Ikona 02:40 min Ikona 19.06.2008

Co to jest: chodzi, rozgląda się, szuka, węszy, wyłuskuje, przenosi i pieczołowicie notuje? Podpowiedź: prawdopodobnie masz z tym czymś do czynienia co najmniej kilka razy dziennie i nie jest to pies sąsiada ani nadgorliwy kelner…

 

Wyszukiwarki i ich roboty: różne podejścia

 

Mam na myśli naturalnie roboty sieciowe, którym przypisuje się takie antropomorficzne działania, można bowiem powiedzieć, że robot „chodzi” po stronach i „węszy” za „kąskiem” w postaci określonych wyrażeń wpisanych w okno wyszukiwarki przez internautę. Roboty te to oczywiście nie są żadne mechaniczne stworki ukryte w sieci i człapiące po niej na żądanie, lecz sprawne programy komputerowe działające na komendę algorytmu. Jednak nie można powiedzieć, że wszystkie roboty są do siebie podobne: bo wyszukiwarek też jest całkiem sporo (w co nam, googlofilom, trudno uwierzyć – bo po co korzystać z innych globalnych wyszukiwarek, skoro w Google jest praktycznie wszystko??).

 

Różnice między wyszukiwarkami

 

Obok bardzo wartościowych wyszukiwarek krajowych, nakierowanych na określony obszar językowo-gospodarczy i stanowiących cenną bazę firm istnieją wyszukiwarki pretendujące do konkurenta Google. Jakie są różnice w ich działaniu? (pomijam milczeniem olbrzymią liczbę użytkowników, których pożarł nasz poczciwy rekin internetowy, korporacja Google 😉 ). Jak donosi Andrzej Szewczyk („Google dla praktyków” – na papierowym papierze 😉 ) wyszukiwarki różnicują się pod względem:

  • Konieczności zgłaszania stron do wyszukiwarek – niektóre roboty nie wywęszą nowego serwisu, jeżeli nie napisze się ładnego podania z prośbą o indeksację. Rozpatrzenie takiej petycji trwa kilka tygodni, a w tym czasie nasi konkurenci panoszą się na liście wyników wyszukiwania, podczas gdy my czekamy w ogonku petentów. Na szczęście Google lubi i docenia ambitnych: nowa strona może znaleźć się w bazie znanej robotom i „lubianej” przez nie, o ile umiejętnie umieści się odsyłacze na stronach już znanych.
  • Czasu oczekiwania na pierwsze odwiedziny robota – kwestia zależna od powyższego podpunktu.
  • Typu indeksowanych dokumentów – niektóre wyszukiwarki nie widzą innych formatów poza tekstową zawartością stron WWW.
  • Zasięgu wyszukiwarki – jak wspomniałam wyżej, niektóre z wyszukiwarek ograniczają się do domen z rozszerzeniem krajowym.
  • Ograniczenia rozmiaru pobieranych plików – niektóre roboty widzą tylko pierwsze partie tekstu. Bądź tu mądry i uprawiając marketing internetowy wmontuj wszystkie wyrażenia kluczowe do pierwszego akapitu…
  • Zasad ustalania kolejności dokumentów w odpowiedzi na konkretne zapytanie – ktokolwiek widział, ktokolwiek wie… Krótko mówiąc – sekret. Ale bystrzy googlomaniacy wiedzą, co roboty lubią i tym je karmią. I na tej wiedzy opiera się także reklama w Internecie.
  • Wpływu elementów języka HTML na indeksowaniu – niektóre roboty lubią taki ogonek w kodzie, inne – inny.
  • Uwzględniania odsyłaczy prowadzących do strony – gdyby się ktoś zastanawiał, co tak pieczołowicie robią pozycjonerzy.
  • Częstotliwości odświeżania indeksów – szczerze mówiąc, robot wchodzi bez pukania.
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 1 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 1 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 01:45 min 23.06.2008 Zasada z pozoru prosta: aby strona miała szansę rankingować wysoko w wynikach wyszukiwania w treści powinny pojawić się słowa kluczowe. Natomiast tutaj pojawiają się pytania. Ile i jakie słowa? Ile wystąpień powinno być w moim tekście? Jak długi tekst umieścić np. na stronie głównej? SEO Copywriting, odpowiadający na te i inne pytania, nie jest najprostszym kawałkiem chleba... Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 1 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 03:00 min 19.08.2008 Godziny pieczołowicie spędzone nad tworzeniem treści strony, a następnie nad jej pozycjonowaniem mogą zostać bezpowrotnie stracone przez jeden fałszywy ruch. Zdarza się, iż mimo wszystkich zabiegów i najlepszych chęci strona zostaje wyrzucona z Google. Usunięcie serwisu z wyszukiwarki jest reakcją obronną na nieuczciwe metody pozycjonowania. Aby ustrzec się przed tym, warto znać i przestrzegać zasad, które uchronią przed wyeliminowaniem strony z publicznej przestrzeni. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.4 / 5. Vote count: 5

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wyrażenia kluczowe Ikona 03:35 min 06.05.2008 Najważniejszym elementem skutecznego marketingu w wyszukiwarkach jest odpowiedni dobór słów kluczowych. Musimy wczuć się w internautę poszukującego w sieci informacji czy usług, które oferujemy za pośrednictwem naszej strony. Nie jest to wbrew pozorom takie proste. Bogate doświadczenie i wiedza zdobyte na przestrzeni lat przez Sunrise System, pozwalają nam jednak przewidzieć, jakie słowa kluczowe okażą się dla Państwa potrzeb najskuteczniejsze. W niniejszym artykule pokrótce przybliżamy to zagadnienie. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700