Ikona 02:50 min Ikona 03.01.2014

Jaki był rok 2013 dla Facebooka?

Z pewnością każdy, kto posiada konto na Facebooku zauważył, że w 2013 roku właściciele portalu nie próżnowali i starali się wymyślać coraz to nowsze rozwiązania, które pozwolą mu utrzymać się na pierwszym miejscu w rankingu popularności światowych social mediów. Niestety, wiele zmian nie zyskało przychylności użytkowników, a do niektórych dostęp miała tylko nieliczna grupa wybranych. Były też i takie, które mimo sukcesu osiągniętego u konkurencji (Twitter), nie zadomowiły się w serwisie Zuckerberga. Przedstawiamy 7 najważniejszych zmian, jakie rok 2013 przyniósł portalowi:

1.    Nowe czasy Osi czasu – wprowadzone na początku minionego roku zmiany w Timeline na dobre zadomowiły się w serwisie. Nowy, odświeżony design, polegał między innymi na przywróceniu jednokolumnowego sposobu wyświetlania postów, zmianie sposobu wyświetlania cover photo oraz zakładek profilowych. Nie wszyscy użytkownicy przyjęli jednak te modyfikacje z entuzjazmem.

2.    Gdzie jest mój socjogram? – większość osób, które niecierpliwie oczekiwały na możliwość wyszukiwania kontekstowego, musiało obejść się smakiem. Z Graph Search, który znacznie ułatwiłby odnalezienie najciekawszych informacji w gąszczu mało interesujących wypowiedzi, mogą dziś korzystać wyłącznie użytkownicy posługujący się językiem angielskim, a dokładniej odmianą English (US).

3.    Początek i koniec News Feeda – podobny los spotkał szumnie zapowiadaną zmianę Aktualności, które miały stać się swego rodzaju facebookową gazetą podzieloną tematycznie. Przełomu oczekiwali także marketerzy, szukający nowych sposobów dotarcia do fanów. Bomba okazała się jednak niewypałem – mimo licznych zgłoszeń od zainteresowanych wypróbowaniem News Feeda użytkowników, okazję do tego miało niewielu z nich.

4.    Facebook Home do domu – aprobaty internautów nie zyskała także propozycja przeznaczona dla właścicieli smartfonów z Androidem. Nowy interfejs, nie będący ani zwykłą aplikacją, ani systemem operacyjnym, nie zyskał jednak przewidywanej popularności. Nie docenili go nawet marketerzy, zarzucając mu nadmierną ingerencję w smartfona i ograniczenie wielu jego funkcji.

5.    Hashtag zostawcie Twitterowi – mimo tego, że wielu internautów domagało się od Facebooka funkcji oznaczania postów krzyżykiem, popularność # była raczej niewielka w porównaniu do tej, jaką cieszy się on na największym konkurencie Zuckerberga.

6.    Udogodnienia dla marketerów – twórcy reklam zyskali w ubiegłym roku pewne ułatwienia w prowadzeniu kampanii. Do najważniejszych zmian należało zniesienie zakazu prowadzenia konkursów na Osi czasu oraz treści, jakie mogą pojawiać się na cover photo. Radość administratorów wzbudziła też długo wyczekiwania funkcja edycji postów.

7.    Falstart reklam video – szumnie zapowiadane spoty video, o których mówiło się już w kwietniu, nadal nie doczekały się premiery. Reklamodawcy załamują ręce, zupełnie odmienne są natomiast nastroje zwykłych użytkowników, którzy od początku byli przeciwni tej formie promocji.

Mimo tego, że większość pomysłów nie cieszyła się popularnością wśród internautów, portal zanotował w ubiegłym roku wyraźny wzrost przychodów. Imponująco przedstawia się także liczba użytkowników, która według sprawozdania za III kwartał 2013 roku wynosiła 1,19 mld osób. 874 milionów z nich to użytkownicy mobilni. Wszystko wskazuje jednak na to, że rozwój serwisu nie jest tak dynamiczny, jak w poprzednich latach.

Eksperci dokonujący prognoz na rok 2014 są zgodni co do tego, że Facebook, który będzie świętować w nim swoje 10. urodziny, stanie przed nie lada wyzwaniem. Z całą pewnością serwis nadal będzie rozwijać się w sektorze mobile oraz skupiać na udoskonalaniu reklam, które przynoszą mu znaczne zyski. Wprawdzie najmłodsi użytkownicy zaczynają coraz bardziej interesować się Instagramem i Pinternestem i słychać głosy, że na portalu zaczyna robić się nudno, z drugiej strony jednak staje się coraz bardziej popularny na ogromnym rynku azjatyckim a także wśród reklamodawców. Pozostaje więc tylko obserwować dalsze starania twórców Facebooka, aby po kolejnych 12 miesiącach przekonać się, czy 2014 przyniósł mu sukces, czy porażkę.

Źródło: Social Press

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:05 min 09.01.2014 Ogromny postęp technologiczny, jaki dokonał się w ostatnich dwóch dekadach, znacząco wpływa na przekształcenia społeczne. Dynamiczne zmiany, zachodzące w przemyśle informatycznym, przyczyniają się do transformacji gospodarki, a także modyfikują nasze własne życie. Z drugiej strony aktywność ludzi w Sieci stanowi doskonały marker, pozwalający na bieżący monitoring tego co aktualnie pociąga potencjalnych konsumentów.  Jesteśmy świadkami narodzin nowego społeczeństwa internetowego. Jaki wpływ na reklamę mają działania przeciętnego Internauty? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 17.01.2014 7 lutego to data, którą na pewno mają już zakreśloną grubym markerem wszyscy fani sportów zimowych na całym świecie. Tego dnia zapłonie znicz olimpijski w Soczi i rozpoczną się Igrzyska, które już zapowiadane są jako najbardziej "społecznościowa olimpiada" w historii. Pozostając przy terminologii sportowej - "czarnym koniem" tych igrzysk może zostać portal VK. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 03:10 min 30.12.2013 Mówi się, że w Internecie można znaleźć wszystko. Niestety, na dużą część informacji napotykanych podczas surfowania po bezkresie sieci należy wziąć poprawkę. Część z nich bowiem stanowi niewybredny żart lub oszustwo, nawet karalne przez prawo. W Internecie aż roi się od fikcyjnych konkursów, sensacyjnych newsów mijających się z prawdą oraz prób wyłudzenia. Zobaczcie, na co Internauci dali się nabrać w 2013 roku. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700