z naprawdę bogatego źródła informacji: Centrum Pomocy Google Moja Firma (LINK!!!)., Mapy Google
Autor
Krzysztof Mierzyński
Ocena artykułu
5.00 - (4 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się