Ikona 02:50 min Ikona 17.01.2014

Gdyby porównać ze sobą dzisiejsze wyniki wyszukiwania dla poszczególnych wyrażeń kluczowych z tymi sprzed dwunastu miesięcy, różniłyby się one od siebie znacznie. 2013 był dla Google rokiem licznych zmian w algorytmie, mających na celu poprawę jakości wyników serwowanych użytkownikom. Wiele stron internetowych, pozycjonowanych niezgodnie z wytycznymi Google zostało ukaranych znacznymi spadkami.

Polityka Google od lat pozostaje niezmienna: na pierwszym miejscu jest użytkownik. Naturalną konsekwencją tego podejścia jest ciągłe udoskonalanie algorytmu w taki sposób, by dostarczyć internautom treści wychodzących naprzeciw ich oczekiwaniom. Poniżej prezentujemy – naszym zdaniem – najważniejsze zmiany, jakie Google wprowadziło w działaniu wyszukiwarki, jak też niektórych narzędziach w mijającym roku 2013.

 

Aktualizacje algorytmów Penguin 2.0 i Penguin 2.1

 

To zmiany, które w ogromnym stopniu wpłynęły na wykrywanie przez Google nienaturalnie linkowanych witryn oraz nakładanie na nich automatycznych filtrów i kar ręcznych.

Choć wiele serwisów stosujących jednoznacznie manipulacyjne strategie pozycjonowania i linkowania zostało ukaranych słusznie, zmiany doprowadziły niestety również do obniżenia rankingu niejednego serwisu linkowanego naturalnie, co wciąż jeszcze dezorientuje wielu webmasterów.

 

Szyfrowana wersja wyszukiwarki dla wszystkich

 

Zmiana prowadząca w konsekwencji do zaprzestania przez Google Analytics zbierania danych na temat fraz, po wyszukaniu których użytkownicy trafili na daną stronę przez naturalne wyniki wyszukiwania  („not provided” w Google Analytics).

 

Hummingbird

 

Wprowadzenie do silnika wyszukiwarki aktualizacji o nazwie Hummingbird mającej pomóc Google w lepszym „rozumieniu” złożonych zapytań, składających się z wielu słów, nie wskazujących jednoznacznie na kontekst wyszukiwania (np. „place where I can eat pizza”, gdzie słowo „place” rozumiane może być zarówno jako „restaurant”, jak i „pizzeria”).

 

Walka ze systemami wymiany linków

 

Większa determinacja inżynierów Google w walce z systemami wymiany i kupowania linków, przejawiająca się w akcjach indywidualnie wymierzonych w większe sieci – np. rosyjskie SAPE.

 

Aktualizacja Pandy

 

Aktualizacja algorytmu Panda odpowiedzialnego za ocenę jakości oraz użyteczności stron internetowych w SERP’ach. Panda jest teraz bardziej zintegrowana z silnikiem Google, dzięki czemu zachodzące w niej zmiany, powodujące odświeżenie indeksu przebiegają teraz w sposób bardziej ciągły i na bieżąco, nie zaś – tak jak do tej pory – ręcznie i raz na jakiś czas.

 

Rok, w który właśnie wkroczyliśmy z pewnością też przyniesie wiele zmian, obejmujących także pozycjonowanie. Przewiduje się między innymi zwiększenie udziału rynku mobilnego – prawdopodobnie więcej ludzi korzystać będzie z Google za pomocą komórek, tabletów i innych urządzeń, co przełoży się m.in. na zwiększenie znaczenia reklam dedykowanych na te urządzenia. Można też na pewno oczekiwać dalszego zaostrzania walki ze sztucznymi technikami pozycjonowania. Poczekamy, zobaczymy. Z pewnością – tak jak w roku mijającym – będzie ciekawie.

 

 

Tekst powstał we współpracy z Menedżerem do spraw szkoleń i rozwoju technologii Mironem Kłosińskim.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 02:40 min 06.02.2014 Firma Google, będąca liderem rynku wyszukiwarek internetowych, co pewien czas rozszerza swoją działalność i oddaje użytkownikom do dyspozycji kolejne narzędzia. Często dzieje się to przez wykupowanie technologii i serwisów, takich jak YouTube. Ostatnim posunięciem korporacji było zatrudnienie Johna Nacka – człowieka, który znany jest chociażby ze współtworzenia programu Adobe Photoshop. Rozważamy jak to wydarzenie wpłynie na pozycjonowanie i korzystanie z samego Google. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 02:40 min 07.02.2014 W krainie wyszukiwarek obecnie Król jest tylko jeden. Znakomita większość użytkowników korzysta z silnika Google, dlatego też pozycjonowanie stron internetowych pod algorytmy tego giganta jest najbardziej popularne. Czy jest jeszcze szansa, żeby inna firma przejęła koszulkę lidera, przynajmniej na pewnym odcinku wielkiego wyścigu o podbój sieci? Według nowinek branżowych, istnieje taki gracz na rynku, który może odzyskać swoją dawną świetność. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 02:55 min 03.12.2013 "Oryginalne teksty" to warta uwagi funkcja udostępniona użytkownikom narzędzia Yandex.Webmaster, która pozwala zgłosić nowe, oryginalne treści przed ich publikacją na stronie internetowej. Eliminuje to w zasadzie problem kopiowania materiałów przez innych użytkowników i znacząco redukuje szkodliwe dla pozycjonowania efekty zjawiska Duplicate Content. Przedstawiamy krótki poradnik, jak skutecznie ochronić swoją własność intelektualną w rosyjskim Internecie. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.1 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700