Na rynku obecnie mamy do czynienia z ożywieniem, dlatego też firmy decydują się na silniejsze promowanie swojej działalności za pomocą działań SEM w wyszukiwarkach.
W zeszłym roku budżety przeznaczone na pozycjonowanie stron internetowych czy linki sponsorowane nie przekroczyły 1 miliarda złotych. Dokładniej szacowano je na 920 milionów złotych. W tym roku, według prognoz, możliwe jest zbliżenie się, a nawet lekkie przekroczenie magicznej granicy.
Taki wzrostowy trend związany być może z coraz silniejszym rynkiem e-commerce. Pokłosiem czego jest konieczność zareklamowania swojej firmy, marki, oferty. Sklepy internetowe natomiast najlepiej jest promować właśnie w sieci, a więc w miejscu sprzedaży Waszych produktów i usług.
Sukcesów działań SEM można dopatrywać się także w ich skuteczności, jaka została doceniona przez wielu klientów. Dzięki wykorzystaniu różnych kanałów, pozycjonowania, linków sponsorowanych i innych, możliwe jest dotarcie do wybranego targetu i zwiększenie rozpoznawalności marki wśród potencjalnych konsumentów. Jednym z takowych narzędzi jest także remarketing.