Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Dopasowania AdWords, czyli... wszystko powinno być za darmo. Część 2.

Opublikowano: 14-03-2014

Jednym ze sposobów na wyraźny krok do przodu w kampanii jest stosowanie odmiennych dopasowań słów kluczowych.

 

Taka strategia niesie za sobą realne korzyści oraz pewne ryzyko wyszukiwań i wejść, których w żadnym razie nie jesteśmy w stanie przewidzieć.

 

Zanim jednak o tym ryzyku, to na początek o zaletach stosowania dopasowań.

 

Różne dopasowania słów kluczowych w kampaniach AdWords to:


a)    sposób na rozbudowę kampanii

b)    częstsze wyświetlenia reklam
c)    większą liczbę kliknięć
d)    poprawę jakości słów kluczowych
e)    sposób na znajdowanie nowych fraz do grup reklam
f)    sprawdzanie trendów wyszukiwań


a także:


g)    badanie wyobraźni, wiedzy i umiejętności użytkowników sieci.


W poprzednim tekście (Dopasowania AdWords, czyli jak bocian sprzątał... Sopot) przedstawiłem mechanizm działania dopasowań, w tym skupię się na efektach tych zmian w koncie AdWords.
Wniosek podstawowy:  nie ma żadnych granic w tym, o co i jak pytamy wyszukiwarkę. Wniosek drugi: najlepiej jakby wszystko było za darmo.


Zacznę od drugiego wątku. W zasadzie w każdej kampanii, na początku tworzeniu struktury konta, od razu blokuję wszelkie połączenia wybranych fraz z określeniami: „darmo”, „bezpłatnie”, „darmowe” etc. Internauci szukają wszystkiego, najlepiej jakby było to za darmo.  W swoich kampaniach obserwowałem wyszukiwania:


„ meble za darmo”
„darmowy wynajem aut”
„bemowo mieszkanie samochód gratis”
„bezpłatne bramy wjazdowe”
„odzyskiwanie danych z komputera po formacie za free”


Aby uniknąć takich wyszukiwań, a przede wszystkim wejść po takich frazach, koniecznie – w każdej kampanii – warto blokować frazy „bezpłatne”, a następnie regularnie blokować wszelkie inne „pomysły” internautów.


Drugi wątek najlepiej opiszą przykładowe, znalezione przeze mnie, wyszukiwane frazy, pochodzące z naszych kampanii. Oto one:


gry nauka jazdy tirem (dopasowanie do frazy z kampanii: nauka gry na gitarze)


kupicha w klinice implantów zebów w rybniku (implanty katowice)


gry lekarz ginekolog (lekarz ginekolog)


pientrowe łuszka (piętrowe łóżka)


zabawa sylwestrowa 2013 dla gejów (sylwester z rodziną)


pani sex piaseczno (powierzchnie do wynajęcia)


sex wesela (wesela wielkopolska)


co to jest rewitalizacja skury kanapy (rewitalizacja skóry twarzy)


chce mniej pochwy i krocza warszawa (plastyka pochwy)


gry operacje pochwy (plastyka pochwy)


dziecko wychodzi górą z łóżeczka (łóżka dla dzieci)


guntre sulejowek urzywane urzka pjetrowe (łóżka do sypialni)


plany domu ani z zielonego wzgórza (projekty domów parterowe)


prezent dla babci pod choinkę (skok spadochronowy jako prezent)


profesjonalne sprzątanie mieszkań warszawa po chińczykach (sprzątanie mieszkań)


jak zrobić filtr węglowy do bimbru (filtry węglowe)


fajne i krutkie wierszyki na temat miłości i przyjaźni (klingeryt)


sportowo tuningowane samochody i niegrzeczne dziewczyny (tuning samochodu)


odsysanie tluszczu dla dzieci (odsysanie tłuszczu)


i lipo dla bezdomnych (zabiegi i lipo)


i lipo baran goni cymbała (i lipo)


operacje plastyczne wenezuelek (operacje plastyczne)


Jak widać powyżej, nie ma żadnych ram, w których można zamknąć wyszukiwania internautów w danej branży. Frazę „sportowo tuningowe samochody” można chyba skojarzyć z niegrzecznymi dziewczynami, ale jakim sposobem można przewidzieć wyszukiwania skoków spadochronowych jako prezentu dla babci?


Kluczem do uniknięcia takich odległych (szalonych?) skojarzeń zapytań z naszymi frazami w kampanii, jest stały monitoring aktywności fraz i grup reklam. Ważne są również własne, indywidualne sposoby na odparcie ataków rywali oraz... internautów.

Autor
Maciej Jurek
Ocena artykułu
5.00 - (9 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się