Kolejna iteracja algorytmu wyszukiwarki Google o nazwie Panda ma na celu zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwania stron o najwyższej jakości. Treści oceniane są obecnie pod względem wartości, jaką niosą dla użytkowników wyszukiwarki. Zamieszczony tekst na stronie nie tylko musi być unikalny, ale także ciekawy i użyteczny aby pozycjonowanie przynosiło pożądany efekt.
Dla firm prowadzących działania e-commerce konieczne jest wprowadzenie treści odróżniających się od stron konkurencji. Taką możliwość daje m.in. komentowanie, recenzowanie produktów przez Klientów. Dzięki temu będą one miały większą szansę, by znaleźć się w TOP 10.
Udział typów stron w wynikach wyszukiwania
Poniższa tabela pokazuje, jakie typy stron pojawiają sie w wynikach wyszukiwania – na jej podstaiwe wyraźnie widać, że warto umożliwić użytkownikom komentowanie / recenzowanie, bo takie treści stanowią prawie jedną czwartą wyników.
Oprócz wzbogacenia zawartości strony o wyżej wskazane elementy, pozycję strony może poprawić także zwiększenie proporcji między tekstem, który zamieszczony jest na stronie a zapisanym w niej kodzie.
Oczywiście, w pozycjonowaniu należy również wystrzegać się duplikowania treści, zarówno wewnątrz serwisu, jak i na innych stronach. Tworzenie unikalnych tekstów odbywać się może za pomocą firmowego bloga. Porady, wskazówki odnośnie produktów czy usług realizowanych przez firmę pozytywnie wpłyną na ranking strony i poszerzą zawartość unikalnej treści na stronie.