Podstawą skuteczności każdej kampanii jest precyzyjny dobór grupy docelowej. Im lepiej poznamy naszych potencjalnych klientów – ich płeć, wiek, preferencje, zainteresowania – tym łatwiej będzie nam osiągnąć zamierzone cele marketingowe. Google wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom opracowało zupełnie nowy system reklamowy, umożliwiający emisję reklam graficznych w skrzynkach pocztowych Gmail.com. Szacunkowy zasięg GSP (Gmail Sponsored Promotion) to ok. 4 900 000. Potencjał jest zatem ogromny, ale co ze skutecznością? Czy w świetle tak powszechnego e-mail marketingu, jest szansa na zainteresowanie reklamą odbiorców? Otóż, tak. A wszystko dzięki bardzo precyzyjnym metodom kierowania, uwzględniającym m.in.:
- lokalizację i język,
- wiek i płeć użytkownika,
- typ urządzenia,
- zainteresowania,
- tematy,
- słowa kluczowe.
Reklamy GSP są bardzo dobrze eksponowane, co znacznie zwiększa szanse na kliknięcia. Można je znaleźć zaraz nad odebranymi wiadomościami. Baner rozwija się po kliknięciu „zajawki”, natomiast kliknięcie w sam baner powoduje przeniesienie użytkownika bezpośrednio na stronę reklamodawcy.
Źródło: adwords-pl.blogspot.com
W tym systemie wykorzystany jest model rozliczeń CPC, znany dobrze z klasycznych reklam Google AdWords. Jego dodatkową zaletą jest fakt, że sam baner można utworzyć za pomocą Galerii Reklam, a jego format będzie automatycznie dostosowany do wielkości rozmiaru ekranu, na którym wyświetla się reklama.
Źródło: adwords-pl.blogspot.com
GSP to ciekawa alternatywa dla reklamodawców, którym zależy na precyzyjnej, spersonalizowanej reklamie, atrakcyjnie prezentującej się na każdym urządzeniu. W połączeniu z ciekawym przekazem, trafiającym wprost w nasze gusta – sukces marketingowy niemalże murowany.
Źródło:
adwords-pl.blogspot.com