Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Pełna lansjera dla każdego czy wymysł tylko dla geeków?

Opublikowano: 11-09-2014

Miniony rok był dla produktów z sektora wearable devices naprawdę przełomowy. Przestały być postrzegane wyłącznie jako technologiczne nowinki, ale stały się także elementem stylu życia. Zegarki, ubrania, bielizna, biżuteria wzbogacone o ciekawe rozwiązania technologiczne – o tym mówi się już w kategoriach lifestyle’owych.

Sprzedaż technologii noszonej, wg kategorii w milionach [za: Hatalska.com]

 

 

Inteligentna biżuteria
To rozwiązania dedykowane głównie kobietom, w szczególności tym, które interesują się nowinkami technologicznymi. Wśród propozycji dostępnych na rynku dużym zainteresowaniem cieszą się pierścionki Ringly. Produkty występują w czterech wersjach kolorystycznych i z pozoru wygląda bardzo zwyczajnie. Pomagają w odnalezieniu „zaginionego” w torebce telefonu. Sygnalizują poprzez wibracje o różnym natężeniu, że na telefonie właśnie pojawiła się nowa wiadomość. Kolejnym produktem dla pań jest bransoletka MEMI, bardzo stylowo prezentująca się na dłoni. Gadżet działa na zasadzie podobnej do pierścionków Rigly. Na zupełnie innej zasadzie działają urządzenia z grupy Cuff, którzy stworzyli bransoletki, naszyjniki, a także breloczki. Produkty posiadają specjalne rozwiązanie CuffLink, niewielki moduł bezprzewodowy, który łączy się ze smartfonem. Daje to możliwość stworzenia kręgu osób, które będą powiadamiane w przypadku grożącego niebezpieczeństwa.

 

 

Źródło: YouTube

 

 

Źródło: YouTube

 

Inteligenta odzież
Sektor ubrań oraz bielizny inteligentnej stale się rozwija, ale ilość tego rodzaju produktów jest jeszcze ograniczona w porównaniu do rozwiniętego rynku dodatków odzieżowych. Interesującą propozycją są t-shirty OMsignal. Koszulki zaopatrzone są w specjalne moduły, równomiernie rozmieszczone, które gromadzą informacje dotyczące pracy serca, płuc, intensywności wykonywanych ruchów. Dane przesyłane są do aplikacji mobilnej poprzez Bluetooth.  Wartym uwagi jest projekt Healthwear, którego efekt pozwala na nieinwazyjny system mobilnego monitorowania zdrowia. Ciekawym rozwiązaniem na zastosowanie nowoczesnych technologii jest wykorzystanie ich w bieliźnie. Rewolucyjnym produktem jest biustonosz marki Ravijour. Japońska firma stworzyła stanik, który samodzielnie rozpina się, gdy wyczuje, że kobieta „czuje” miłość. Model posiada specjalne, wbudowane czujniki oraz zapięcie. Dane są zbierane na smartfonie i analizowane, na ich podstawie produkt „wyczuwa” miłość.

 

Źródło: YouTube

 

Źródło: YouTube

 

Inteligentne czy wścibskie?
Wszystkie wspomniane wyżej urządzenia mają na celu przede wszystkim gromadzenie informacji o nas, ale czy dla nas? Sprzęty przekazują parametry naszego ciała i życia do określonych aplikacji. Mamy do nich podgląd, podobnie jak ich twórcy. Przykładowo przedstawienie pracy serca nie musi nam nic mówić, przecież nie jesteśmy specjalistami. Ponadto wytwórcy często zbierają informacje przydatne z punktu widzenia sprzedażowego. Dla konsumentów produkty z rodziny wearable devices stanowią niewątpliwie ciekawy gadżet, coraz częściej także jest to gadżet przydatny. Czy w związku z tym produkty są dla wszystkich, dla gekków, dla podążających za modą? Technologia ubieralna jest dla każdego, kto uważa, że potrzebuje takich przedmiotów. Z pewnością coraz mocniej będzie wkraczała w życie także zwykłych ludzi, którzy bez fascynacji podchodzą do nowinek technicznych. Może warto więc zaprzyjaźniać się z nią… powoli i dystansem.

 

Źródła: Komputer Świat, PC Lab, Hatalska.com, Brief, Antyweb, Cordis, Focus.pl

 

Autor
Magdalena Drajkowska
Ocena artykułu
4.00 - (8 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się