Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Stop sekstingowi, czyli pomyśl, zanim wyślesz

Opublikowano: 26-02-2015

Agencja Publicis na zlecenie Fundacji Dzieci Niczyje przygotowała kampanię informującą o niebezpieczeństwach wynikających z sekstingu.

Seksting to nagrywanie i rozpowszechnianie prywatnych materiałów o charakterze seksualnym, za pośrednictwem internetu bądź telefonu. W 2014 roku na zlecenie fundacji przeprowadzono badania, z których wynika, że 11 procent nastolatków w wieku 15-18 lat wysłało kiedyś swoje roznegliżowane zdjęcie, a 34 procent takowe otrzymywało. Aż 58 procent badanych nastolatków przyznaje, że zjawisko wysyłania zdjęć z podtekstem erotycznym jest powszechne wśród ich rówieśników. Wspomniana kampania składa się ze spotu telewizyjnego oraz reklamy prasowej i outdoorowej. W ramach działań mieszczą się również film fabularny zatytułowany "Na zawsze" oraz film edukacyjny wzbogacony wypowiedziami ekspertów, dedykowany rodzicom i nauczycielom. Materiały filmowe są dostępne w serwisie YouTube i mają uświadamiać, jak poważne konsekwencje niesie za sobą nieprzemyślane rozsyłanie swoich dwuznacznych zdjęć. Do szkół trafi scenariusz zajęć edukacyjnych poświęconych sekstingowi oraz motywacjom, które towarzyszą podobnym zachowaniom.

Seksting może doprowadzić do lawiny cyberprzemocy. Skutków dotkliwych komentarzy ze strony internautów przedstawiać nie trzeba: lęki, depresje, załamania nerwowe, często również próby samobójcze. Środowisko i specyfika działania portali społecznościowych mogą okazać się dla nastolatka bardzo okrutne. Popularność materiału upublicznionego w sieci rośnie w błyskawicznym tempie. Cyberprzemoc to coś więcej niż tylko kilka niewyszukanych komentarzy na profilu użytkownika. W przypadku materiałów o charakterze erotycznym dochodzi często do zastraszania i prześladowania za pośrednictwem Internetu. Ofiary bywają szantażowane i zmuszane do przesyłania kolejnych zdjęć lub filmików. O niebezpieczeństwach sekstingu warto mówić również dlatego, aby uświadomić nastolatkom, że nie muszą działać pod niczyją presją - chłopaka, dziewczyny, grupy rówieśniczej. O tym, czy internet jest bezpieczny czy też nie, decydują w dużej mierze sami jego użytkownicy.

Patronat honorowy nad kampanią „Myślę, więc nie ślę” objęli Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Rzecznik Praw Dziecka. Kampania trwa od 10 lutego.

 

Źródła

Seksting.fdn.pl

Onet.pl

Press.pl

 

 

Autor
Sonia Grzenkowicz
Ocena artykułu
5.00 - (6 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się