Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Nowy wygląd Google i Facebooka

Opublikowano: 10-04-2014

Ten artykuł powstał we współpracy Starszego oraz Młodszego SEO Copywritera z naszej firmy. Wiedza i doświadczenie Starszego była inspiracją dla Młodszego – czyli podobnie, jak w przypadku nowego wyglądu wyszukiwarki Google i News Feedu Facebooka.

 

W wyszukiwarce Google niektóre cechy charakterystyczne poprzedniego wyglądu zostały niezmienione, a inne usunięte, bądź zmodyfikowane.

Zmiany obejmują:

- podkreślenie tytułu dopiero po najechaniu na niego kursorem,
- powiększenie i pogrubienie czcionki tytułów,
- brak tła,
- zwiększenie przestrzeni pomiędzy wynikami,
- zmniejszenie objętości tytułów,
- wyraźne zaznaczenie reklam napisem ,,Reklama'' białym fontem Arial na żółtym tle.

Zmiany nie są duże, jednak zauważalne.

 

 

 


(źródło własne)

 

(źródło własne)

 

 

FACEBOOK


Jaką innowację wprowadził?


Ta zmiana zaskoczyła wszystkich użytkowników tego popularnego serwisu społecznościowego. Niektóre elementy nowego News Feedu są lustrzanym odbiciem jego poprzedniego wyglądu.

Zmiany na Facebooku:

- ikony zaproszenia do znajomych, skrzynki wiadomości oraz powiadomień znajdują się po prawej stronie,
- większe zdjęcia wyświetlane w News Feedzie,
- czytelny podział na kolumny:

 

* lewa – nawigacyjna,

* środkowa – treści właściwe,

* prawa – reklamowa,


- bardziej czytelna czcionka,
- biało-szare tło,
- użytkownicy na czacie widoczni po rozwinięciu listy online,
- ikonki przy powiadomieniach.

 

Webowy wygląd zaczyna zatem coraz bardziej przypominać Facebooka mobilnego, co powinno ułatwić  jego użytkowanie - zarówno na komputerze, jak i komórce.

 

 

 

(źródło: Social Press)


Nowy wygląd, w popularnej wyszukiwarce i na portalu społecznościowym, zachęca zatem do odkrywania – przeglądania, klikania, wykorzystywania nowych funkcji... Dzięki temu użytkownik może spędzić więcej czasu na stronie, w celu nauki i przyzwyczajenia się do nowego designu.

 

Źródła: Social Press, MOZ, Google, Facebook

 

Autor
Jadwiga Dabińska
Ocena artykułu
4.33 - (6 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się