Ikona 01:55 min Ikona 16.06.2008

Prognoza trafniejsza niż przewidywanie pogody… narzędzie prognozowania odwiedzin serwisu

Mogłoby się wydawać, że dobór słowa kluczowego to najprostszy aspekt reklamy w wyszukiwarkach – prowadząc firmę, doskonale wiemy, co ją charakteryzuje. Niestety, wcale nie jest powiedziane, że internauta myśli tak, jak przedsiębiorca. Jak nie popełnić pomyłki i właściwie skomponować listę fraz, na które będziemy promować serwis?

 

Narzędzie prognozowania odwiedzin

 

Jest to opcja pozwalająca na oszacowanie ruchu na stronie, generowanego przez wyrażenia kluczowe – jest to zatem jednoznaczne z możliwością oceny kosztów kampanii. Jak to działa?

Wpisujemy słowo kluczowe, które chcemy przebadać pod kątem jego reklamowej zasadności i opłacalności, a narzędzie wyświetla minimalną cenę ofertową (pod każdym słowem kluczowym widnieje kwota, którą trzeba zapłacić, aby móc wyświetlić reklamę), częstotliwość wpisywania go przez internautów, średnią cenę za kliknięcie, koszt dzienny oraz uśrednioną pozycję tego wyrażenia. Sprawdzanie prognoz liczby odwiedzin, szacowana liczba kliknięć/dzień (możliwa dzienna liczba kliknięć reklamy), szacowany koszt/dzień (średnia kwota dziennych wydatków), ilość operacji wyszukiwania (ilość operacji wyszukiwania wybranych słów kluczowych), CPC i prognozowana średnia CPC, aktywność wyrażenia, średnia pozycja, na której może być wyświetlana dana reklama – to parametry, dzięki którym sens całego przedsięwzięcia reklamowego można przedstawić ilościowo. Wykorzystanie narzędzia pozwala ocenić z bardzo wysokim prawdopodobieństwem, czy warto promować się na dane wyrażenie, czy też lepiej spojrzeć na własną firmę z trochę innej perspektywy.

Dostęp do narzędzia mają wszyscy reklamodawcy w kampanii AdWords – poprzez indywidualne konto AdWords albo ze strony Narzędzia na karcie Zarządzanie kampanią. Aby użyć narzędzia poprzez dostęp na własnym koncie należy zalogować się na stronie adwords.google.pl i postępować według procedury.

Dla specjalistów w kampaniach Google Ads narzędzie prognozowania to podstawa sukcesywnego prowadzenia kampanii. Internauci to nie roboty, wpisują wyrażenia zgodnie z własnymi odczuciami i wyobrażeniami, dlatego warto na bieżąco monitorować dynamikę zachowań i kondycję wyrażeń.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 01:20 min 30.06.2008 Nuda to najgorsze, co może przydarzyć się reklamie w Internecie. Aby zachęcać, pobudzać do działania, zachwycać i przynosić określony skutek, musi być atrakcyjna. A to możliwe jest tylko, jeśli stale ją udoskonalamy. Użytkownicy Sieci okazują się coraz bardziej wybredni: wiedzą czego chcą, a co im nie służy. Potrzeba jest zatem ciągła optymalizacja kampanii. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 01:40 min 07.07.2008 Witryna już jest, teraz wystarczy czekać, aż ktoś ją odwiedzi... warto jednak wiedzieć, kto i dlaczego to robi. Takie informacje są bardzo cenne, ponieważ pozwalają w porę reagować na zmiany, a także dopasowywać zawartość strony do potrzeb klientów. W tym pomoże niezastąpiony Google Analytics - narzędzie do analizowania, w jaki sposób użytkownicy korzystają z Twojej strony. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 02:00 min 02.06.2008 Prowadzisz własny biznes? Inwestujesz w kampanie reklamowe w sieci? Swoje działania opierasz na AdWords i zauważyłeś, że założony budżet nagle przestał wystarczać? Musisz mieć świadomość, że konkurencja nie śpi. Niektórzy sięgają po wątpliwe etycznie praktyki, by zyskać przewagę nad konkurentem. Być może Ty też padłeś ofiarą internetowego sabotażu „złodzieja klików”! Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700