Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Ikona 00:00 min Ikona 09.07.2014

Czasy bohaterów nie przeminęły, czyli o Brand Hero

Kim jest i jakie korzyści daje marce bohater? W najprostszym ujęciu to ikona marki albo mówiąc inaczej jej maskotka. Nie jest to jednak zwykła postać. Brand Hero został przez twórców ożywiony, nadano mu określony wygląd, charakter, cechy osobowościowe i konkretne przymioty, które czynią go niepowtarzalnym oraz, co ważniejsze, rozpoznawalnym.

 

Dobrze skonstruowana postać nadaje marce głębię, przysparza korzyści emocjonalnych i dodaje osobowości. W zdecydowanej większości ociepla wizerunek, jeżeli jest odpowiednio dopasowana do grupy docelowej. Odmienny wygląd, ton głosu, zachowanie powinna mieć postać w przekazie kierowanym do dzieci, młodzieży, dorosłych, czy starszych ludzi. Często są to postacie, które można identyfikować – na zasadzie skojarzenia – z daną branżą.

Gołąb i Bociek Są to nowi bohaterowie marki Poczty Polskiej. Bociek jest entuzjastą sportu, niezwykle aktywną postacią, a do tego bardzo lubi wysyłać paczki. Gołąb to prawdziwy fan technologii i wszelkich nowinek, w tym e-usług. Wspólnie odbywają podróże po kraju, odkrywając najciekawsze zakątki i piękne miejsca. W formie zabawnej wymiany zdań prezentują ofertę firmy.

Serce i Rozum To prawdziwe gwiazdy wśród brand hero. Jak pokazuje czas, ich perypetie zdecydowanie poprawiły wizerunek marki – Telekomunikacji Polskiej, a przy tym przyczyniły się do zainteresowania usługami i produktami firmy. Serce jest nieco porywcze, skłonne do przeżywania emocji intensywniej i mocniej, a także wpadania w rozmaite tarapaty. Mózg to bohater raczej opanowany, który nie przechodzi ze skrajności w skrajność. Dobrze skonstruowane dialogi, jakie między nimi się odbywają, weszły już do obiegu ogólnego.

Henio i Krysia Stanowią przykład bohaterów, którym nadano postać ludzką, co pomaga odbiorcom identyfikować się z nim. Prezentują pozytywny wizerunek typowej polskiej rodziny, czyli odbiorców marki Tesco. W żartobliwym tonie, w postaci krótkich dialogów pokazują najciekawsze wiadomości i elementy oferty.

 

Bohaterowie podpowiadają

Brand hero to postacie wykorzystywane na każdej płaszczyźnie reklamowej. Bardzo aktywnie udzielają się na Facebooku, gdzie mogą komunikować się z potencjalnym odbiorcą. Pozostawiają krótkie informacje i wiadomości z ostatniej chwili, dotyczące najważniejszych wydarzeń z życia firmy oraz komentują aktualne zdarzenia z życia sportu, kultury, prezentują wiele ciekawych informacji w zakresie oferty. Ułatwiają komunikację i skracają dystans między nadawcą i odbiorcą, budując pozytywne relacje.

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 2.3 / 5. Vote count: 3

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 28.07.2014 Mimo pojawiających się głosów na temat tego, jakoby Facebook przeżywał kryzys i w najbliższej przyszłości miał stracić znaczną część użytkowników, jak na razie nic nie wskazuje na to, aby podejrzenia te miały się potwierdzić. Przeciwnie – portal w dalszym ciągu cieszy się zainteresowaniem ludzi na całym świecie i stara się utrzymać pozycję lidera, zaskakując nas kolejnymi udogodnieniami. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Z życia firmy Ikona 00:00 min 01.08.2014 Jaki kanał marketingowy jest / powinien być modny w branży fashion? Na to i podobne pytania odpowie pierwszy convent marketingowy marek odzieżowych 100% retail & fashion. Wydarzenie organizowane jest przez Only Brand - firmę consultingową doradzającą w zakresie marketingu właśnie w tym sektorze gospodarki. Sunrise System będzie miała przyjemność wygłosić prelekcję dla właścicieli firm i marek odzieżowych na temat promocji w wyszukiwarkach. Zapraszamy 25 i 26.09.2014 do Sopotu! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 2.3 / 5. Vote count: 3

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 01.07.2014 Niejednokrotnie pisaliśmy już o tym, że płatna reklama na Facebooku staje się nieodzownym elementem działalności firm w Internecie. Wciąż jednak jest to teren niezbadany, zwłaszcza dla mniejszych przedsiębiorstw, które nie mogą sobie pozwolić na tworzenie działów odpowiedzialnych za promocję w sieci i w mediach społecznościowych. Na naszym blogu mogliście już przeczytać jak stworzyć kampanię reklamową na Facebooku. Teraz prezentujemy 10 kroków, dzięki którym będzie ona o wiele skuteczniejsza. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700