Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Technologia rozpoznawania obrazów

Opublikowano: 07-10-2014

Ogólnodostępne i jednocześnie inteligentne technologie są nie tylko przydatne dla ich zwykłych, codziennych użytkowników, ale także dla przedsiębiorstw, chcących dotrzeć do Klientów i wypromować swoją działalność. Wprowadzenie nowych i oryginalnych działań marketingowych może okazać się opłacalną inwestycją dla wielu marek.


Przykładem zastosowania nowoczesnej technologii rozpoznawania obrazu jest marka Coca-Cola, która realizuje kampanię we współpracy z agencją NEXT i Brand24. Przykładowy użytkownik Instagrama, który udostępni na swoim profilu zdjęcie napoju Coca-Cola, otrzymuje feedback od użytkownika cocacolapolska w postaci rozmaitych komentarzy.







 

 


 

(opracowania własne)

 

Działania te pozwalają na bezpośredni kontakt z Klientami, a dodatkowo zachęcają innych użytkowników do zakupu napoju, zrobienia zdjęcia i opublikowania go na popularnych portalach (w tym przypadku Facebook i Instagram, gdzie w szczególności drugi portal okazuje się lepszym wyborem dla wspomnianej technologii).


Rozpoznawanie obrazu w przypadku marki Coca-Cola opiera się na rozpoznawaniu przez algorytm logotypu i charakterystycznej kolorystyki. Jednak oprócz wykorzystywania tego sposobu, w pierwszej kolejności wyszukiwane są zdjęcia oznaczone hasztagiem (np. #cocacola) bądź posiadające wyrażenia kluczowe w komentarzach. Użytkownicy reagują na odzewy i wpisy Coca-Coli jak na komentarz znajomego, co natomiast ma umacniać ich przywiązanie do marki.



Wykorzystanie potencjału elektronicznego monitorowania obrazu i podjęte przez markę Coca-Cola działania mogą przyczynić się do polepszenia relacji firma-klient w sieci. To kolejny krok w stronę oryginalnego i jednocześnie efektywnego pozyskiwania nowych klientów oraz budowania pozytywnego wizerunku firmy. Czym jeszcze zaskoczy nas marketing internetowy? Czy niedługo technologia rozpoznawania obrazu będzie odnosiła się również do filmów zamieszczanych w sieci? Z pewnością niedługo się o tym przekonamy...

 

 

Źrodło: Instagram

 

Autor
Jadwiga Dabińska
Ocena artykułu
4.50 - (8 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się