Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Jak otrzymywać regularne informacje o konkurencji? Google Alerts

Opublikowano: 24-11-2014

Sprawdźmy, jak wygląda to w praktyce na następującym przykładzie - chcesz wiedzieć na bieżąco co dzieje się u Twoich konkurentów - u firmy Krzak Sp. z o.o. z Poznania.

 

Aby na bieżąco poznawać poczynania poznańskiego Krzaka wystarczy:

 

1. wejść na stronę usługi Google Alerts (https://www.google.pl/alerts),

2. zalogować się na swoje konto Google lub korzystając z menu w prawym górnym rogu dodać nowe konto mailowe,

3. w głównym polu wyszukiwania dodać interesujące nas hasło lub hasła (należy tutaj pamiętać o wybieraniu fraz szczegółowych aby były one związane rzeczywiście z firmą Krzak, a nie z np. tematem ogrodnictwa).

 

 

 

Po wpisaniu wybranej frazy Google wskaże Ci ostatnio znalezione materiały powiązane z Twoim hasłem.

 

 

 

Wyszukuj kolejne frazy do momentu aż rezultat będzie zadowalający. Sugestia - próbuj haseł typu: krzak, krzak Poznań, "Krzak sp. z o.o." itp.

 

Zanim zatwierdzisz Alert warto także doprecyzować formę i źródła dostarczanych Ci powiadomień. W tym celu rozwiń menu Pokaż opcje i wybrać tam najodpowiedniejsze opcje.

 

 

 

Kiedy wszystko zostało już właściwie ustawione, kliknij na niebieski przycisk Utwórz Alert.

 

 

W ramach potwierdzenia, fraza znajdzie się na Twojej liście alertów. Utworzony w ten sposób Alert można potem dowolnie zmieniać zarówno pod kątem wybranej frazy jak i ustawień powiadamiania. Od tej pory Google będzie wysyłać do Ciebie specjalną wiadomość za każdym razem kiedy znajdzie coś ciekawego (zgodnie z wybranym wcześniej harmonogramem przesyłania wiadomości).

 

Źródło: Google

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (3 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się